پوست صورت

کرم ضد لک چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید آن را مصرف کرد؟

کرم ضد لک

کرم ضد لک چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید آن را مصرف کرد؟

پوست انسان همواره در اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار آسیب هایی شود که یکی از این آسیب ها لک های صورت هستند که در اثر تماس با نور خورشید، پیری پوست، بارداری، لکه ناشی از جوش و… به وجود می آیند. این لک‌های به وجود آمده را می توان به کمک کرم ضد لک تا حد فراوانی کم رنگ و یا محو نمود اما باید توجه داشت که استفاده از آن حتما باید تحت نظر پزشک و بر طبق دستور او انجام بگیرد تا نتیجه دلخواه بدست آید. در ادامه مطلب با عملکرد این کرم و فواید آن آشنا خواهیم شد.

کرم ضد لک

کرم‌های ضد لک شامل ویتامین C، ترکیبات هیدروکینون با غلظت های مختلف و ترکیبات دیگری است که در نهایت موجب می شود که به هنگام استفاده از این کرم، پوست رنگ سازی را متوقف کرده و به رنگ طبیعی خود باز گردد و در این راستا لک های موجود بر روی پوست را از بین برده و مانع از ایجاد لک بر روی پوست می شود. انواع دیگری از کرم های ضد لک هم هستند که دارای خاصیت روشن کنندگی بوده و پوست را یک درجه روشن تر هم می کنند. در مورد غلظت هیدروکینون موجود در کرم ضد لک باید توجه داشت که از غلظت زیر ۴ درصد استفاده شود چرا که درصد های بالاتر ممکن است موجب بیشتر شدن لک و یا حتی سوختگی پوست شوند.

بنابر آنچه گفته شد، کرم‌های ضد لک باید دارای هیدروکینون زیر ۴ درصد باشند و حتی برخی از انواع آن فاقد هیدروکینون می باشند. کرم‌های ضد لک در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود هستند که باید وابسته به نیاز پوست و البته تحت نظر پزشک بهترین نوع مناسب برای پوست انتخاب و سپس مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کرم ضد لک

این کرم چه کاری انجام می دهد و چه تاثیری دارد؟

در ترکیبات کرم‌های ضد لک علاوه بر ترکیباتی که ذکر شد، نیاسینامید، عصاره انواع توت ها، آربوتین، عصاره شیرین بیان و ترکیبات دیگری وجود دارد که منجر به هماهنگ نمودن رنگ های پوست و متوقف کردن عمل رنگ سازی پوست می شود و پوست را شاداب تر و درخشان تر جلوه می دهد. مصرف این کرم باید به صورت مداوم و حداقل دو الی سه ماه و در دو نوبت صبح و شب انجام شود تا بیشترین و بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

کرم ضد لک قادر به از بین بردن چه نوع لک هایی است؟

1) کرم ضد لک قادر به روشن نمودن پوست حتی پوست های کدر، گندمی، سبزه و تیره است.
بدین ترتیب که وابسته به نوع پوست، رنگ آن را یک الی دو درجه روشن تر می نماید.

2) لک‌های ناشی از ملاسما که به رنگ قهوه ای، قرمز و گاهی خاکستری هستند،
در طی استفاده مداوم از کرم‌های ضد لک کمرنگ و سپس به طور کامل محو می شوند.

3) لک‌هایی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب به وجود می آیند،
به کمک این کرم از بین خواهند رفت.

4) کک و مک هایی که به صورت مادر زادی و یا در اثر آفتاب به وجود می آیند،
یکی دیگر از انواع لک هایی هستند که به سادگی توسط این کرم ناپدید خواهند شد.

5) آثار ناشی از جوش، به هنگامی که خود جوش از بین می رود، به صورت لک های قرمز
و یا قهوه ای بر روی صورت پدیدار می شوندکه به کمک کرم ضد لک می توان این نوع لک‌ها را از بین برد.

6) همراه با افزایش سن، ممکن است بر روی پوست لکه هایی پدیدار شود که ناشی از پیری پوست است.
به کمک کرم‌های ضد لک، این نوع لک ها نیس از بین خواهند رفت.

مزایای این کرم چیست؟

1) کرم‌های ضد لک اگر به درستی و مطابق با استاندارد تهیه شود، بدون عوارض های جانبی بوده و هیچ گونه برگشتی نخواهد داشت و در کمتر از مدت زمان دو ماه نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد. اما رعایت تداوم در استفاده از این کرم بسیار اهمیت دارد.

2) بسیاری از کرم‌ها به هنگام ترمیم کردن پوست ممکن است در ابتدا منجر به مواردی همچون بروز التهاب، قرمزی و پوست پوست شدن شوند اما کرم ضد لک بدون بروز هیچ یک از این موارد پوست را ترمیم می کند.

3) این نوع کرم درخشنگی، شفافیت، شادابی و انرژی را تا حد فراوانی به پوست باز می گرداند.

4) کرم‌های ضد لک نه تنها لکه های قدیمی و کهنه پوست را از بین می برد، بلکه مانع از بروز لکه های جدید بر روی پوست نیز می شود.

روش مصرف

همان طور که گفته شد، بهتر است که این کرم در دو نوبت صبح و شب مصرف شود. نوبت صبح بدین صورت انجام می شود که در ابتدا باید با شوینده مخصوص پوست خود را به طور کامل شسته و پاک نمایید. مواردی که اختیاری هستند و بهتر است تحت نظر پزشک انجام شوند، استفاده از تونر و لایه بردار های مخصوص است که بر طبق نیاز خود قبل از مصرف این کرم مورد استفاده قرار می گیرد. پس از انجام تمامی این موارد، میتوانید کرم را به منظور از بین بردن لک‌های صورت تان استفاده کنید.

کرم‌های ضد لک را به قسمت های لک دار پوست و یا تمامی قسمت های صورت خود بمالید و می توانید پس از مصرف آن، از کرم روشن کننده هم استفاده نمایید. اگر قصد بیرون رفتن از خانه را دارید، به هیچ وجه استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پس از مصرف کرم ضد لک را فراموش نکنید. جهت استفاده از این کرم به هنگام شب، تمامی مراحل مانند مراحل صبح انجام شده و فقط پس از استفاده از کرم ضد لک و کرم روشن کننده، بهتر است از سرم تقویت کننده پوست هم استفاده کرده و پس از آن کرم مرطوب کننده شب و کرم دور چشم هم استفاده شود. اگر از کرم ضد جوش هم استفاده می شود، بهتر است پیش از کرم ضد لک و کرم روشن کننده مصرف شود.

 

c

این کرم را از کجا تهیه کنیم؟

کرم‌های ضد لک در ابتدا باید توسط پزشک متخصص و متناسب با نوع و نیاز پوست شما انتخاب شود
و سپس می توانید از سراسر داروخانه های شهر خود و یا به صورت اینترنتی از داروخانه ها
و فروشگاه های معتبر آنلاین محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

استفاده صحیح و اصولی از این کرم می تواند تا حد فراوانی در از بین بردن انواع لک های پدید آمده بر روی پوست تاثیرگذار باشد اما باید همواره توجه داشت که استفاده از کرم‌های ضد لک خود به تنهایی تاثیر پذیر نیست، بلکه باید نکاتی همچون استفاده از کرم ضد آفتاب، مصرف آب به اندازه کافی، تغذیه سالم، مراقبت از پوست، شستشوی مناسب پوست و مواردی از این قبیل را هم در کنار مصرف کرم ضد لک انجام داد تا به نتیجه دلخواه دست یافت. رعایت تمامی این موارد در کنار یکدیگر همراه با صبر و انجام مداوم آن در نهایت منجر به دستیابی به نتیجه دلخواه خواهد شد.

محصولات

پک محافظت و تقویت کننده از موهای ضعیف و آسیب دیده
کرم حجم دهنده لیبل ام تقویت کننده مو Label M Thickenin Cream
شانه موی فر 3 طرفه با دندانه های درشت، ریز و انتهای 3 شاخه
شانه مخصوص موی فر با دندانه های درشت و جنس پلاستیک مستحکم

برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه آرایشی و بهداشتی به مجله مد و زیبایی الینو مراجعه کنید.

کرم ضد لک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *