ای مگ, پوست صورت

نکات جالبی در مورد کانسیلر

کانسیلر

کانسیلر چیست و چطور به زیبایی صورت ما کمک می‌کند؟

کانسیلر درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید که بستگی به موارد استفاده از آن دارد

کانسیلر چیست؟

این محصول آرایشی که با نام تصحیح‌کننده رنگ نیز شناخته می­‌شود، توسط لیدیا الری در سال ۱۹۲۸ معرفی و ساخته­ شد. این محصول برای پوشاندن تیرگی‌های پوست و رفع ایرادات پوستی ساخته شده و بدون غیرطبیعی شدن آرایش، زیبایی صورت را چندین برابر می‌کند. لیدیا شیمی‌دان بود و پس از آزمون و خطای بسیار توانست محصولی طراحی کند که تمام ویژگی‌های مورد نظر او را داشته باشد.

می‌توان گفت کانسیلر ،کرم پودر با غلظت بالا است که گودی و سیاهی دور چشم و سایر نقص‌های پوستی را به خوبی می‌پوشاند. امروزه برندهای زیادی به تولید انواع کانسیلـر می‌پردازند. این برندها به صورت مستمر و دائمی می­‌کوشند، تا ترکیبات به کار رفته در محصولات‌شان را به روز کنند و آن‌ها را مطابق با جدید­ترین تکنولوژی‌های دنیا بسازند.

سفری در تاریخ، اولین کانسیلر دنیا

شاید برایتان جالب باشد که اولین کانسیلر دنیا چگونه و  توسط چه کسی ساخته شد!؟

تاریخچه کانسیلر

اولین بار در سال ۱۹۲۸ بانویی عاشق نقاشی به نام لیدیا اولری که به شغل نقاشی پلاکاردها مشغول بود. روزی در حین کار دچار خطایی روی یکی از پلاکاردها شد. اولری وقتی توانست آن اشتباه را با رنگ آمیزی بیش از حد آن رفع کند، تعجب نمود که آیا می تواند نشان ماه گرفتگی صورت خود را به همین صورت بپوشاند؟ برای همین دست به کار شد و با کمک یک شیمیدان، کانسیلری اولیه که به شکل لوسیون بود را فرمولیزه کرد.

مخلوط پایه سفید بود اما اولری کم کم با افزودن رنگدانه های متفاوت طیفی از کانسیلرها را برای مطابقت با رنگ پوست های مختلف ارائه داد.

استفاده از کانسیلر برای صورت

 کانسیلر مناسب پوست صورت

وقتی صحبت استفاده از کانسیلر می شود، نوع پوست صورت شما برای انتخاب مدل مناسب کانسیلر بسیار مهم است. همانطور که قبل تر گفتیم کانسیلر می تواند برای پنهان کردن لکه ها، پوشش حلقه های تیره، برجسته سازی و اصلاح رنگ بکار برود. هرکدام از این کاربردها نیازمند مدل خاصی از کانسیلر هستند، علاوه بر این که میزان خشک یا چرب بودن پوست صورت شما نیز در انتخاب کانسیلر مناسب پوستتان دخیل هستند.

کانسیلر مایع

کانسیلر های مایع

کانسیلر مایع که بدلیل مناسب بودن آن برای انواع مدل های پوستی محبوبیت بسیار زیادی  بدست آورده است؛ دارای ماندگاری بالایی است و معمولا به دلیل فرمولاسیون آبرسانی که دارد، درخشندگی قابل توجه ای را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

مدل مایع برای پوشاندن حلقه های تیره زیرچشم، لکه های آکنه و… کاربرد دارد. زیرا در اطراف چین و چروک یا جای زخم شما جمع نمی شود، تنها باید خوب یکدست سازی صورت بگیرد.

کانسیلر استیکی (ماتیکی)

کانسیلر استیکی (ماتیکی)

کانسیلر استیکی دارای بافتی جامد و سرشار از رنگدانه است. آن ها معمولا برای اطراف بینی و دهان استفاده می شوند و برای پوشاندن لکه های تیره یا کوچک، مناسب هستند. البته بدلیل بافت سنگین تر و غلیظ تر از کانسیلر مایع، اگرپوستی چرب یا مختلط دارید بهتر این مدل صرف نظر کنید. چون این مدل مناسب پوست های خشک و حساس است.

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی، مانند کانسیلر استیکی بافت سنگینی دارد. بهتر است آن را با براش بزنید چون بدلیل رنگدانه های قوی، ممکن است به روی پوست شما سنگین باشد.

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی

اگر چه ممکن است یک کانسیلر استیکی یا مایع برای پوشاندن تیرگی های پوست یا لکه ها مورد استفاده قرار بگیرد، اما کانسیلر مدادی برای روشن کردن چهره شما بی نظیر است.

این مدل کانسیلرها سر ظریفی دارند و این، آن  را برای برجسته سازی استخوان ابرو ،روشن شدن قسمت بالای گونه یا ترقوه مناسب می کند.

کانسیلرهای رنگی (تصحیح کننده رنگ)

کانسیلرهای رنگی (تصحیح کننده رنگ)

تصحیح کننده های رنگ یا کانسیلر های رنگی که پیشتر توسط  آرایشگران حرفه ای استفاده می شد،یک تکنیک برای پنهان کردن عیوب و نواقص پوست است. ما از رنگ های متفاوت کانسیلرها استفاده می کنیم که با ترکیب رنگ مکمل با لکه های پوستی بتوانیم رنگ آن را خنثی کنیم.این کار زیبایی چهره ما را بصورت حرفه ای چند برابر می کند.

  • کانسیلر سبز

کانسیلر سبز

اگر با قرمزی پوست دست و پنجه نرم می کنید، دوست جدید شما کانسیلر سبز خواهد بود. آکنه، اگزما، آفتاب سوختگی و هرگونه تحریک پوستی که منجر به قرمزی شود می تواند با کانسیلر سبز خنثی و متعادل بشود. این کانسیلر دوست داشتنی روی همه تن و رنگ های پوستی کاربردی است.

  • کانسیلر بنفش

کانسیلر بنفش

با کانسیلر بنفش می توانید معجزه کنید در صورتی که دچار زردی یا کدری پوست هستید یا حتی بعد مریضی صورتتان بی حال شده و می خواهید با چهره ای روشن و شفاف به بیرون از خانه پا بگذارید. تنها کافی ست قسمتهایی از صورتتان که به زردی می زند را کانسیلر بنفش بزنید. این محصول بنفش رنگ جذاب حتی جای جوش را نیز محو می کند.

  • کانسیلر نارنجی/قرمز

کانسیلر نارنجی/قرمز

 

کانسیلر های قرمز و نارنجی با اینکه جز دسته پررنگ ترین کانسیلرهای تصحیح کننده هستند اما می توانند در پنهان کردن حتی تیره ترین حلقه های دور چشم معجزه  کنند و  به بهبود رنگ کبودی، خال کوبی و سایر لکه های تیره کمک کنند. رنگ پوست های روشن تا متوسط می توانند از رنگ نارنجی استفاده کنند اما رنگ های پوستی تیره تر بهتر است از سایه قرمز استفاده نمایند.

  • کانسیلر زرد

کانسیلر زرد

اگر یک رنگ کانسیلر وجود داشته باشد که  همه باید در جعبه ابزار آرایش خود داشته باشند، آن رنگ زرد است. رنگ زرد به زیبایی روی تمام رنگ های پوست کاربرد دارد و می تواند برای از بین بردن قرمزی، تیرگی، لکه های تیره و روشن شدن پوست استفاده شود.

  • کانسیلر هلویی

کانسیلر هلویی

کانسیلر های هلویی و صورتی سایه های مناسبی برای مبارزه با تیرگی در رنگ های روشن تا متوسط پوست است. این سایه ها همچنین برای روشن شدن زیر چشم و پوشاندن لکه های تیره بسیار زیبا عمل می کنند. همچنین پوست را شاداب نشان می دهند.

کاربرد های کانسیلر که تا امروز نمی دانستید!

اگر شما تا الان از کانسیلر فقط برای مصارف معمول استفاده می کردید، پس لازم است از کاربرد های متفاوت آن برای زیباتر شدن چهره تان مطلع شوید.

کاربرد‌های کانسیلر در آرایش صورت

کاربردهای کانسیلر بسیار گسترده است و در موارد مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. در اصل اکثر افراد بر این باور هستند که تنها کاربرد کانسیلر برای پوشاندن سیاهی زیر چشم است. اما باید بدانید که این کار تنها یکی از کاربردهای کانسیلر بوده و کاربردهای متنوع دیگری نیز دارد:

1_مخفی کردن آکنه صورت

شاید جالب باشد اگر بدانید که می‌توانید از کانسیلر به عنوان یک پرایمر نیز استفاده کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، کانسیلر اساسا نوعی کرم پودر فشرده است. این یعنی شما می‌توانید با این کرم جادویی جوش‌های ریز پوستی خود را مخفی کنید.

2_مخفی کردن پف و سیاهی زیر چشم

به مرور زمان و به دلایل مختلف ممکن است زیر چشم ما پف کند و دچار سیاهی شود. کانسیلر به شما کمک می‌کند تا این سیاهی و پف را بپوشانید و اجازه ندهید تا آنها آرایش شما را خراب کنند.

3_برای بهتر شدن آرایش لب

از کانسیلر در آرایش لب نیز استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای کانسیلر در یک دست کردن پوست لب است. شما می‌توانید پیش از رژلب زدن، یک لایه کانسیلر سبک روی لب خود قرار دهید. با این کار رنگ لب شما یک دست می‌شود و ظاهری کاملا صاف پیدا می‌کند. سپس می‌توانید رژ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و ظاهر لب خود را بسیار زیبا‌تر جلوه دهید.

چطور باید از کانسیلر استفاده کنیم؟

بر اساس نحوه و نوع استفاده، باید کانسیلر را به صورت خاصی استفاده کنید. اگر برای گرفتن سیاهی و یا پف زیر چشم قصد استفاده از کانسیلر را دارید، باید کمی از آن را به صورت نقطه‌ای زیر چشم خود قرار دهید. این کار را از داخل چشم شروع کرده و به سمت بیرون بروید. سپس با براش مخصوص از داخل به بیرون کانسیلر را پخش کنید. حرکات دوار باعث می‌شود تا کانسیلر به خوبی با پوست شما یک‌نواخت شود.

مشاهده کانسیلر میبلین

کاربردهای کانسیلر چیست

اگر روی گونه‌های شما نیز آکنه و جوش وجود دارد و می‌خواهید آنها را نیز در آرایش خود مخفی کنید، کافیست تا از زیر چشم دقیقا یک مثلث با کانسیلر بکشید. در اصل شما باید یک خط در کنار بینی خود و یک خط از گوشه بیرونی چشم به سمت انتهای خط کنار بینی بکشید تا یک مثلث زیر چشم خود تشکیل دهید. سپس با براش مخصوص کانسیلر این مثلث را به صورت کامل پخش کنید و از تاثیر آن جلوی آینه لذت ببرید.

برای از بین بردن پف بالای پلک نیز می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. به این منظور بهتر است کانسیلر مدادی را انتخاب کنید و ناحیه مورد نظر را از داخل به بیرون با مداد بکشید. سپس با نوک انگشت به آرامی با حرکت دوار، کانسیلر را از داخل به بیرون چشم هدایت کنید.

چه کانسیلری بخریم؟

در قسمت قبل به شما نشان دادیم که بر اساس نوع پوست و کاربردی که از کانسیلر انتظار دارید، باید یکی از انواع مدادی، ماتیکی، کرمی و یا مایع را انتخاب کنید. اما این تنها انتخابی نیست که باید انجام دهید، بلکه رنگ کانسیلر نیز بسیار نقش تعیین کننده‌ای دارد.

در ابتدا متخصصان توصیه می‌کردند که برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم، باید رنگ کانسیلر را چند درجه روشن‌تر از رنگ پوست و کرم پودر خود انتخاب کنید. اما به تازگی آرایشگران حرفه‌ای گروه‌های مد همانند دیور و یا ویکتوریا به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ کانسیلر دقیقا باید هم رنگ پوست باشد. در نتیجه قبل از خرید انواع کانسیلر ، کمی از آن را روی پوست زیر چشم خود بزنید و همان رنگی را انتخاب کنید که بیش از همه به پوست شما شباهت دارد.

مشاهده کانسیلر تارت

کانسیلر با پرایمر و فونداسیون چه تفاوتی دارد؟

پرایمر همیشه به عنوان یک آستر عمل می‌کند و به شما پوستی صاف و آماده آرایش را هدیه می‌دهد. از طرفی فونداسیون می‌تواند معایب بزرگ صورت مثل جای جوش‌های عمیق را پوشش دهد. اما آیا به نظر شما این‌ها کفایت می‌کنند؟

نه با پرایمر و نه با فونداسیون شما نمی‌توانید سیاهی زیر چشم و یا جوش‌های ریز قرمز رنگ را بپوشانید. به همین دلیل حتی اگر از این دو نیز در آرایش خود استفاده می‌کنید، نباید کاربرد‌های کانسیلر را فراموش کنید. هر یک لوازم آرایشی مسئولیتی خاص دارند و باید از آنها به جا استفاده کرد.

کانسیلر

چند نکته در مورد کاربردهای کانسیلر که باید بدانید

  • شما می‌توانید از کانسیلر به عنوان کانتور نیز استفاده کنید و به صورت خود فرم خاصی دهید.
  • اصلا در مصرف کانسیلر زیاده‌روی نکنید چون ممکن است در صورت تعریق زیاد و یا سنگین بودن آرایش، سست شده و از روی پوست شما بریزد.
  • حتما بعد استفاده از کانسیلر، روی صورت خود پنکیک یا اسپری تثبیت کننده آرایش بزنید. به این ترتیب دوام کانسیلر شما بیشتر خواهد شد.
  • شما می‌توانید از دو رنگ تیره و روشن کانسیلر در آرایش خود استفاده کنید تا در عین پوشاندن معایب صورت، فرم آن را نیز کمی تغییر دهید.
  • حتما پیش از کانسیلر، روی صورت خود آبرسان و یا مرطوب کننده قرار دهید تا به پوست شما آسیبی نرسد.

کانسیلر چیست؟ (Concealer)

مشاهده محصولات کانسلیر درالینو:

کانسیلر مری کی

کانسیلر ال ای گرل پرو 

کانسیلر سیکرت کموفلگ لورا مرسیه

کانسیلر استیکی مچ مستر مک

کانسیلر 24 ساعته استودیو فیکس ان سی 15 مک 

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *