مجله زیبایی و مد

ای مگ

سیاهی دور چشم و تاثیر آن در زیبایی چهره

سیاهی دور چشم و تاثیر آن در زیبایی چهره

برای تیرگی و سیاهی دور چشم چه کنیم؟

زیبایی چشم ها مانند سایر اندام ها بسیار مهم هستند.هر چقدر كه چشمان سیاه ملاك زیبایی محسوب می‌شود ولی سیاهی دور چشم به عنوان نشانه بیماری و ضدزیبایی محسوب می‌شود كه اغلب خانم‌ها برای رفع آن دست به دامن انواع شیوه‌ها می‌شوند.

پوست اطراف چشم ها بسیار نازک و حساس بوده و به مراقبت های بیشتری نیاز دارند.تیرگی دور چشم باعث می شود خسته و خواب آلود به نظر برسید. خوشبختانه امروزه روش‌هاي متعددي براي درمان اين عارضه و رفع گودي و سیاهی دور چشم ها ارائه شده است.

سیاهی دور چشم چیست؟

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند چشم‌ها دریچه روح ما هستند.پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و به همین دلیل این قسمت از پوست آسیب پذیرتر است.چشم بر زیبایی و جوان بودن تاثیر میگذارد.

متاسفانه سیاهی زیر چشم باعث می شود که چند سالی بزرگتر به نظر برسید. سیاهی دور چشم اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود.سیاهی دور چشم علل زیادی دارد و برعکس آنچه که اکثر مردم فکر می‌کنند، خستگی تنها دلیل تیرگی و گودی زیر چشم نیست.

سیاهی دور چشم چیست؟

علت های مهم سیاهی دور چشم

عوامل مختلف محیطی و ژنتیکی باعث سیاهی دور چشم می شوند که عبارتند از:

عوامل ژنتیکی:

ژنتیک یکی دیگر از عوامل مهم سیاهی دور چشم است. بسیاری از افراد به دلیل این که والدینشان پوست دور چشم نازکی دارند و یا ملانین بیشتری در اطراف چشمشان جمع شده، با مشکل سیاهی دور چشم رو به رو هستند.

کمبود آب در بدن:

کم آبی بدن باعث می شود که خون به راحتی در رگ های زیر چشم گردش نداشته باشد و در نتیجه باعث بروز تیرگی شود.

کمبود آهن در بدن:

کم خونی و کمبود آهن در بدن که بیشتر در بین خانم ها مشاهده می شود، یکی از عوامل بروز سیاهی دور چشم است.

کاهش کلاژن سازی پوست:

افزایش سن موجب می شود که کلاژن سازی در بدن کاهش پیدا کند. کاهش این پروتئین ضروری در بدن تغییراتی را به همراه دارد که یکی از آن ها ضعیف شدن پوست است. نازک و ضعیف شدن پوست باعث می شود که رگ های خونی بیشتر نمایان شوند.

مصرف دخانیات:

مصرف زیاد دخانیات، الکل و کافئین باعث می شود که جریان خون در رگ های خونی کاهش پیدا کند و چین و چروک های دور چشم هم افزایش یابد.

آفتاب:

اشعه ماورائبنفش در خورشید، رنگدانه ملانین را زیر پوست تحت تاثیر قرار می دهد و باعث سیاهی و تیرگی زیر چشم می شود.

اختلال در قاعدگی:

برای زنان، سیاهی دور چشم، ممکن است نشانه ای از اختلالات قاعدگی در طولانی مدت باشد؛ علاوه بر این، قاعدگی بیش از حد سنگین یا خونریزی رحم ممکن است باعث سیاهی زیر چشم شود.

زیاد گریه کردن:

گریه کردن بیش از اندازه یکی دیگر از عواملی است که به رگ های ریز دور چشم فشار وارد می کند و باعث کبودی دور چشم می شود.

رژیم غذایی نامناسب:

تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین در بدن باعث بروز مشکلات پوستی از جمله کبودی دور چشم، خشک شدن پوست و بروز چین و چروک های پوستی می شود.

التهاب و اگزما:

اگزما و خارش های دور چشم باعث می شود که فرد مدام دور چشم خود را مالش دهد. مالش دادن باعث می شود که رگ های ریز زیر پوست دور چشم پاره شوند و کبودی اتفاق بیفتد.

تلویزیون، موبایل و کامپیوتر:

تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر می‌تواند موجب بروز سیاهی زیر چشم و پف و پیری پوست دور چشم شما شود، زیرا در این صورت به چشم شما فشار وارد می‌شود

سن بالا:

پیری طبیعی یکی دیگر از دلایل عمده سیاهی تیرگی زیر چشم شما است. هرچه پیرتر می شوید، پوست نازک تر و حساس تر می شود.

سیاهی دور چشم کودکان چگونه است؟

یکی از مواردی که اغلب باعث نگرانی والدین درباره کودکان می شود سیاهی دور چشم و یا زیر چشم کودک است.

سیاهی دور چشم در کودکان

سیاهی دور چشم در کودکان

سیاهی دور چشم کودکان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • سیاهی دور چشم کودک به دلایل ژنتیکی است. یعنی در خانواده کودک هم سیاهی دور چشم وجود دارد.
  • سینوزیت باعث سیاهی زیر چشم کودک می شود.
  • کم خونی و مشکلات کلیوی و حتی ابتلا به ژیاردیا (انگل خونخوار) از علل سیاهی دور چشم کودکان است.
  • گاه کمبود ویتامین K وB6 و اسید فولیک موجب سیاهی دور چشم کودک می شود، که این کمبود با آزمایش خون مشخص می گردد.
  • کمبود خواب، تماشای زیاد تلویزیون و بازی زیاد کامپیوتری باعث سیاهی دور چشم کودک می شود.

درمان سریع سیاهی دور چشم

برای درمان تیرگی دور چشم ابتدا باید تشخیص داده شود که علت اصلی مشکل چیست.آیا ژنتیکی است یا محیطی؟سپس می توان با درمان های خانگی و تخصصی توسط پزشک آن را درمان کرد.

  • کرم‌های مخصوص رفع تیرگی دور چشم
  • رعایت تغذیه سالم وصحیح
  • استفاده از عینک آفتابی
  • انجام آی.پی.ال برای رفع سیاهی زیر چشم
  • کاهش مصرف سیگار
  • کاهش مصرف نمک
  • تزریق ژل هیالورونیک اسید برای درمان تیرگی و گودی زیر چشم
  • تزریق چربی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم
  • لایه‌برداری پوست برای رفع سیاهی چشم
  • انجام جراحی برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم
  • لیفت گونه برای درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم
  • هایفوتراپی
  • مزوتراپی

درمان سریع سیاهی دور چشم

روش های خانگی درمان سیاهی دور چشم

اگر مایل به انجام درمان کلینیکی نمی باشید می توانید از درمان خانگی استفاده کنید استفاده از ماسک ها بهترین گزینه است.

خیار

خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌ بخشد.خیار را به صورت حلقه‌های کلفت ببرید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برای حداقل ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته و دو بار در روز، انجام دهید.

عصاره‌ی لیموترش

 ویتامین ‌‌C موجود در آب‌ لیمو به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می‌کند.یک پد پنبه‌ای را به آب‌ لیمو آغشته کنید و آن را دور چشم‌تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار و برای چند هفته انجام دهید.

مصرف سیب زمینی

سیب زمینی منبعی غنی از ویتامین C می باشد و برای جوان سازی پوست بسیار مفید است. برای بهره گیری از خواص آن کافی است یک سیب زمینی را رنده کنید تا عصاره اش خارج شود. سپس پد پنبه ای را در آن بخیسانید و روی ناحیه ی چشم ها قرار دهید، بعد از ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

روغن ویتامین E را شب ها استفاده کنید

ویتامین E با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چروک های پوستی و اثرات پیری می شوند، مبارزه می کند. قبل از خواب با یک قطره از این روغن ناحیه ی تیره ی زیر چشمانتان را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست باقی بماند و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

صورت خود را ماساژ دهید

ماساژ ملایم صورت و ناحیه ی زیر چشم ها جریان خون را افزایش می دهد و از جمع شدن خون در مویرگ ها جلوگیری می کند. به عنوان یک عادت روزانه بعد از استفاده از کرم صورت به آرامی پوستتان را ماساژ دهید و به آرام شدن عضلات و افزایش گردش خون در این ناحیه کمک کنید.

گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد و تا حد زیادی به درمان سیاهی دور چشم کمک می‌کند.یک قاشق چای‌ خوری آب گوجه‌ فرنگی را با نصف قاشق چای‌خوری آب‌ لیمو ترش ترکیب کنید و به آرامی آن را روی حلقه‌های سیاه دور چشم‌تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این دستور را روزی دو بار و به مدت چند هفته تکرار کنید.

کرم رفع سیاهی دور چشم

کرم دور چشم کرمی است که اکثر مردم از سنی به بعد با به وجود آمدن چین و چروک‌ های ریز دور چشم یا پف و تیرگی به فکر استفاده از آن می‌افتند. البته نمی‌توان گفت از چه سنی این نیاز به وجود خواهد آمد چرا که این موضوع بسته به نوع پوست و خیلی موارد دیگر دارد.برخی از ترکیبات کرم چشم برای پوست اطراف چشم شما مزایای خاصی دارند. هنگام خرید با مطالعه این ترکیبات و اینکه هر کدام چه خواصی دارند، می‌تواند انتخاب یک کرم خوب را راحت‌ تر کند.

راه حل های مناسب از بین بردن سیاهی دور چشم با تغذیه مناسب

 

راه حل های مناسب از بین بردن سیاهی دور چشم با تغذیه مناسب

یکی از بهترین و مفید ترین راه حل ها برای درمان سریع سیاهی دور چشم تغیییر رژیم غدایی به سمت مواد غذایی سالم است. دراینجا چندین راهکار ماثر را برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

  • موز، کشمش و مغزهای مختلف مانند پسته، بادام، فندق و گردو را به عنوان میان وعده جایگزین پفک و سایر خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی کنید. می‌توانید از این مغزها در وعده صبحانه استفاده کنید.
  • ویتامین K یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین عناصر انعقاد خون است، به همین دلیل غذاهای غنی از آن می‌تواند کمکی برای حل مشکل حلقه‌ی تیره رنگ اطراف چشم شما باشد.
  • هر روز حداقل ۸ لیوان آب بخورید. کم آبی رابطه مستقیمی با ظاهر شدن حلقه‌های سیاه اطراف چشم دارد.
  • استفاده از نمک را کاهش دهید. مصرف بیش از حد نمک رابطه مستقیمی با پف و سیاهی زیر چشم دارد.
  • میوه‌هایی مانند هندوانه، انار و موز که غنی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین B1 و B6، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم هستند را به عنوان میان وعده نوش جان کنید. این میوه‌ها بهترین خوراکی‌ها برای بهبود سیاهی دور چشم هستند.
  • کنجد را فراموش نکنید. این دانه روغنی غنی از ویتامین E بوده که در از بین بردن حلقه‌های سیاه دور چشم بسیار موثر است.
  • سیب زمینی یک روشن کننده خانگی پوست به شمار می رود و منجر به کاهش تیرگی ها و چرکهای پوستی می شود.

سیاهی دور چشم و اهمیت آن در زیبایی چهره

از آنجا که چشم ها اولین و جذاب ترین قسمت چهره هر در ارتباط فرد می باشد سلامت و زیبایی آن حائز اهمیت است.هر اندازه دور چشم سالم‌تر باشد، چهره جذاب‌تر و زیباتر دیده می‌شود. یه همین خاطر است که هم بانوان و هم آقایان نسبت به تیرگی دور چشم حساس هستند و برای بهبود آن کارهای زیادی انجام می دهند.

روشهاي پزشكي

1. مزوتراپی امروزه روش جدیدی به نام مزوتراپی با بهره‌گیری از جدید‌ترین و مؤثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان کبودی و پف زیر چشم گام موثر بردارد

از بین این داروها می‌توان به ویتامین k، رتینول، ویتامین C، داروهای بازکننده عروق خونی مثل آرتی شوک، انواع اسیدهای میوه‌ای مثل گلیکولیک اسید و مواد مغذی برای سلول‌های پوستی شامل اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری برای فعالیت سلول‌های پوستی اشاره کرد.

البته این مواد پیش از این در انواع کرم‌ها و لوسیون‌های دور چشم به‌کار رفته و امتحان خود را پس داده‌اند اما از آنجایی که جذب این مواد از روی پوست با محدودیت‌هایی رو به رو است، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئن‌تر کرده است.

2. شب قبل از خواب کرم دور چشم مناسب استفاده كنيد .

3. یکی دیگر از داروهای پرمصرف در تیرگی زیر چشم، مواد پرکننده و آب‌رسان است که قادر است خشکی و گودافتادگی پوست زیر چشم‌ها را به شکل قابل قبولی ترمیم کند.

4. تزريق چربي درگودي زير چشم باعث ميشود تيرگي كمتر جلب توجه كند .شايد تزريق چربي درزير پوست باعث شود خون جاري درعروق زيرپوست كمتر ازروي پوست نمايان شود.

 

5. رعایت تغذیه صحیح علاوه بر مزوتراپی، قطع یا حداقل کاهش مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های حاوی مواد آنتی‌اکسیدان مثل اسفناج نیز توصیه می‌شود.

6. استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط اینکه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

7. هميشه در هنگام خروج ازمنزل ازعنيك آفتابي وكرمهاي ضد آفتاب دورچشم استفاده كنيد.

8. جديدترين روش ADO micropraintدر درمان تيرگي دور چشم مي باشد كه درآن از داروهاي ضد تيرگي دورچشم Glycolic ,ritine ,vit Kو بعضي از داروهاي گياهي از طريق باز شدن كانال هاي پوستي توسط دستگاه به عمق 1mmپوست وارد مي شوند اين روش سريعتراز روش درمان موضعي عمل مي كند. اين درمان بدون درد ويا عارضه است وبايد بسته به نياز بيمار 3-5جلسه بصورت دوهفته يكبار تكرار شود.

محصولات پیشنهادی برای درمان سیاهی دورچشم

اگر روش های خانگی برایتان وقت گیر است می توانید از محصولات حاضری استفاده کنید.

سخن پایانی

تمام مشکلات پوستی یک طرف، سیاهی دور چشم هم یک طرف. چشم ها همیشه اولین پل ارتباطی است و تیرگی و کبودی اطراف آن می تواند اثرات منفی زیادی به همراه داشته باشد.اگر شما هم از افراد حساس می باشید می توانید با چند کار ساده و آسان زیبایی و شادابی را به چشمانتان برگردانید.

مشاهده سایر محصولات در الینو:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

بازپرداخت دلیل

خانه
0 علاقه مندی ها
سایدبار
0 موارد محصول
حساب کاربری من