مد و زیبایی

نکاتی که باید قبل از خرید عطر بدانید

خرید عطر

خرید عطر

نکاتی که باید قبل از خرید عطر بدانید: همان‌طور که می‌دانید زیبایی تنها محدود به ظاهر نیست و خوشبویی نیز جز یکی از جذابیت‌های هر آدمی محسوب می‌شود. همه‌ی افراد خوشبو بودن را دوست دارند و رایحه خوش نه‌تنها باعث ایجاد احساس خوب در فرد می‌شود، بلکه با افزایش اعتمادبه‌نفس، تأثیر زیادی در روابط اجتماعی دارد. داشتن یک عطر خوشبو باعث تکمیل ظاهر شیک و جذاب شما می‌شود و حتی می‌تواند شما را به شخصی محبوب میان مردم تبدیل کند. عطرها انواع مختلفی دارند که خیلی از افراد هنگام خرید عطر وسواس زیادی دارند و با دقت و ریزبینی زیاد نسبت به خرید بهترین عطر و ادوکلن اقدام می‌کنند. انتخاب یک رایحه خاص، کار چندان ساده‌ای نیست و داشتن اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری یک عطر مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد خرید عطر را دارید حتماً در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی که برای خرید عطر باید بدانید

وقتی برای خرید عطر به فروشگاه مراجعه می‌کنید، باید به نکات زیر را در هنگام خرید توجه کنید تا بتوانید عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

عطر را امتحان کنید.

رایحه عطر بر روی پوست هر فرد متفاوت است که این موضوع به ساختار و خصوصیات منحصربه‌فرد پوست افراد مختلف بستگی دارد. اگر برای خرید عطر زنانه یا مردانه به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید به توصیه فروشنده یا نظر دوستان خود اکتفا نکنید و عطر را حتماً بر روی پوست خود تست کنید. با این کار نه‌تنها احتمال بروز هرگونه حساسیت پس از خرید عطر را به حداقل رساندید، بلکه متوجه می‌شوید آیا رایحه عطر بر روی پوست شما آن‌طوری که باید هست یا نه!

در خرید عطر عجله نکنید.

یک عطر فوق‌العاده و منحصر‌به‌فرد، تنها با تست مقداری از آن روی دست، مشخص نمی‌شود. شما باید پس از زدن عطر، حدود 30 دقیقه صبر کنید تا متوجه تغییر رایحه‌ی آن روی بدن خود شوید. برخی عطرها پس از گذشت چند ساعت خوشبو و برخی دیگر بدبو می‌شوند؛ بنابراین اگر به دنبال عطری مناسب هستید، در هنگام خرید عجله نکنید.

لباس و پوستی تمیز داشته باشید.

این نکته، ساده اما بسیار مهم است. برخی از افراد دوست دارند عطر را روی لباس تست کنند و تعداد زیادی هم روی پوست عطرها را تست می‌کنند که پاکیزه بودن این دو، باعث می‌شود که بوی عطر دچار تغییرات ناخواسته نشود.

ابتدا از بطری، عطر را بو کنید.

وقتی عطر را اسپری می‌کنید باعث می‌شود در معرض یک بوی شدید قرار بگیرید. پس بهتر است، ابتدا از بطری، عطر را بو کنید و اگر آن را دوست نداشتید به سراغ عطر بعدی بروید.

بینی خود را تازه کنید.

هنگامی‌که چند عطر را تست کردید، سعی کنید بینی خود را با بو کردن یک چیز طبیعی مثل دست یا پیراهن خود، دوباره تازه کنید. در برخی فروشگاه‌ها با بوی قهوه سعی می‌کنند؛ تازگی را به شما بازگردانند تا بتوانید عطرهای دیگری را تست کنید.

عطر را متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کنید.

همان‌طور که می‌دانید، انواع مختلف عطر (پرفیوم، ادو پرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن و…) در بازار موجود است که شما باید با توجه به سبک زندگی خود آن‌ را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر شما عطری سبک می‌خواهید که تنها چند ساعت روی تنتان باشد، ادوتویلت‌ها گزینه خوبی می‌باشند اما اگر قصد دارید که تمام‌روز بوی عطرتان در هوا اکران شود، ادو پرفیوم و پرفیوم برترین گزینه برایتان خواهد بود.

سلیقه خود را بدانید.

در بازار، عطر با اسانس‌های مختلفی وجود دارد (مرکبات، گل‌ها، عود و چوب) که شما باید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، در غیر این صورت انتخاب از میان تعداد زیاد رایحه برایتان دشوار خواهد شد؛ بنابراین قبل از خرید عطر، سلیقه خود را بدانید.

سایر برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *