پوست صورت

چرا باید از کرم‌ روز و شب استفاده کنیم؟

کرم روز و شب

face hyration

کرم روز و شب ! واژه‌هایی هستند که این روزها خیلی به گوشمان می‌رسند. در تبلیغ این نوع کرم‌ها گفته می‌شود اگر می‌خواهید پوستی سالم و شاداب و زیبا داشته باشید بهترین راه برای شما استفاده از کرم‌های روز و شب است. اما نکته مهمی که وجود دارد انتخاب برند خوب و استفاده مستمر از این کرم‌هاست. قطعا با یکبار یا دوبار استفاده، نتایج واضحی از استفاده این کرم‌ها نخواهید دید. در این مقاله به سوالاتی که درباره مصرف کرم‌های شب و روز وجود دارد، پاسخ داده‌ایم.

مشاهده محصولات کرم روز و شب در الینو

ضرورت استفاده از کرم روز و شب برای پوست

پوست صورت و بدن به مرور و با گذشت زمان، با افزایش سن دچار تغییرات می‌شود. برخی عوامل هم هستند که روی سلامت پوست اثر منفی می‌گذارند که عبارتند از:

آب ‌و هوای بد
شرایط فرد مانند بیماری‌ها و استرس‌های عصبی
صدمه‌های ناشی از اشعه‌ها و نور آفتاب
خراشیدگی‌ها و زخم‌های ایجاد شده روی پوست
سرمای هوا
گرد و غبار و شن موجود در هوا
استفاده از کرم‌های زیبایی و آرایشی غیر استاندارد و نامعتبر
تغذیه بد و نادرست
سیگار کشیدن
مصرف نوشیدنی‌های الکلی

اوج شادابی پوست در 25 سالگی است و از این سن به بعد، ساخت ‌و ساز کلاژن در پوست به تدریج کم می‌شود و چین و چروک‌ها روی پوست نمایان خواهند شد. حالا اگر از پوست به درستی مراقبت نشود، این روند پیر شدن پوست سریعتر رخ می‌دهد.

اگر می‌خواهید پوست جوان و شادابی داشته باشید باید از عوامل صدمه‌زایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم دوری کنید و به خوبی مراقب پوستتان باشید. یکی از راه‌های مراقبت از پوست استفاده از کرم روز و شب است که در کند کردن روند پیری تاثیر بسیاری دارند.

روز و شب 1

کرم شب چیست؟

کرم شب ، یک نوع کرم محافظی برای پوست است که می‌تواند از پوست حفاظت کرده و آن را سالم و شاداب نگه دارد. در کرم‌های شب از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود که از مهم ترین این ترکیبات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسید هیالورونیک
آلفا هیدروکسی ‌اسید
ویتامین C

این ترکیب‌هایی که در کرم‌های شب به کار برده می‌شوند روی کلاژن ‌سازی پوست تاثیر زیادی می‌گذارند و کلاژن ‌سازی پوست را بالا می‌برند. همین امر سبب جوان نگه داشتن پوست شده و از پیری جلوگیری می‌کند.

حالا ممکن است بپرسید که نام این کرم چرا کرم شب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم چون این نوع کرم‌ها باید در شب استفاده شوند به کرم‌های شب معروفند. این کرم‌ها در برابر نور آفتاب اثر کمی دارند و نمی‌توانند به خوبی از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب حفاظت کنند، پس فقط قابل استفاده در شب هستند و شما می‌توانید نیم ‌ساعت قبل از خواب آن‌ها را روی پوستتان استفاده کنید.

کرم ‌روز چیست؟

کرم‌ روز هم یک نوع از کرم‌های مراقبتی پوست موجود در بازار است که ترکیبات آن تقریبا مانند‌ کرم ‌شب است با این تفاوت که این کرم را می‌توان زیر نور خورشید هم استفاده کرد. کرم‌های روز قادر هستند که از پوست صورت شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنند پس زمانی که قصد خارج شدن از خانه را داشتید استفاده از این کرم فراموش نشود.

دو مورد از ویژگی‌های خوب کرم روز موارد زیر هستند:

مواد موجود در این کرم در برابر نور آفتاب حساسیتی برای شما ایجاد نمی‌کند
این کرم مانع جلوگیری از تخریب کلاژن می‌شود و در نتیجه به شادابی پوست کمک می‌کند
نکته مهم در مورد کرم روز و شب این است که کرمی که برای صورت استفاده می‌شود، با کرمی که برای دور چشم استفاده می‌شود، متفاوت است. خیلی مهم است که هنگام مصرف، به این نکته دقت داشته باشید چون پوست ناحیه دور چشم بسیار نازک و حساس است و اگر کرم ‌روز یا کرم شب دور چشم مالیده شود، جذب پوست شده و باعث ایجاد آسیب خواهد شد.

مشاهده محصولات کرم روز و شب در الینو

تفاوت‌ های کرم روز و شب

ما سعی کردیم شما را با ساختار هر دو محصول آشنا کنیم و حال وقت آن رسیده تا چند نمونه از موارد تفاوت‌های کرم روز و شب را برایتان بگوییم. یکی از اصلی ترین تفاوت‌های کرم روز و شب نحوه عملکرد و نوع بافت آنهاست؛ به صورتی که شما هرگز نباید کرم شب را در طول روز استفاده کنید زیرا این محصولات معمولا بافتی روغنی داشته و پوست شما را چرب خواهند کرد. در مقابل نیز، مصرف کرم روز در شب مناسب نیست زیرا میزان مواد مرطوب کننده در آنها کم بوده و فاقد هرگونه مواد مغذی ضد پیری برای تغذیه پوست است. یکی دیگر از تفاوت‌های کرم روز و شب، وجود یا عدم وجود SPF در آنهاست. یک کرم روز با کیفیت و مناسب باید حاوی مقدار کافی از SPF باشد و سریع جذب پوست شود؛ در حالی که در مورد کرم‌های شب چنین مسئله‌ای صدق نکرده و به جای SPF، باید دارای ترکیبات ترمیم کننده و بازسازی کننده باشد.

با فاکتورهای آسیب رسان به پوست آشنا شوید!

شروع علائم پیری پوست بستگی به عوامل ژنتیکی و محیطی مختلفی مثل آب و هوا، رژیم غذایی فرد، سبک زندگی و شغل فرد دارد. مطالعات نشان می‌دهد که کاهش تولید کلاژن در پوست که عموماً بعد از 25 سالگی شروع می‌شود، موجب افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. آلودگی هوا، آرایش، گرد و خاک، دود سیگار، یا حتی دود حاصل از پخت‌ و پز در آشپزخانه فاکتورهای آسیب‌رسانی هستند که سلامت پوست را به خطر می‌اندازند. از آنجایی ‌که مواجهه با این عوامل اجتناب‌ ناپذیر است، پس بهترین راه حل استفاده از کرم‌ های مناسب مانند کرم شب و کرم روز است تا هرکدام با فرمولاسیون خاص خود از پوست شما محافظت کنند.

دلیل تفاوت بین کرم روز و شب این است که پوست در طول ساعات مختلف شبانه ‌روز کارکردهای مختلفی دارد، به همین خاطر باید از کرم‌های مختلف بسته به نوع کارکرد آن ها برای حفظ سلامت پوست استفاده کرد. به ‌عنوان ‌مثال در طول روز پوست با عوامل محیطی مضر زیادی مانند آلودگی هوا، شرایط آب و هوایی، لوازم ‌آرایشی و اشعه‌ی UV مواجه است. در طول این مدت مهم‌ ترین کار پوست مراقبت از خودش در مقابل این عوامل آسیب ‌رسان است.

اما در طول شب ‌کار پوست فقط بازسازی و تغذیه است. عدم وجود نور خورشید در طول شب یک مزیت بزرگ برای پوست محسوب می‌شود تا خودش را بازسازی کند، همین موضوع باعث ایجاد مهمترین تفاوت بین کرم روز و شب هم می شود که در ادامه به شما کامل توضیح خواهیم داد. در واقع پوست در طول استراحت شبانه وقت کافی دارد که ویتامین ها و مواد مفید موجود در کرم‌ ها را جذب کند و به خوبی تغذیه شود.

در ادامه شما را با کرم روز و شب و فواید این دو کرم بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید تفاوت بین کرم روز و شب را راحت تر متوجه شوید.

مشاهده محصولات کرم روز و شب در الینو

فواید استفاده از کرم شب چیست؟

کرم شب رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می کند و باعث می شود در هنگام استراحت پوست شما خشک و شکننده نشود. همچنین باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک هم می شود.
کرم شب موجب می شود شما راحتی و آرامش از دست رفته پوست خود را بازگردانید و حالت ابریشمی مانندی را بر روی پوست خود حس کنید.
استفاده از کرم شب سبب می شود به مرور زمان پوست شما تا دو الی سه درجه روشن تر شود.
با افزایش کلاژن سازی در پوست بافت های آسیب دیده پوست شما ترمیم می شود.
کرم های شب استاندارد موجب افزایش گردش خون در پوست شما می شوند و کبودی های ناشی از کمبود خون رسانی به پوست از بین می رود.
یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کرم شب تامین مواد مغذی پوست و تقویت بافت های آسیب دیده ناشی عوامل بیرونی و درونی است.
نرمی و منعطف شدن پوست های خشک و شکننده یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از کرم شب عنوان شده است.
باعث استفاده از کرم شب روند پیری در پوست شما به تعویق می افتد و شاید شما هیچ گاه شاهد چین و چروک های اضافه بر روی پوست خود نباشید.
ترمیم و بازسازی سلول های مرده و آسیب دیده مهم ترین مزیتی است که این کرم دارد.

مزایای استفاده از کرم روز

مبارزه با چین و چروک
آب رسان قوی
کلاژن سازی در پوست
بیس آرایشی مناسب به عنوان زیر سازی پوست
بسیار سبک
حفظ نرمی و لطافت پوست
مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضرر آفتاب
مرطوب کننده پوست
بوی ملایم
درمان بیماری های پوستی با استفاده مداوم از کرم های استاندارد روز
اثر بخشی در کوتاه ترین زمان ممکن
محافظت از پوست در سنین بالا
مانع از نشست گرد و غبار بر روی لایه بیرونی پوست
فیلتری مناسب برای عوامل آلوده بیرونی

سخن آخر

استفاده مداوم از لوازم آرایشی موجب خشکی پوست و از دست رفتن رطوبت پوست می‌شود. استفاده از کرم روز یک لایه محافظ در برابر ترکیبات مضر موجود در کرم ‌های آرایشی ایجاد می‌کند. ترکیبات موجود در کرم روز علاوه بر حفظ رطوبت پوست موجب محافظت از آن در برابر نور خورشید و کاهش روند پیری پوست می‌شود. کرم شب موجب حفظ رطوبت پوست، تغذیه پوست، بازسازی سلول‌های پوستی، نرمی پوست، بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. کرم شب با ترکیباتی که دارد مانند اسید هیالورونیک و ویتامین c موجب القای کلاژن سازی در پوست، ترمیم بافت‌های آسیب دیده، افزایش حالت ارتجاعی پوست و کمک به بهبود عملکردهای متفاوت پوست می‌شود.

 

مشاهده محصولات کرم روز و شب در الینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *