ای مگ

میسلار واتر و تونر چه تفاوت هایی دارند؟

میسلار واتر و تونر چه تفاوت هایی دارند؟

در طول روز مواد آرایشی، آلودگی ها و ناخالصی ها به همراه چربی و میکروارگانیسم ها در سطح پوست تجمع می یابند و منافذ پوست را مسدود می کنند. این امر سبب می شود تا تنفس سلول های پوست دچار اختلال شود. علاوه بر این، موجب بروز جوش و آکنه و پیری زود رس پوست نیز می شود. بنابراین لازم است روزانه، به صورت عمقی پوست خود را پاکسازی کنید. برای پاکسازی پوست به صورت عمقی استفاده از شوینده کافی نیست و بهتر است پوست را به وسیله ی محصولاتی نظیر میسلار واتر و تونر پاک نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی میسلار واتر و تونر بپردازیم و تفاوت های این دو محصول پوستی را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با میسلار واتر و فواید آن

معرفی میسلار واتر

میسلار واتر نوعی پاک کننده ی آرایشی می باشد. این محصول بر پایه ی آب و روغن تولید شده و از مولکولی به نام میسل تشکیل شده است. مولکول میسل دارای دو سر می باشد. یکی از سرها چربی دوست است و چربی و آلودگی های پوست را درون خود حل می نماید. سر دیگر میسل، آب دوست می باشد. این سر آب دوست همانند پد عمل می کند و آلودگی هایی که درون میسل های چربی دوست حل شده است را جذب کرده و سبب پاک شدن پوست و حذف ناخالصی های آن می شود. پس از استفاده از میسلار واتر بهتر است پوست را به وسیله ی آب و شوینده پاکسازی نمایید تا پوست به طور کامل پاک شود و هیچ آلودگی بر روی آن باقی نماند.

میسلار واتر و تونر چه تفاوت هایی دارند؟

انواع میسلار واتر

فواید میسلار واتر

  • قدرت پاک کنندگی ملایمی دارند و به پوست صدمه وارد نمی کنند.
  • سبب التهاب و خشکی پوست نمی شوند.
  • به دلیل داشتن سر چربی دوست تمام چربی و آلودگی های پوست را جذب می کند.

آشنایی با تونر و فواید آن

معرفی تونر

تونر ها به صورت محلول عرضه می شوند. این محصولات به پاکسازی عمقی پوست می پردازند و تمام آلودگی های سطح پوست و منافذ آن را پاک می کنند. پس از شستشوی پوست با شوینده ها ممکن است PH طبیعی پوست تغییر کند و پوست از حالت طبیعی خود خارج شود و دچار التهاب و خشکی گردد. برای جلوگیری از این مشکلات و تنظیم PH طبیعی پوست، تونر یک گزینه ی عالی می باشد. تونر ها به صورت کامل و عمیق پوست را پاک می کنند و پس از استفاده از آن ها نیاز به آبکشی پوست با آب نمی باشد.

پاکسازی پوست با تونر

انواع تونر

  • تونر مخصوص پوست چرب و مختلط
  • تونر مخصوص پوست معمولی و خشک
  • تونر مخصوص پوست حساس
  • تونر مخصوص انواع پوست

فواید تونر

  • پاکسازی عمقی پوست
  • آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی آن
  • حفظ PH طبیعی پوست
  • موثر در شادابی و طراوت پوست

تفاوت میسلار واتر و تونر در چیست؟

میسلار واتر و تونر هر دو جزو بهترین پاک کننده های پوستی می باشند و لازم است در روتین روزانه ی پوستی خود از آن ها استفاده کنید. در ادامه به تفاوت های این دو محصول مراقبتی پوست می پردازیم:

مراحل پاکسازی پوست

1. زمان استفاده

برای داشتن پوستی سالم و شاداب لازم است روزانه آن را به صورت صحیح پاکسازی کنید. پاکسازی صحیح پوست دارای مراحل مختلفی است و هر کدام از مراحل را باید به ترتیب و پشت سر هم انجام دهید.

برای پاکسازی اولیه ی پوست و جذب مواد آرایشی، آلودگی ها و چربی های سطح پوست، باید از میسلار واتر استفاده نمایید. این محصول همانند یک آهن ربا تمام آلودگی های پوست را جذب می نماید و پوست را پاکسازی می کند. همان طور که قبلا گفته شد پس از میسلار واتر نیاز به شستشوی پوست است. بنابراین پس از آن پوست را به وسیله ی فوم، پن یا ژل شستشوی صورت پاکسازی می کنیم تا تمام آلودگی های سطح پوست پاک شوند. در مرحله ی سوم از تونر استفاده می کنیم، زیرا تونر ضمن پاک کردن پوست، PH طبیعی پوست را به حالت اولیه خود باز می گرداند و حفظ می کند.

همان طور که در بالا ذکر شد زمان استفاده از میسلار واتر و تونر متفاوت است و میسلار واتر در ابتدای پاکسازی و تونر در انتهای آن استفاده می شود.

2. ساختار

میسلار واتر ها دارای ساختاری روغنی هستند، اما تونر ها فاقد ساختار روغنی می باشند. در ساخت میسلار واتر ها به هیچ عنوان از الکل استفاده نمی شود. اما در ساخت برخی از تونر های پوستی از الکل استفاده می شود.

3. نوع پاکسازی

میسلار واتر ها به صورت عمقی پوست را پاکسازی نمی کنند، بنابراین پس از استفاده از میسلار واتر نیاز به آبکشی و شستشوی با شوینده ی مناسب است. اما تونر ها به صورت عمقی پوست را پاک می کنند و تمام ناخالصی های باقی مانده بر روی پوست را حذف می نمایند، در نتیجه پس از استفاده از تونر نیاز به آبکشی و پاکسازی با ژل، فوم و پن نمی باشد.

بهترین زمان استفاده از تونر و میسلار واتر

از میسلار واتر و تونر می توانید روزانه دو بار (یک بار در طول روز و بار دیگر شب قبل از خواب) استفاده نمود.

روش استفاده از تونر و میسلار واتر

روش استفاده از میسلار واتر و تونر یکسان است. برای استفاده از این محصولات پوستی مقداری از محصول را بر روی پد پاک کننده ی آرایش یا پنبه ریخته و به وسیله ی آن به آهستگی پوست خود را پاک نمایید. از کشیدن پد و پنبه با فشار زیاد خودداری کنید. زیرا این عمل سبب التهاب و قرمزی پوست می شود.

روش استفاده از تونر و میسلار واتر

 سخن آخر

میسلار واتر و تونر هر دو برای پاکسازی کامل پوست و داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری هستند. هر کدام از این محصولات پوستی کاربرد و ویژگی های خاصی دارند. به دلیل شباهت زیاد میسلار واتر و تونر، برخی از فروشندگان در هنگام فروش، میسلار واتر را به عنوان تونر و تونر را به عنوان میسلار واتر به مشتری معرفی می کنند و سبب انتخاب و خرید اشتباه مشتری می شود. پس با توجه به مطالب بالا در هنگام خرید این دو محصول پوستی دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *