ای مگ

چگونه دست های زیبایی داشته باشیم؟

چگونه دست های زیبایی داشته باشیم؟

همه ی انسان ها بیشتر کارهای خود را با دست انجام می دهند. به همین دلیل دست ها بیشتر از سایر قسمت های بدن در معرض آلودگی، آسیب و صدمه قرار می گیرند و زیبایی و لطافت خود را از دست می دهند. برای داشتن دست های زیبا، لازم است از دست ها هم همانند صورت مراقبت کنیم و به صورت روزانه به آن ها رسیدگی نماییم. در این مقاله قصد داریم موثرترین نکاتی را که به شما کمک می کند تا دست های زیبایی را داشته باشید، بیان کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه دست های زیبایی داشته باشیم؟

نکات مهم برای داشتن دست های زیبا

دست ها به سرعت آسیب می بینند و دچار فرسودگی و پیری می شوند، بنابراین نیازمند توجه و مراقبت هستند. در زیر به موثرترین نکاتی که به شما کمک می کند تا دستانی زیبا و جوان داشته باشید، اشاره شده است:

1. رطوبت رسانی پوست دست

استفاده ی روزانه از محصولات مرطوب کننده نقش موثری در سلامت و زیبایی دست دارد. سعی کنید روزانه سه مرتبه پس از پاکسازی و شستشوی دست، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است در فصول گرم سال نظیر تابستان از کرم مرطوب کننده ای استفاده نمایید که بافت سبک و فاقد چربی داشته باشد. در فصول سرد سال استفاده از محصولاتی که بافت سنگین تری دارند نظیر کره بدن مناسب است، زیرا در زمستان و پاییز پوست دچار خشکی می شود، از این رو بهتر است از مرطوب کننده های دارای چربی و یا کره ی بدن که قدرت رطوبت رسانی بالایی دارند، استفاده کنید.

محافظت از پوست دست با مرطوب کننده

2. مانیکور دست ها

برای داشتن دستانی زیبا و جذاب، بهتر است به صورت ماهیانه از مانیکور استفاده کنید. مانیکور زیبایی دستانتان را دو چندان می کند. طی مانیکور پوست دست لایه برداری و ماساژ داده می شود که این عملیات به رفع چین و چروک های سطحی پوست کمک می کند و سبب حفظ سلامت، شادابی و جوانی پوست می شود. علاوه بر این، پوست های اضافه ی کوتیکول ناخن حذف می شود و به ناخن ها فرم و حالتی زیبا می بخشند.

مانیکور کردن

3. شستشوی صحیح دست ها

برای پاکسازی و شستشوی دست در تمام طول سال، حتما از آب ولرم استفاده کنید. آب خیلی گرم و یا خیلی سرد، موجب آسیب به پوست دست می شود. به هیچ وجه از مایع ظرفشویی و پودرهای لباس شویی برای شستشوی دست استفاده نکنید، زیرا موجب حساسیت و خشکی شدید پوست می شوند.

4. لایه برداری پوست دست ها با اسکراب

هفته ای یک مرتبه پوست دست را به وسیله ی اسکراب، لایه برداری کنید. برای لایه برداری پوست دست هم می توانید از اسکراب های موجود در فروشگاه ها و هم از اسکراب های طبیعی و خانگی استفاده کنید. برای ساخت یک اسکراب خانگی کافی است مقداری شکر را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و نصف لیمو ترش مخلوط کنید. سپس به وسیله ی این مخلوط پوست دست خود را لایه برداری نمایید. پس از اتمام کار حتما از آب ولرم و یک شوینده ی ملایم برای پاکسازی پوست استفاده کنید و پس از آن پوست را مرطوب نمایید.

لایه برداری با اسکراب

5. دستان خود را ماساژ دهید

شب ها قبل از خواب پوست دست را به خوبی ماساژ دهید تا مرطوب کننده جذب پوست شود. در صورتی که دستانی زبر و ترک خورده دارید، همراه با مرطوب کننده، مقداری وازلین اضافه کنید و سپس این مخلوط را بر روی پوست استفاده نمایید.

6. استفاده از دستکش

زمانی که با مواد شیمیایی و آلودگی ها سر و کار دارید، برای محافظت از پوست دست، حتما از دستکش استفاده کنید. استفاده از دستکش های مخصوص در زمان شستشوی ظروف، پاکسازی منزل و باغبانی نیز لازم و ضروری است.

7. استفاده ی صحیح از سوهان

هنگامی که قصد دارید با سوهان، ناخن های خود را فرم دهید. سعی کنید ناحن ها را در یک جهت سوهان بکشید. سوهان زدن ناخن به صورت الاکلنگی، موجب جدا شدن لایه های ناخن و حتی کنده شدن ناخن های دست می شود. برای داشتن دستانی زیبا بهتر است ناخن ها را هر هفته یا هر دو هفته یک بار کوتاه نمایید.

استفاده ی صحیح از سوهان

8. لاک زدن

هنگام لاک زدن ناخن ها، حتما از بیس کت استفاده نمایید تا از لک شدن ناخن هایتان پیشگیری کند. استفاده از این پوشش پایه سبب می شود تا لاک ناخن ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد.

لاک زدن ناخن

 

9. محافظت از کوتیکول ناخن

برای محافظت از کوتیکول های ناخن و پیشگیری از خشک شدن آن ها، حتما از کرم های رطوبت رسان و روغن های کوتیکول مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. از روش های خانگی هم می توانید برای رطوبت رسانی کوتیکول و محافظت از آن استفاده کنید. برای این کار می توانید دو مرتبه در هفته، چند قطره گلیسیرین را شب قبل از خواب بر روی دست های خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید این ماده تا صبح بر روی دستتان باقی بماند. صبح پس از بیداری از خوب پوست دست خود را با آب ولرم پاکسازی و شستشو نمایید. این عمل تاثیر فوق العاده ای در شادابی و لطافت پوست دست دارد.

10. تغذیه ی سالم

تغذیه و رژیم غذایی تاثیر زیادی در سلامت پوست دست، صورت و بدن دارد. سعی کنید در رژیم غذایی خود از مکمل ها و یا مواد غذایی حاوی پروتئین و ویتامین های E و B استفاده کنید. این ترکیبات مغذی نقش موثری در سلامت پوست و ناخن دارند و سبب افزایش استحکام ناخن ها می شوند.

11. استفاده از ضد آفتاب

امواج UVA و UVB نور خورشید تاثیرات مخربی بر روی پوست صورت، بدن و دست ها دارند. این امواج ضمن ایجاد التهاب و آفتاب سوختگی، سبب بروز لک های کبدی، چین و چروک، لک های قهوه ای و تیرگی رنگ پوست می شوند و ظاهر دستان شما را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب پیری دست ها می شوند. برای پیشگیری از این مشکلات، بهتر است قبل از خروج از منزل از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و یا دستان خود را به وسیله ی دستکش های خنک نخی بپوشانید. برای محافظت از پوست دست، همیشه همراه خود یک کرم ضد آفتاب و یا مرطوب کننده با SPF 15 داشته باشید تا در مواقع ضروری که از خانه خارج شده اید از آن استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *