ای مگ, پوست صورت

چرا از زغال فعال در محصولات استفاده میشود؟

زغال فعال چیست؟

زغال فعال چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید تابه‌حال زغال را تنها برای آماده کردن باربکیو و منقل و البته پخت انواع کباب‌های خوش‌طعم استفاده کرده باشید! ولی باید بدانید که کارایی زغال بیشتر از ایجاد بستری برای طبخ غذا است! حتماً شما هم تبلیغات گسترده محصولات زیبایی با نام ماسک زغال و خمیر دندان سیاه را در رسانه‌های مختلف دیده‌اید .با این مقاله از الینو همراه باشید

وقتی اسم محصولاتی حاوی زغال اکتیو را می‌شنویم، تصور می‌کنیم همان زغال پخت و پز راه به این محصولات باز کرده است. اما این تصور اشتباه است چرا که زغال پخت و پز تفاوت ریشه‌ای با زغال اکتیو دارد.

زغال فعال از دوران باستان برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت و کارایی‌های بسیاری داشته است. خواص درمانی آن توسط مردمان مصری ثبت شد اما شاید تمام کارایی آن تا ۱۵ سال پیش ناشناخته بوده است.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم است که از زغال یعنی مواد دارای کربن مانند چوب به‌دست می‌آید. ماده اولیه خام استفاده شده برای ساخت کربن فعال منشا کاملاً گیاهی داشته و دارای درصد بالایی از کربن است. در نتیجه فعال شدن این زغال، قابلیت‌های آن افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند با توجه خاصیت آنتی باکتریال، مواد گوناگونی از جمله مواد آلوده و سمی را جذب کند.

 با تبدیل شدن زغال به پودر، می‌توان آن را در سطح بیشتری پخش کرد تا به نقاط مختلف نفوذ کند، درون منافذ وارد شود و سموم و دیگر مواد مضر بدن را جذب کند. زغال فعال جدیدترین ماده سم‌زدا به شمار می‌رود.

در بسیاری از فیلترهای دستگاه تصفیه کننده آب و هوای خانگی از زغال فعال استفاده شده است تا با جذب ذرات سمی و خطرناک، آب قابل شرب و هوای پاکیزه و تصفیه شده را در اختیار شما قرار دهند.

برای از بین بردن چربی اضافه پوست و درمان آکنه می‌توانید از زغال فعال مانند یک شوینده استفاده کنید. زغال فعال می‌تواند تمام آلودگی‌ها و چربی اضافه پوست را بشوید و از بین ببرد. همچنین می‌توانید از ماسک‌ها و صابون های حاوی زغال که در داروخانه‌ها موجود هستند برای پاک‌سازی و زیبایی پوستتان استفاده کنید. علاوه بر این برای سفیدتر کردن دندان‌ها و جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک می‌توانید از ترکیب خمیر دندان و زغال فعال استفاده کنید؛ به این صورت که برای مدت کوتاهی آن را روی دندان های خود نگه دارید و سپس بشویید.

برای داشتن موی سالم می‌توانید موهای خود را با شامپوهای دارای زغال اکتیو بشویید تا ذرات مضر از روی تارهای مو زدوده شوند. حتی می‌توانید کمی از پودر سیاه زغال اکتیو را به شامپوی مورد استفاده خودتان اضافه کنید. چربی بیش از حد مو، خارش و شوره سر هم توسط محصولات دارای کربن اکتیو درمان می‌شود.

اکنون در بازار نمونه‌های متنوعی از خمیردندان و دهان‌شویه‌های زغالی برای سفیدی دندان وجود دارد. با استفاده از آنها می‌توانید با پوسیدگی دندان، تنفس بدبو و بیماری‌های لثه بجنگید و لبخندی زیبا به خود هدیه کنید. برای سفید کردن دندان با زغال، آن را روی دندان‌ها مسواک کنید تا پلاک ایجادشده روی سطح دندان و لثه، باکتری‌ها و باقی‌مانده غذا را جذب کند

فواید زغال اکتیو :

  • این پودر با خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی خود باعث بهبود در
  • د، ورم و سوزش حاصل از زخم و گزیدگی حشرات می شود.
  • زغال باعث جذبی چربی اضافه به کنترل چربی پوست کمک می کند.
  • چربی بیش از حد مو، خارش و شوره با محصولات دارای زغال فعال درمان می شود.
  • پودر فعال به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریالی، بـه منافذ پوست وارد می شود و بوی نامطبوع بدن به خصوص بوی بدن دهان را از بین می برد.
  • از این ماده برای درمان بیماری های گوارشی استفاده می کنند.

زغال فعال چه خواص و کاربردهایی دارد؟

1-سفید کردن دندان

با استفاده کردن از زغال فعال در دهان، با پوسیدگی دندان، تنفس بدبو و بیماری‌های لثه بجنگید و لبخندی زیبا به خود هدیه کنید. مهم‌ترین نکته برای خرید خمیر دندان زغالی مناسب، قابل اعتماد بودن برند و شرکت تولیدی آن است تا بتواند نتیجه مورد انتظار را به شما عرضه کند. برای سفيد كردن دندان با زغال، آن را روی دندان‌ها مسواک کنید تا پلاک ایجاد شده روی سطح دندان و لثه، باکتری‌ها و باقی‌مانده غذا را جذب کند.

زغال فعال چیست؟

2-حفظ سلامت پوست و مبارزه با پیری

پوست وسیع ترین ارگان بدن شماست، تمام اعضای دیگر را می پوشاند و به عنوان حفاظی بین محیط بیرون و سیستم‌های درونی بدن عمل می‌کند. با این اوصاف پوست باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. درست است که یکی از جنبه‌های وجود پوست روی بدن، داشتن زیبایی ظاهری شناخته می‌شود، ولی این دلیل نمی‌شود که اگر به زیباتر بودن اهمیت نمی‌دهید، به سلامت پوست هم بی‌توجهی کنید. سلول‌های پوست بدن روزانه با ذرات و مواد مختلف خارجی در تماس هستند که بسیاری از آنها برای سلامت مضر است. گرد و غبار موجود در هوا، سلول‌های مرده پوست، دود حاصل از سوخت وسایل نقلیه و حتی عرق بدن می‌توانند منافذ روی پوست را بپوشانند. اگر این ذرات از روی سطح پوست پاک نشوند، مانع از تنفس می‌شود و سلامت آن را به خطر می‌اندازند.

مشاهده محصولات مراقبتی از پوست

3-مراقبت از پوست

امروزه زغال یا کربن فعال جهت تولید بسیاری از محصولات زیبایی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زغال فعال یک پودر سیاه بدون بو و بدون طعم است که در گرمای بسیار بالا ساخته شده است که این گرما قابلیت‌ها و قدرت جذب زغال یا همان کربن فعال را افزایش می‌دهد که در نتیجه سموم و مواد مضر بدن با سرعت بیشتری جذب می‌شوند.

ماسک زغال پوست را از آلودگی ها و سموم پاک کرده و از ایجاد جوش، آکنه و چین و چروک جلوگیری می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

 

برای اینکه سلامت کامل را به پوست خود هدیه کنید، زغال فعال یک نیروی قدرتمند کمکی است. زغال اکتیو سموم و ترکیبات مضر را از روی پوست جذب می‌کند و پیری زودرس را به تأخیر می‌اندازد. سلامت پوست با charcoal از روش‌های محبوب جدیدی است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا برای داشتن ظاهری جوان‌تر آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

محصولات جدید آرایشی و بهداشتی با داشتن زغال فعال می‌توانند بسیاری از مواد مضر خارجی را از سطح پوست جذب کنند. با جذب مواد مضر از منافذ، تنفس پوست به راحتی انجام شده و سلامتش حفظ می‌شود. انواع ماسک صورت با نام بلک ماسک، ماسک برای خشکی پوست صورت، ماسک زغالی از بین برنده جوش‌های سرسیاه و محصولات مشابه در سلامت پوست و سفید کردن صورت تأثیر به سزایی دارند

4-بهبود زخم

کربن فعال که به عنوان یک ماده جادویی شناخته می‌شود، دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی نیز هست. این پودر می‌تواند درد، ورم و سوزش حاصل از زخم و گزیدگی حشرات را التیام دهد. به دلیل پودر بودن زغال فعال، قابلیت پرکنندگی بیشتری برای منافذ دارد و با وارد شدن به درون زخم، مواد سمی حاصل از گزش حشرات را از لایه‌های زیرین سطح پوست جذب می‌کند.

5-مبارزه با پوست چرب

برای افرادی که از داشتن پوست چرب خود خسته شده‌اند، زغال فعال بی‌نظیر است! چه این ماده را به شکل ماسک سیاه صورت به کار ببرید و یا به صورت پاک‌کننده‌های دارای کربن سیاه، پودر محبوب چربی اضافی سطح پوست را جذب می‌کند و پوستی نرم و شفاف به شما تحویل می‌دهد. با توجه به اینکه در این شرایط چربی پوست تعدیل می‌شود، درمان جوش صورت هم در ادامه اتفاق می‌افتد. البته استفاده بیش از حد از جادوی سیاه می‌تواند موجب خشکی پوست شما شود.

مشاهده محصولات پوست چرب

6-کمک به داشتن موی سالم

مو هم یکی دیگر از قسمت‌های بدن است که مانند پوست در معرض ذرات و مواد مضر موجود در هوا قرار دارد. موهای خود را با شامپوهای دارای زغال اکتیو بشویید تا ذرات مضر از روی تارهای مو زدوده شوند. حتی می‌توانید کمی از پودر سیاه را به شامپوی مورد استفاده خودتان اضافه کنید. چربی بیش از حد مو، خارش و شوره سر هم توسط محصولات دارای کربن اکتیو درمان می‌شود. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از اندازه پوست سر و موهایتان را خشک می‌کند.

7-مبارزه با بوی بد بدن

بوی بد بدن از جمله تنفس بدبو و عرق تن از عوامل ناخوشایندی است که فرد را ناراحت می‌کند و خصوصاً در روزهای گرم سال هم آزاردهنده‌تر می‌شود. مکانیسم عرق به این صورت است که در زمان عرق کردن، باکتری‌های سطح پوست اسیدی را تجزیه می‌کنند که باعث دفع بوی نامطبوع می‌شود. هرچه عرق بیشتر روی پوست باقی بماند، باکتری‌ها فعالیت بیشتری انجام می‌دهند و به همین دلیل است که در افرادی که شستشو و بهداشت شخصی را جدی نمی‌گیرند، بوی بدن برای خود و البته اطرافیان بسیار مشمئزکننده خواهد بود. برای کاهش بوی عرق از لیف، صابون یا دستمال‌های دارای کربن فعال استفاده کنید. پودر فعال با داشتن خاصیت آنتی باکتریالی، به منافذ پوست وارد می‌شود و بوی بدن را از بین می‌برد.

 مشاهده محصولات زغالی موجود در فروشگاه اینرنتی  الینو :

شوینده زغال سیاه و کربن

فیس واش زغالی کلینیک مخصوص آقایان

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *