ای مگ, پوست صورت

ماسک صورت چیست و چه تأثیراتی بر پوست دارد؟

ماسک صورت چیست و چه تأثیراتی بر پوست دارد؟

هر چیزی که لازم است درباره ماسک صورت بدانید

پوست انسان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است و نقش مهمی را در سلامتی ما ایفا می‌کند. پوست علاوه بر کارکردهای حیاتی، تمام بدن ما را پوشانده است و نقش مهمی را در زیبایی ظاهری ایفا می‌کند. به همین خاطر مراقبت از پوست هم از جهت حفظ سلامتی اهمیت دارد و هم به خاطر حفظ زیبایی و طراوت ظاهری ما امری ضروری محسوب می‌شود. اگر مراقب پوست خود نباشیم، به تدریج دچار پژمردگی شده و بافت‌های سلولی آن نیز از بین می‌رود که تأثیر این اتفاق در ظاهر ما نیز برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود. انسان‌ها از دیرباز به دنبال راه‌هایی برای حفظ پوست خود از آسیب‌های طبیعی بوده‌اند و در حال حاضر نیز رسیدگی به پوست یکی از کارهای مهمی است که ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول کرده است. این مسئله به ویژه برای خانم‌ها اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا آن‌ها پوست لطیف‌تری دارند و بیشتر به فکر زیبایی و شادابی خود هستند. راه‌های مختلفی برای حفاظت از پوست وجود دارد که یکی از مؤثرترین آن‌ها استفاده از ماسک است. ماسک‌ها از محصولات پرطرفدار هستند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با خرید ماسک صورت از پوست خود مراقبت کنند

ماسک های صورت

ماسک ورقه ای برای سلامت و شادابی پوست صورت

فواید ماسک ورقه ای برای پوست صورت بسیار زیاد است. ماسک ورقه ای یکی از موثرترین روش های مراقبت پوست است. روزانه آلودگی هایی که با آن ها مواجه هستیم، آرایش هایی که در طول روز انجام می دهیم باعث التیام و بیماری های پوستی می شود. این بیماری ها به روش های مختلفی مثل آکنه، لک و چین و چروک و… خود را در پوست نشان می دهند. اگر نمی خواهید شادابی و سلامت پوست صورت خود را از دست دهید باید از روش هایی که باعث تسکین و رفع این بیماری های می شود استفاده کنید.

ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک ورقه ای از جنس پنبه یا شبه پنبه است که به مواد سرم مانند آغشته شده است. ماسک ورقه ای برخلاف ماسک های معمولی چرب یا روغنی نیستند و نیاز به شست و شو و تمیز کردن ندارند. روی ماسک های ورقه ای روزنه هایی ایجاد شده است که روی بینی و چشم ها قرار می گیرد. ماسک تمام قسمت های صورت را به جز این نقاط پوشش می دهد.

 

فواید ماسک ورقه ای صورت

حال قصد داریم در رابطه با فواید ماسک ورقه ای صورت نیز توضیحاتی ارائه کنیم و البته لازم به ذکر است که امروزه انواع مختلفی از ماسک ورقه ای وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متمایزی نیز نسبت به دیگر انواع ماسک ورقه ای می باشند. اما به طور کلی فواید ماسک ورقه ای صورت به شرح زیر می باشند:

  • روشن کنندگی پوست صورت
  • شفاف کردن پوست صورت
  • افزایش رطوبت پوست صورت
  • جوان سازی پوست صورت
  • تسکین و التیام قسمت های ملتهب پوست صورت
  • رفع انواع جوش و آکنه
  • کاهش چشمگیر خطوط روی پوست صورت
  • لایه برداری و پاکسازی پوست صورت
  • سهولت در استفاده
  • روغنی یا چرب نبودن ماسک ورقه ای

یکی از مهم ترین فواید ماسک ورقه ای صورت، سهولت در استفاده از آن است زیرا در هر زمان می توان به راحتی در منزل از آن ها استفاده نمود. برخلاف ماسک های معمولی که به زمان زیادی برای آماده سازی نیاز دارند، ماسک های ورقه ای کاملا آماده استفاده بوده و نیازی به صرف زمان برای آماده سازی آن ها نمی باشد.

انواع ماسک صورت:

ماسک‌های صورت با توجه به کاربردشان و اینکه برای چه نوع پوستی مناسب هستند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

ماسک کرمی

این نوع از ماسک‌ها همان طور که از نامشان پیداست مانند کرم نرم هستند و لازم است با یک براش یا با کمک دست آن را بر روی پوست تان گذاشته و بعد از مدت زمان مناسب صورت تان را بشویید. ماسک صورت کرمی نیاز پوست به رطوبت و آبرسانی را تامین می‌کند.

ماسک ژل صورت

این ماسک‌ها برای انواع پوست مناسب هستند البته برای پوست‌های حساس و خشک کاربرد بیشتری دارند. استفاده از ماسک‌های ژلی باعث سفت شدن بافت پوست می‌شود.

ماسک زغال

امروزه زغال یا کربن فعال جهت تولید بسیاری از محصولات زیبایی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زغال فعال یک پودر سیاه بدون بو و بدون طعم است که در گرمای بسیار بالا ساخته شده است که این گرما قابلیت‌ها و قدرت جذب زغال یا همان کربن فعال را افزایش می‌دهد که در نتیجه سموم و مواد مضر بدن با سرعت بیشتری جذب می‌شوند.

ماسک زغال پوست را از آلودگی ها و سموم پاک کرده و از ایجاد جوش، آکنه و چین و چروک جلوگیری می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

ماسک صورت زغالی

ماسک لایه بردار

یکی از بخش‌های اصلی رسیدگی و مراقبت از پوست، لایه برداری و پاکسازی پوست است. ماسک‌های لایه بردار نیز با همین هدف ساخته شده اند. ماسک‌های لایه بردار صورت، آلودگی ها و سلول‌های مرده پوست را از بین برده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند.

 مشاهده ماسک رفع  آکنه و جوشهای سر سیاه مری کی

ماسک خاک رس

این نوع ماسک‌ها برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مناسب هستند چون علاوه بر تقویت و جوانسازی پوست، با از بین بردن چربی های اضافی و آلودگی ها از ایجاد جوش‌های سر سیاه جلوگیری می‌کنند.

ماسک ورقه ای صورت

ماسک‌‎های نقابی از محبوب ترین ماسک‌های صورت محسوب می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است؛ ماسک را از بسته بندی خود خارج کنید و آن را بر روی صورت تان قرار دهید. پس از مدت زمان 10 تا 15 دقیقه ماسک را از روی صورت بردارید، به همین راحتی!!

ماسک‌های صورت ورقه ای با انواع پوست سازگاری دارند و به سرعت جذب پوست می‌شوند. هم چنین جهت رطوبت رسانی و جوانسازی پوست بیشترین تاثیر را دارند.

ماسک‌های نقابی صورت یکبار مصرف هستند و برخی از آن‌ها پس از استفاده به شستشو صورت هم نیازی ندارند. اگر به دنبال راهی موثر برای مراقبت از پوست خود در طول سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم از ماسک‌های ورقه ای صورت استفاده کنید.

انواع ماسک ورقه ای برای انواع پوست

شناخت نوع پوست و محتویات داخل ماسک یک روش انتخاب بهترین ماسک صورت ورقه ای برای پوست شما است. پس قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد نوع پوست خود و فواید ماسک ورقه ای که به درد پوست شما می خورد به دست آورید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

مشاهده ماسک سلولزی صورت مری کی

1. ماسک ورقه ای دور چشم

ترکیبات و ویتامین های موجود در انواع ماسک ورقه ای دور چشم می تواند به افرادی که در ناحیه چشم مشکلاتی مانند خطهای ریز و چین و چروک های ظریف، افتادگی پوست، پف کردن، دایره های تیره، خشکی پوست دارند، کمک کند؛ بارزترین خصوصیت این ماسک ها خاصیت ارتجاعی و استحکام بخشیدن به پوست است که می توان با استفاده از آنها با یک تیر چند نشان زد. همچنین این نوع از ماسک ها به کاهش علائم پیری نیز کمک می کنند.

2. ماسک ورقه ای لب

ماسک ورقه ای لب خشکی لب ها را کاهش می دهد و لب ها را مات و مرطوب می کند. لب ها را با رطوبت اشباع می کند و کل خط لب را مرطوب می کند. به طور طبیعی لب ها را مرطوب می کند و آنها را طبیعی و الاستیک می کند. اگر لب های خشکی دارید استفاده مداوم از این ماسک ها به شما در بهبود شرایط لب هایتان کم خواهد کرد.

3. ماسک ورقه ای آبرسان

مرطوب کننده ها، باعث آبرسانی به منافذ باز شده و از بین رفتن خطوط پوست می شوند. ماسک ورقه ای که مرطوب کننده هایی مثل هیالورونیک اسید، بوتیلین گلیکول و گلیسیرین دارد از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. آلوئه ورا خاصیت پاکسازی و مرطوب کنندگی دارد.

ماسک ورقه ای انار به دلیل تولید کلاژن و الاستین در پوست صورت یکی از ماسک های موثر برای چین و چروک و آبرسانی برای پوست خشک است.

4. ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) که به اختصار HA نیز گفته می شود، نام یک ترکیب شیمیایی آلی است. این ترکیب را با نام هیالورونان (Hyaluronan) نیز می‌شناسند. مهمترین خصوصیات هیالورونیک اسید، توانایی جذب و نگهداری بالای آب است. هیالورونیک اسید ها بهترین ماده برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست هستند.

به همین دلیل، ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید بهترین دوای درد پوست های خشک و کم آب هستند زیرا پوستی که آب خود را از دست بدهد، چروک می شود هیالورونیک اسید آب از دست رفته پوست را به آن باز میگرداند و به همین دلیل چروک های پوست را باز می کند.

5. ماسک ورقه ای طلا

امروزه استفاده از ماسک طلا برای مراقبت از پوست محبوبیت یافته است. این ماسک از عصر باستان توسط ژاپنی ها، رومی ها و مصری ها استفاده شده است. از فواید ماسک ورقه ای طلا می توان به :

  1. ماسک ورقه ای روشن کننده
  2. ماسک طلا می تواند چروک، خطوط ریز و لکه ها را کاهش دهد
  3. سلولهای پوست را فعال می کند
  4. طلا می تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کند
  5. طلا می تواند باعث روشنی رنگ چهره شود
  6. سرعت تخریب کلاژن کاسته می شود
  7. به درمان صدمات ناشی از نور خورشید کمک می کند
  8. طلا به درمان آلرژی ها کمک می کند
  9. طلا به درمان التهاب کمک می کند
  10. طلا به افزایش حالت ارتجاعی پوست کمک می کند

ماسک ورقه ای طلا

نحوه استفاده از ماسک صورت

قبل از استفاده صورت را تمیز بشوئید. ماسک های ورقه ای روی پوست کثیف و شسته نشده هیچ تاثیری نخواهد داشت . با ترکیب یک شوینده و آب گرم کف درست کنید و صورت خود را با آن ماساژ دهید و سپس پوست صورت را شسته و با حوله ای خشک کنید.

تونر با بستن منافذ پوست، PH پوست را کنترل کرده و هر گونه آلودگی باقی مانده را پاک می کند که باعث تاثیر بیشتر ماسک ورقه ای روی صورت می شود. کافیست چند قطره از تونر را روی تکه پنبه ریخته و بر روی پوست صورت تان بمالید. برای استفاده از تونر باید تونر مناسب با نوع پوست خود را خریداری کنید.

برای استفاده از ماسک ورقه ای تنها 20 دقیقه نیاز است تا مواد ماسک به پوست نفوذ کند. نگهداری بیش از این زمان ، باعث التهاب پوست می شود. اگر روی بروشور ماسک نوشته شده که کمتر از 20 دقیقه روی پوست بماند حتما این کار را انجام دهید. قبل از استفاده حتما بروشور ماسک را کاملا مطالعه نمایید. هیچوقت با ماسک روی صورت نخوابید.

اگر همراه با ماسک سرم مصرف می کنید آن را بعد از ماسک به آرامی روی صورت بزنید تا کاملا جذب پوست شود. همچنین می توانید از مرطوب کننده بعد از برداشتن ماسک استفاده کنید. اگر ماسک خود را در ساعات اولیه روز گذاشته اید بهتر است، پس از برداشتن ماسک، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

هر نوع پوستی داشته باشید، می توانید ماسکی مطابق آن را خریداری کنید. این ماسک ها خاصیت روشن کنندگی پوست، از بین بردن جوش، نرم کنندگی پوست و… را دارند و کاربرد آن ها بستگی به انتخاب شما دارد. دفعات استفاده از بهترین ماسک صورت ورقه ای به صورت روزانه است اما می توانید به صورت هفته ای دو یا سه بار هم استفاده کنید.

فواید ماسک برای پوست چرب

این نوع از ماسک ها، با کاهش منافذ پوست، تولید چربی پوست را کنترل می کنند. به علاوه، ماسک مانند لایه بردار عمل کرده و به خوبی منافذ را تمیز می کند.

ماسک آبرسان برای پوست مختلط

در پوست مختلط روی بینی و پیشانی چرب است اما دیگر نقاط صورت خشک می باشد. ماسک آبرسان و پاک کننده انتخاب مناسبی برا شما است. بهتر است که این ماسک، از مواد طبیعی مثل خزه ی دریایی تشکیل شده باشد که همزمان به سم زدایی و مرطوب کنندگی پوست، کمک می کند.

چه چیزی در بافت ماسک‌های ورقه‌ای تزریق می‌شود؟

مثل بافت بدن انسان، بیشتر ماده ماسک ورقه‌ای نیز آب است، چه از یک ماسک چند ده هزار تومانی استفاده کنید و چه سراغ ماسک‌های ارزان قیمت بروید. این آب نه تنها باعث مرطوب شدن پوست می‌شود بلکه حلال تمام موادی است که باید به پوست شما برسند. بیشتر ماسک‌های ورقه‌ای حاوی عصاره‌های گیاهی و ترکیبات آب‌دوست هستند که به خوبی در آب حل می‌شوند و از طریق همین آب جذب پوست شما می‌شوند. در کنار آب و عصاره‌های گیاهی، ترکیبات دیگری هم در این ماسک‌ها پیدا می‌شود مثل بوتیلن گلیکول و دیپروپیلن گلیکول که در واقع نوعی الکل هستند. اما همه الکل‌ها اثر مشابهی ندارند و برای پوست مضر نیستند مثلا بوتیلن گلیکول یک الکل ارگانیک است که نوعی هومکتانت (ماده نگهدارنده آب) هم هست و اثر حجم دهندگی دارد که نه تنها به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود ماده داخل ماسک بیش از حد غلیظ و چسبناک نباشد و زود خشک نشود. برخی ماسک‌ها حاوی سلول‌های بنیادی، هیالورونیک اسید یا پپتاید هم هستند.

کدام ماسک برای شما بهتر است؟

ماسک‌های ورقه‌ای انواع مختلفی دارند اما لازم نیست برای انتخاب آن‌ها زیاد دچار تردید و دودلی شوید. یک نکته مثبت در مورد ماسک‌های ورقه‌ای این است که تنوع قیمت بالایی دارند و برای بیشتر انواع پوست مناسب هستند. بیشتر ماسک‌های ورقه‌ای حاوی ترکیبات آبرسان و التیام بخش هستند اما تاثیر آن‌ها بسته به موادی که داخل آن‌ها به کار رفته متفاوت است. مثلا اگر به دنبال یک ماسک آبرسان قوی هستید سراغ انواعی بروید که حاوی هیالورونیک اسید هستند. اگر روشن شدن و درمان لک‌ها برای شما اولویت دارد ماسک‌های حاوی ویتامین C و اسید کوجیک انتخاب بهتری هستند.

اصولا به دلیل بافت ظریفی که ماسک ورقه‌ای دارد نمی‌توان در آن از اسانس‌های قوی و غلیظ استفاده کرد و ماده‌ای که در آن‌ها وجود دارد به شکل ژل یا مایع است. مواد ژلی نسبت به مواد مایع بهتر جذب پوست می‌شوند و ریزش کمتری هم دارند. اگر جنس خود ماسک هم برای شما اهمیت دارد از ماسک‌های فیبر کوپرو استفاده کنید، فیبر کوپرو یا همان پشم کتان از تخم کتان به دست می‌آید و ماده بیشتری را نسبت به ماسک‌های پنبه‌ای و سلولزی در خود نگه می‌دارد.

 

انواع ماسک صورت

روش و تعداد دفعات استفاده از ماسک ورقه ای

شما هر روز می‌توانید از ماسک ورقه‌ای استفاده کنید، فرقی نمی‌کند هوا صاف یا آفتابی باشد، حالتان خوب باشد یا نباشد، در منزل باشید یا در سفر، در هر شرایطی می‌توان از این ماسک‌ها استفاده کرد و از فواید آن‌ها بهره برد. اگرچه برخی سلبریتی‌ها هر روز از ماسک ورقه‌ای استفاده می‌کنند اما استفاده هر روزه برای مشاهده تاثیر این ماسک‌ها ضرورتی ندارد و دو تا سه بار در هفته نیز برای این منظور کافی است. حتی اگر وقت کافی ندارید می‌توانید یک بار در هفته از ماسک استفاده کنید و تاثیر آن را روی پوست خود ببینید. استفاده از ماسک ورقه ای بسیار ساده است، کافی است بسته بندی آن را باز کنید، ماسک را که چندبار تا خورده است خارج کنید و تای آن را باز کنید، ماسک باز شده روی روی صورت قرار دهید طوری که هر قسمت در جای مناسب خود قرار بگیرد و بافت ماسک کاملا به سطح پوست شما بچسبد.

عوارض استفاده از ماسک ورقه ای چیست؟

هدف از استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای تغذیه کردن و آبرسانی به پوست است نه پاکسازی یا لایه برداری. بنابراین این ماسک‌ها نمی‌توانند تاثیری را که ماسک‌های لایه بردار و پاکسازی کننده (مثل ماسک خاک رس و … که خمیری هستند و باید شسته شوند ) دارند روی پوست اعمال کنند و نباید جایگزین آن‌ها شوند. علاوه بر این، در برخی از انواع ماسک‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت، از سرم‌هایی استفاده می‌شود که خیلی زود تبخیر می‌شوند و رطوبت را از لایه‌های عمیق پوست جذب می‌کنند. لازم نیست حتما از ماسک‌های گران قیمت استفاده کنید اما سعی کنید فریب ارزانی را هم نخورید و به پوستتان آسیب نزنید.

از آنجایی که ماسک ورقه‌ای سطح پوست را می‌پوشاند می‌تواند باعث افزایش دمای آن شود. این اتفاق برای افرادی که دچار آکنه هستند چندان خوب نیست چون افزایش دمای پوست تعداد باکتری‌ها را در سطح آن افزایش می‌دهد و باعث بروز آکنه می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ماسک‌های خود را در یخچال نگهداری کنید. برخی ترکیبات موجود در ماسک‌ها مثل روغن نارگیل و تخم مرغ نیز ممکن است باعث بسته شدن روزنه‌های پوستی شود پس قبل از خرید ماسک حتما به ترکیبات داخل آن توجه کنید. مدتی پیش شایعاتی در مورد بهداشتی نبودن ماسک‌های ورقه‌ای مطرح شد اما این ماسک‌ها در صورتی که از برند معتبری باشند در شرایط کاملا بهداشتی تهیه می‌شوند و شما بدون نگرانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

ماسک ورقه ای روشن کننده

 

 

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *