ای مگ

روشن شدن پوست | روش های روشن شدن پوست چیست؟

روش های روشن شدن پوست چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از کدری، تیرگی و لک های پوستی خود شکایت دارید و به دنبال روشی موثر برای روشن شدن و درخشان شدن پوست خود هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی تمام روش های روش شدن و شفاف پوست بپردازیم و به شما کمک کنیم تا پوستی زیبا، شفاف و جوان داشته باشید.

روش اول: برای روشن شدن پوست، عادت های خود را تغییر دهید

سبک زندگی و عادات انسان تاثیر زیادی بر روی روشن شدن پوست و داشتن پوستی زیبا و سالم دارد. در ادامه ی مقاله به برخی از عاداتی که به شما کمک می کند تا پوستی روشن و زیبا داشته باشید، می پردازیم.

1. محافظت از پوست در مقابل نور خورشید

یکی از مهمترین دلایل تیرگی و تغییر رنگ پوست، قرار گرفتن مستقیم پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید است. برای داشتن پوستی زیبا، روشن و جوان، لازم است در مواقع خروج از منزل حتما از ضد آفتاب هایی که دارای SPF 50 هستند یا بیشتر استفاده نمایید. در روزهای ابری نیز امواج نور خورشید بر روی پوست شما تاثیر گذار هستند، بنابراین بهتر است در این روزها هم از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

روش های روشن شدن پوست چیست؟

2. هر هفته پوست خود را لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست، یکی از موثرترین روش های روشن شدن پوست صورت است. در این روش، سلول های مرده ی پوست از سطح پوست حذف می شوند و سلول ها جدید، جایگزین سلول های قدیمی می شوند. لایه ی جدید پوست به دلیل قرار نگرفتن در مقابل نور خورشید، نسبت به لایه ی قدیمی، روشن شدن و شفاف تر می باشد. برای لایه برداری پوست می توانید از برس های مخصوص لایه برداری پوست، کرم های لایه بردار و دستگاه هایی که به منظور لایه برداری طراحی شده اند، استفاده کنید.

روشن شدن پوست با لایه برداری

روش دوم: روش های خانگی برای روش شدن پوست

استفاده از محصولات طبیعی و روش های خانگی یک راه حل هوشمندانه و موثر برای درمان کدری پوست است. در زیر لیستی از بهترین و موثرترین روش های خانگی رفع تیرگی پوست بیان شده است.

1. استفاده از محلول آب لیمو

لیمو یکی از قوی ترین روش کننده های طبیعی می باشد که تا حدودی خاصیت لایه برداری دارد. این میوه ی ارزشمند حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث است و به روشن شدن و درخشان شدن پوست کمک می کند. برای استفاده از لیمو، ابتدا آب نصف لیمو را با مقدار مساوی از آب مخلوط کنید تا رقیق شود. سپس پنبه یا پد را برداشته و به محلول آب لیمو و آب آغشته کنید و پس از آن پنبه را بر روی پوست صورت، سینه، گردن و سایر قسمت هایی که می خواهید روشن شوند، بکشید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 20 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند. سپس پوست را با آب ولرم به خوبی بشویید. این محلول را سه بار در هفته استفاده کنید و پس از آن، پوست را با کرم های مرطوب کننده، رطوبت رسانی نمایید تا خشک نشود. در هنگام استفاده از این محلول پوست نسبت به نور حساس می شود، بنابراین حتما قبل از خروج از منزل از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

درخشان شدن صورت با لیمو

2. استفاده از سیب زمینی برای روشن شدن پوست

سیب زمینی حاوی ترکیبات موثر روشن کننده است. سیب زمینی کدری و تیرگی پوست را برطرف می کند و پوست صورت یا بدن را در حدود یک تا دو درجه روشن تر می کند. این گیاه در رفع لک های پوستی، کک و مک و لک و التهابی که در اثر تماس پوست با نور خورشید و آفتاب سوختگی ایجاد شده است، هم موثر می باشد. برای روشن کردن پوست به وسیله ی سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی را به قطعات نازک دایره ای شکل برش دهید. سپس هر قطعه را بر روی قسمتی از پوست قرار دهید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند، پس از آن پوست را با آب ولرم آبکشی کنید.

3. استفاده از ماسک آلوئه ورا برای روشن شدن پوست

آلوئه ورا یک گیاه ارزشمند برای پوست است. این گیاه تسکین دهنده و التیام بخش پوست است و التهابات و قرمزی پوست را درمان می کند. آلوئه ورا دارای ترکیبی به نام آنتراکینون می باشد. این ترکیب خاصیت لایه برداری دارد و با حذف نمودن سلول های مرده و فرسوده ی پوست، سبب شفافیت پوست شما می گردد. امروزه از آلوئه ورا در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست استفاده می شود.

برای روشن کردن پوست به وسیله ی آلوئه ورا، ابتدا یکی از لایه های برگ آلوئه ورا را جدا کنید و ژل آن را استخراج نمایید. سپس ژل را بر روی تمام قسمت های مورد نظر پوست بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه ژل بر روی پوست شما بماند. پس از آن پوست را با آب ولرم بشویید.

 

روشن شدن پوست با آلوئه ورا

4. ماسک شیر و ماست برای درخشان شدن پوست

ماست و شیر حاوی اسید های آلفا هیدروکسی هستند و نقش فوق العاده ای در روشن شدن پوست دارند. برای این کار ماست یا شیر را با بلغور جوی دو سر مخلوط نمایید تا به شکل خمیری در آید. سپس این خمیر را بر روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت بیست دقیقه روی پوستتان بماند. پس از آن پوست را با آب بشویید. در هنگام شستشو پوست حتما از حرکات دورانی استفاده کنید.

روش‌های برای شفاف شدن صورت

5. ماسک گلاب برای شفافیت پوست

گلاب خواص بی شماری برای پوست دارد. این ماده در رفع تیرگی دور چشم و کدری پوست موثر است. استفاده از ماسک گلاب یک روش عالی برای روشن شدن پوست است. برای درست کردن این ماسک ابتدا دو قاشق غذا خوری شیر را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط نمایید. سپس به مخلوط حاصله به میزان یک قاشق غذا خوری آرد نخود و دو قاشق غذا خوری گلابه اضافه کنید. ترکیب را به خوبی مخلوط کنید. پس از آماده شدن و مخلوط شدن کامل مواد، آن را بر روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ماسک به مدت بیست دقیقه بر روی پوست بماند. پس از آن پوست را با آب ولرم به خوبی پاکسازی کنید. از این ماسک می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از محصولات پوستی

امروزه اکثر برند های آرایشی بهداشتی محصولات پوستی متنوعی را ارائه نموده اند که دارای خواص روشن کنندگی هستند. این محصولات با عنوان کرم های ضد لک و روشن کننده به بازار عرضه می شوند و تاثیر فوق العاده ای بر روی رفع لک های پوستی و روشن شدن پوست دارند. از جمله این محصولات می توان به کرم های حاوی ویتامین C، سرم روشن کننده، پن لایه بردار و روشن کننده، کرم لایه بردار AHA، تونر روشن کننده، کرم ضد لک و کرم روشن کننده اشاره نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *