ای مگ

مری کی مؤسس شرکت لوازم آرایشی

بیوگرافی مری کی اش و دوران کودکی

بیوگرافی مری کی 

حرکت از شهری کوچک در تگزاس و دستیابی به یک امپراطوری بزرگ در حوزه لوازم آرایش کاری به غایت دشوار است. اما نظم و پایداری، که مری کی آن را در کودکی آموخت این راه پرفراز و نشیب را برایش هموار کرد.
 بانو مری کی اش موسس شرکت لوازم آرایشی “مری کی” است و یکی از موفق ترین پیشگامان حوزه کسب و کار برای تمامی زنان جهان محسوب می شود…
وی در سال 1918 در شهر هات ولز تگزاس به دنیا آمد. زمانی که هفت سال بیشتر نداشت پدرش به بیماری سل مبتلا شد و دیگر نتوانست کار کند. به همین دلیل مادرش به اجبار ملک و املاکشان را فروخت و روزانه چهارده ساعت کار کرد! اما با تمام سختی ها همواره اعتماد به نفس را در وجود دختر زنده نگه می داشت و به او می گفت:در زندگی باید مقاوم باشی. بی شک با گذشتن از موانع زندگی می توانی به تک تک خواسته هایت دست یابی.

عبارت:«تو می توانی» همواره ورد زبانش بود و مری تحت تأثیر این القائات ذهنی کوشید در هر زمینه بهترین مقام و موقعیت را کسب کند. به جز مادرش عامل دیگری نیز در زندگی مری تأثیر عمده و اساسی داشت و آن اعتقاد شدیدش به اصول و ارزش های مذهبی بود.

مری کی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. در این گیرودار جنگ جهانی دوم در گرفت و شوهرش به خدمت احضار و مری با مشکلات مالی روزافزونی مواجه گردید.

مری کی روزی بر حسب تصادف با یک خانم فروشنده دوره گرد روبه رو شد که با مراجعه به خانه ها کتاب های دائرۀالمعارف معرفی می کرد و می فروخت. این زن پس از مشاهده وضعیت نابسامان مری به او پیشنهاد کرد در صورت تمایل می تواند او نیز این کار را بکند و افزود که در قبال فروش ده سری دائرۀالمعارف یک سری پاداش خواهد گرفت. مری این پیشنهاد را پذیرفت و با تلاشی پیگیر توانست روزانه دست کم ده سری دائرۀالمعارف بفروشد و با بهره حاصل از آن از فرزندانش پرستاری کند. اما پس از آن که دوستان و آشنایانش به او گله کردند که به آنان چیزی را فروخته که واقعا به دردشان نمی خورد، به این نتیجه رسید حال که قرار است بازاریابی کند بهتر است کالای مفیدتری را عرضه کند، و پس از جست و جوی فراوان به عنوان بازاریاب در شرکت لوازم خانگی استنلی استخدام شد.

مری در طول 10 سال خدمت در این شرکت راه را برای توزیع اجناس آن در 43 ایالت هموار کرد و به خاطر این سخت کوشی به اعضای هیئت مدیره آن شرکت پیوست. اما در این رهگذر با مشکلی جدی روبه رو شد: سایر اعضای هیئت مدیره که مرد بودند با این استدلال که افکار و آرمان های او زنانه است، بر اغلب پیشنهادات سازنده اش خط بطلان می کشیدند. سرانجام پس از آن که دریافت مردانی که زیر دستش تربیت شده اند اغلب به رده های شغلی بالاتر ارتقاء یافته و حقوق به مراتب بیشتری دریافت می کنند این بی عدالتی را تاب نیاورد و به نشانه اعتراض استعفا کرد.

به این ترتیب او پس از 25 سال فعالیت در بازاریابی و فروش در حالی که به کارش عشق می ورزید و استعدادها و قابلیت های نهفته اش هنوز عقیم و ناشکوفا باقی مانده بود بازنشسته شد. چنانچه گفته شده مری صرفا به خاطر بی عدالتی هایی که در حق زنان روا می داشتند از کارش کناره گرفت. نمی توانست بپذیرد که دستمزد بانوان در ازای کاری مشابه نصف مردان باشد و یا یک زن صرفا به خاطر مؤنث بودنش از ارتقا شغلی محروم شود. او این دوگانگی را ظلم محض و عین بیدادگری می دانست و سرانجام برای رفع این نارسایی تصمیم گرفت با نوشتن رساله ای افق تازه ای را در برابر دیدگان زنان بگشاید و به آنان تفهیم کند خود را دست کم نگیرند و برای رسیدن به درجات بالاتر شایسته و برازنده بدانند.

 

تصویر مر کی

 

سرمایه گذاری کارآفرینانه مری کی اش

در این زمان، او نوشتن کتابی را شروع کرد که بر اساس تجربیاتش و در زمینه کسب و کار برای زنان بود؛ اما در همان ابتدا، با نگاهی به نوشته هایش، آن ها را بیشتر شبیه به طرحی تجاری یافت تا کتاب!

به همین دلیل، در سال 1963  پس از تجربیات بد خود در محل کار، در ۴۵ سالگی با کمک پس انداز خود و همراهی پسرش ریچارد،شروع به ایجاد مشاغل شخصی خود کرد. وی با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰۰ دلار در سال ۱۹۶۳ کار خود را آغاز کرد. او فرمول های لوسیون های پوستی را از خانواده ای ناشناس تهیه می کرد. سپس، وی به همراه پسرش  ریچارد راجرز،  یک فروشگاه کوچک را در دالاس افتتاح کرد که ۹ فروشنده برای او کار می کردند. امروزه بیش از ۱.۶ میلیون فروشنده  در سراسر جهان در شرکت های مری کی اش مشغول به کار هستند.

این شرکت در سال اول سود بسیار زیادی بدست آورد در پایان سال دوم نزدیک به ۱ میلیون دلار محصولات  خود را فروخت که ناشی از هوشمندی و فلسفه تجارت مری کی بود. فرضیه اصلی تقریباً شبیه محصولاتی بود که در اوایل کار خود فروخته بود. مواد آرایشی وی از طریق مهمانی های داخل خانه و سایر مراسم به فروش می رسید. اما اش تلاش کرد تا با استفاده از برنامه های تشویقی و نداشتن مناطق فروش برای نمایندگان خود تجارت را متفاوت کند. او به قانون طلایی “با دیگران همانطور که می خواهید با شما رفتار شود” اعتقاد داشت و با این شعار عمل می کرد: اول خدا، دوم خانواده و سوم حرفه.

اولویت های مری در زندگی اش بدین گونه بود: خدا، خانواده و کار.
او همواره به کارکنان زن خود می گفت: من می خواهم که شما بالاترین میزان درآمد را داشته باشید.
او برای ایجاد انگیزه در میان کارکنانش، دوره های آموزشی برگزار می کرد؛ همچنین به افرادی که دوره را با موفقیت به پایان می رساندند جوایزی بالغ بر ده ها هزار دلار اعطا می نمود.
در دهه 1970 شرکت او در بهترین وضع ممکن قرار گرفت و به فروشی بالغ بر صد میلیون دلار رسید و او به یکی از ستارگان امریکا بدل شد.مری کی در دوره فعالیت خود به دریافت جوایز و نشان های افتخار بسیاری دست یافت؛ همچنین باور داشت که اگر کسی به درستی تشویق شود، 100% موفق خواهد شد.

در حالی که او در سال ۱۹۸۷ از سمت خود به عنوان مدیرعامل شرکت کناره گیری کرد، اش همچنان بخشی فعال از تجارت باقی ماند. وی بنیاد خیریه مری کی را در سال ۱۹۹۶ تأسیس کرد. این بنیاد از تحقیقات سرطان و تلاش برای پایان دادن به خشونت خانگی حمایت می کند. در سال ۲۰۰۰  وی توسط برنامه  تلویزیونی مشهور در قرن بیستم برجسته ترین زن در تجارت شناخته شد.

در سال 2000 از طرف کانال تلویزیون “لایف تایم”، مری در مقام موفق ترین زن حوزه کسب و کار در قرن بیستم معرفی شد. این اسطوره لوازم آرایش، در 22نوامبر سال 2001 در دالاس تگزاس در گذشت.

در این زمان  شرکتی که وی ایجاد کرده بود به یک شرکت جهانی با نمایندگی بیش از ۳۰ مرکز تبدیل شده بود. بیشتر مردم اش را بخاطر ایجاد یک تجارت سودآور که فرصت های جدیدی را برای دستیابی به موفقیت مالی در زنان ایجاد کرده به یاد می آورند.

 

بیوگرافی مری کی اش و دوران کودکی

برای مشاهده محصولات مری کی کلیک کنید


شرکت مری کی برنده جایزه بازاریابی دیجیتالی شد

شرکت مری کی در تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۱۵  در شهر نیویورک برنده جایزه بهترین فیس بوک ، بهترین یوتیوب و بهترین سایت  گالری تصاویر در مراسم beauty20   شد .

beauty20 به مراسمی گفته می شود که جوایز صنایع زیبایی توسط شرکت innocos digital را  برای یافتن بهترین نوآوری ها و خلاقیت ها در بازاریابی دیجیتالی توسط برند های محصولات زیبایی عرضه می کند.

این شرکت ها در سرتاسر جهان نزدیک به سی صد و پنجاه نامزد را برای این مراسم ثبت نام کردند و با تشکیل یک کارگروه متخصص در این صنعت ، پنج فینالسیت را از هر گروه انتخاب نمودند.

شرکت مری کی نیز به همراه سایر شرکت های بزرگی نظیر  L’Occitane، Avon ،OPI Products ، e.l.f Cosmetics  در این مراسم نامزد شد .

برندگان نهایی توسط بیش از سی هزار از هواداران این صنعت انتخاب شدند که به شرکت هایی که از نظر خودشان بیشترین نوآوری و یکه تازی آنلاین را داشتند رای دادند .

خانم  “شریل ادکینس گرین” رییس مسئول بازاریابی شرکت گفت:

در قلب هر کاری که شرکت ما انجام می دهد عشق ما به هوادارانی می باشد که یکی از وفادار ترین و با اشتیاق ترین و دوست داران برند، در شبکه های اجتماعی هستند.

ما واقعا قدردان این همه عشق و علاقه ای هستیم که طرفدارانمان به ما هر روز در شبکه های اجتماعی ابراز می کنند و همین طور قدردان حمایت هایشان هستیم که توانستیم بهترین فیس بوک ، یوتیوب و سایت گالری تصاویر را عرضه کنیم.

آمریکا فیس بوک شرکت مری کی فراهم کننده ی یک انجمن آنلاین برای بیش از ۲٫۳ میلیون طرفدار برند پینترست می باشد که در فالوورهای شرکت رشد ۱۶ درصدی داشته است و امسال بیش از شصت هزار نفر از آن لذت برده و دوستش داشتند. بیش تر از هفتاد هزار نفر عضو یوتیوب شرکت هستند که بیش از شش میلیون بار برای دیدن توصیه های زیبایی و الهام گرفتن ازش بازدید داشته اند.

در سال ۲۰۱۳ مری کی برنده جایزه بهترین وبسایت در مراسم beauty20  شد و در سال ۲۰۱۴ شرکت برنده بهترین وبسایت و بهترین نرم افزار شد  که بیش از ۷۳ میلیون بازدید در سال دارد و همچنان نیز در حال رشد می باشد.

همین طور  سایت های مشاوره ی  زیبایی  خصوصی مستقل شرکت همچنان به عرضه  یک تجربه ی خرید پویا و در گیر کننده به مشتریان ادامه می دهند.

 

بیوگرافی مری کی اش و دوران کودکی

 

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *