ای مگ

فوم و ژل شستشوی صورت چه تفاوت هایی دارند؟

فوم و ژل شستشوی صورت چه تفاوت هایی دارند؟

فوم و ژل شستشوی صورت هر دو جزو بهترین و محبوب ترین شوینده های پوست صورت می باشند. این دو محصول پاک کننده چربی، میکروب، گرد و غبار، آلودگی ها، ناخالصی و مواد آرایشی را از روی سطح پوست پاک می کنند. این محصولات انواع مختلفی دارند که هر کدام برای نوع خاصی از پوست تولید شده اند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت های فوم و ژل شستشوی پوست صورت بپردازیم و بررسی کنیم کدام محصول شوینده بهتر است؟ با ما همراه باشید.

بهترین شوینده ی پوست

به چه محصولاتی فوم و ژل شستشوی صورت می گویند؟

همان طور که قبلا بیان شد، فوم و ژل شستشوی صورت دو محصول عالی برای پاکسازی پوست هستند. در ادامه به معرفی کامل این دو محصول پوستی و انواع آن ها می پردازیم.

ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت یکی از جدیدترین محصولات شوینده ی پوست می باشد که بر پایه ی آب بوده و دارای ساختار و بافتی ژل مانند است. معمولا در فرمولاسیون ژل های شوینده ی پوست صورت از اسانس ها و عصاره های گیاهان و گل ها استفاده می شود. ژل شستشوی صورت فاقد ترکیبات صابونی است و دارای پاک کننده های ملایمی است. این محصول به صورت عمقی پوست را پاک می کند و سبب حفظ رطوبت مورد نیاز پوست می شود، بنابراین پوست را خشک نمی کند، به همین دلیل جزو محبوب ترین شوینده های پوست صورت می باشد.

انواع ژل شستشوی پوست

ژل شستشوی صورت

فوم شستشوی پوست صورت

فوم های پاک کننده ی پوست را پاک کننده ی کف دار یا حباب دار می گویند. این محصولات با قدرت پاکسازی مناسبی که دارند به صورت عمیق پوست را پاک می کنند و تمام آلودگی ها و ناخالصی هایی که در طول روز بر روی پوست صورت قرار گرفته است را از سطح پوست حذف می نماید. در واقع ذرات کف مانند فوم ها قدرت جذب بالایی دارند و آلودگی های سطح پوست را از عمیق ترین لایه های پوست و منافذ آن خارج می کنند و سبب پاکسازی عمقی پوست می گردند. فوم ها برای پوست های جوش دار و چرب یک گزینه ی عالی می باشند.

انواع فوم شستشوی پوست

فوم شستشوی صورت

چرا باید از پاک کننده ها برای پاکسازی پوست استفاده کنیم؟

هنگامی که پوست را با آب پاکسازی می کنید، پوست فقط به صورت سطحی و خفیف پاک می شود و چربی، آلودگی، میکروب ها و مواد آرایشی بر سطح پوست و درون منافذ آن باقی می مانند و سبب بروز عفونت در پوست، جوش و پیری زود رس پوست می شوند. پس اگر خواستار پوستی سالم، زیبا و جوان هستید؛ حتما باید پاک کننده ها و شوینده های پوستی را در روتین پوستی روزمره ی خود قرا دهید. این محصولات شوینده سلول های مرده ی پوست، مواد آرایشی، سبوم و آلودگی های پوست و منافذ آن را به صورت عمیق پاک می کنند و به تنفس بهتر پوست کمک می نمایند. این محصولات با حذف میکروب های پوستی از بروز جوش و با پاک نمودن کامل پوست از پیری و آسیب پوست پیشگیری می کنند.

ویژگی شوینده پوست خوب

ویژگی پاک کننده ی خوب

مهمترین و اصلی ترین کار یک پاک کننده، پاکسازی کامل پوست است، بنابراین پاک کننده ای که بتواند به طور کامل آلودگی، چربی، مواد آرایشی و ناخالصی های پوست و منافذ پوست را پاک کند، یک پاک کننده ی خوب می باشد. فوم و ژل شستشوی صورت ضمن پاکسازی عمقی پوست، به تقویت پوست و حفظ رطوبت و PH آن کمک می کنند. این محصولات انرژی بخش پوست هستند و سبب شادابی و رفع کدری پوست می شوند. پس می توان گفت فوم و ژل شستشوی صورت جزو بهترین پاک کننده های پوستی هستند.

 فوم یا ژل شستشوی پوست، کدام پاک کننده ی پوست بهتر است؟

فوم و ژل شستشوی صورت دو محصول پاک کننده و شوینده ی پوست هستند که به صورت عمقی آن را پاکسازی می کنند. برای انتخاب شوینده ی مناسب، بهتر است به نوع پوست و ترکیباتی که در فرمولاسیون هر محصول شوینده وجود دارد، توجه کنید. در واقع نمی توان گفت ژل شستشو بهتر است یا فوم؛ زیرا پوست هر فرد متفاوت است، بنابراین هر فرد باید با توجه به نوع پوست خود، روتین پوستی روزانه ی خود، حساسیت های پوستی و ترکیبات شوینده ها، محصول مناسب خود را انتخاب نماید.

اگر پوست حساسی دارید و تا به امروز از هیچ فوم و ژل شستشوی صورتی استفاده نکرده اید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فوم ها است، زیرا این محصولات فرمولاسیون ملایم و سبکی دارند. در صورتی که از فوم استفاده کردید و پوستتان دچار التهاب، خشکی و حساسیت شد، بهتر است از ژل شستشوی صورت استفاده کنید. پس همان طور که گفته شد، برای انتخاب شوینده ی مناسب پوست باید به نوع پوست و حساسیت هایی که دارد، توجه نماییم و بهترین شوینده را برای پوست خود انتخاب کنیم.

فوم و ژل شستشوی صورت چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت ژل شستشو و فوم در چیست؟

  1. ژل شستشوی پوست صورت به دلیل ساختاری که دارد، کمتر سبب التهاب و تحریک پوستی می شود.
  2. ژل های شستشوی پوست صورت سبب رفع مسدودیت منافذ پوست و باز شدن آن ها می شوند، بنابراین این محصولات می توانند به صورت عمقی و بدون ایجاد تحریک پوستی، منافذ را پاک نمایند و از بروز جوش و آکنه بر روی پوست صورت جلوگیری کنند.
  3. فوم های شستشوی پوست صورت بافت بسیار سبکی دارند و موجب سنیگینی پوست نمی شوند.
  4. ژل شستشوی پوست صورت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است، زیرا بافت غلیظی دارد و برای هر بار استفاده مقدار کمی از آن مصرف می شود.
  5. فوم ها به دلیل داشتن حالت کفی، عملکردی سریع تری دارند و راحت تر چربی و مواد آلوده ی پوست را حذف می کنند. اما ژل شستشوی صورت نیاز به ماساژ بر روی پوست است تا به خوبی عمل کند و آلودگی ها را حذف نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *