ای مگ

با خواص روغن آرگان برای پوست، مو و سلامت بدن آشنا شوید

خواص روغن آرگان برای پوست و زیبایی

خواص روغن آرگان برای پوست و زیبایی

امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. این روغن را از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می کنند و یکی از گرانترین روغن های جهان و به طلای مایع معروف است.

زنان مراکشی از سال ها پیش، برای جوان سازی و تغذیه ی پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می کردند. امروز نیز، بسیاری از سلبریتی ها برای شادابی و محافظت از پوست و موی خود از این روغن استفاده می کنند.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان دارد. این روغن برای انواع مختلف مو و پوست مفید است. ادامه ی مقاله را بخوانید تا با خواص روغن آرگان برای پوست و مو، و چگونگی استفاده از آن آشنا شوید. مطمئنیم بعد از خواندن این مقاله، اگر به روغن ارگان دسترسی داشته باشید، آن را در برنامه مراقبتی پوست و موی خود قرار می دهید.

مشاهده روغن آرگان مراکشی کئون

خواص روغن آرگان برای پوست و زیبایی

فواید روغن آرگان برای پوست صورت و بدن

روغن آرگان یکی از نادرترین روغن‌های موجود در کل دنیاست که دو نوع اسید چرب اسید اولئیک و اسید لینولئیک دارد. لینوانیک اسید، التهاب و آکنه را کاهش داده و سطح رطوبت پوست را بالا می‌برد. اسید اولئیک هم باعث افزایش نفوذپذیری پوست شما می‌شود و به دیگر مواد تشکیل دهنده اجازه نفوذ راحتر می‌دهد. نکته خوبی که در مورد روغن آرگان وجود دارد این است که باعث مسدود شدن منافذ صورت نخواهد شد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، روغن آرگان سرشار از ویتامین A و ویتامین E نیز هست. اگر از روغن آرگان برای پوست و موی خود استفاده کنید، ویتامین E موجود در آن به تولید و بازیابی سلول های پوست و موی شما کمک می‌کند و در نهایت باعث جوانی و شادابی پوست و موی شما خواهد شد. در ادامه به خواص روغن آرگان برای پوست می‌پردازیم:

مشاهده روغن آرگان صد در صد خالص اوردینری

خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان بهترین روغن برای مو است. می‌دانید که موها به مراقبت زیادی نیاز دارند چون در طول عمر انسان با خطرات زیادی رو به رو هستند مانند قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … به همین دلایل گفته شده، موها به مراقبت زیادی نیاز دارند تا بتوانند سالم و زیبا بمانند.

دانستید که روغن آرگان برای پوست بسیار مفید است و خواص زیادی برای آن دارد. حالا می‌خواهیم در ادامه این مقاله از خواص روغن آرگان برای مو بگوییم. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد میشود مقاله برای داشتن موهای پرپشت از شامپو گیاهی استفاده کنیم؟

درخشان کردن مو

رفع موخوره

اگر موهای سالم و زیبا می‌خواهید به شما توصیه می‌کنیم که حتما از روغن آرگان استفاده کنید. در صورتی که از این روغن به طور مرتب برای موهایتان استفاده کنید از شر موخوره ها راحت خواهید شد. این روغن به ساقه موهایتان نفوذ کرده و آن را به خوبی از درون تقویت خواهد کرد.

روغن آرگان رشد و ضخامت موهایتان را هم افزایش می‌دهد فقط لازم است روغن را کفت دستتان ریخته و روی موهای خود ماساژ دهید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می توانید از شامپوهای حاوی روغن آرگان کنید.

مشاهده شاپو روغن آرگان آلتر بدون سولفات و پارابن

حالت دهنده موهای وز

داشتن موهای وز می‌تواند برای هر فردی کلافه کننده باشد. برای رهایی از این مشکل ، اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E راه حل مناسبی هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که موهای وزی دارید، می‌توانید موهای وز خود را با کمی روغن آرگان حالت داده و آن‌ها را خوش حالت و زیبا کنید.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو به این صورت است که باید چند قطره روغن آرگان را به کف دست خود بریزید. بعد آن را روی موهایتان بمالید. روغن آرگان روی موها به آبکشی نیازی ندارد. بعد از زدن روغن روی موها می‌توانید حالت دلخواه را به موهایتان بدهید.

درخشان کردن مو

آلودگی هوا ، نور خورشید. تغییر منفی در رژیم غذایی و سبک زندگی از جمله عواملی هستند که روی کیفیت مو تاثیر می‌گذارند و زیبایی و سلامت موهای شما را به خطر خواهند انداخت. روغن آرگان به خاطر داشتن ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان های مختلف، به تقویت و استحکام موهای شما کمک می‌کند. استفاده از این روغن باعث درخشندگی و نرمی مو خواهد شد. اگر می‌خواهید موهای درخشان و زیبایی داشته باشید باید روغن آرگان را روی موی خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. برای گرفتن نتیجه، لازم است هفته ای یک بار این کار انجام شود

رازهای که از سلامت موهای صاف نمیدانید

 

درخشان کردن مو

روغن آرگان برای مو های آسیب دیده

یکی دیگر از خواص بسیار خوب روغن آرگان این است که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک فراوانی می‌کند. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی، درخشندگی و سلامت موهای شما را با خطر رو به رو می‌کند. راه کمک به موهای آسیب دیده استفاده از روغن آرگان است. روغن آرگان، موهای شما را ،از فولیکول و ریشه تا نوک مو، تقویت می کند. این روغن موهایتان را قوی و هیدراته کرده و نرمی و انعطاف را به موها برمی‌گرداند.

مشاهده روغن آرگان حرفه ای و درمانی مو رسمن

حالت دهنده طبیعی مو

به جای حالت‌دهنده های شیمیایی می‌توانید از روغن آرگان برای مو هایتان استفاده کنید. روغن آرگان سبک و بدون ایجاد احساس چربی روی مو است. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بزنید تا از موها در برابر حرارت مراقبت کند. همچنین این کار موهای شما را برای مدت زمان طولانی تری صاف و نرم نگه خواهد داشت.

روغن آرگان نرم کننده بعد از حمام

اگر موهایتان وز و خشک است و عادت دارید که حتما از نرم کننده برای موهایتان استفاده کنید، پیشنهاد ما این است از این روغن برای موهایتان غافل نشوید.

چون آرگان حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می کند. برای استفاده از این روغن کافیست دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه مو ماساژ دهید. روغن معجزه گر آرگان موهایتان را نرم و درخشان خواهد کرد.

محافظت از مو در برابر حرارت سشوار و اتو مو

قطعا می‌دانید که دمای بالای سشوار و اتو مو تا چه میزان می‌تواند به موهای شما لطمه وارد کند. اما چاره چیست؟ اگر می‌خواهید موهایتان هنگام سشوار کردن از هر آسیبی در امان باشد باید قبل از استفاده این وسایل گرمازا، مقداری روغن آرگان را کف دست ریخته و به موهایتان بمالید.

بعد به کمک برس یا شانه، روغن را به همه تارهای مو برسانید. حالا می‌توانید از شسوار یا اتو مو استفاده کنید چون روغن آرگان از موهایتان در برابر حرارت بالا محافظت خواهد کرد.

نرم کننده و براق کننده لب

داشتن لب‌هایی نرم و براق به جوان به نظر رسیدن چهره کمک شایانی می‌کند. اگر می‌خواهید لب هایی براق و زیبا داشته باشید فقط کافی است ۳ تا ۴ قطره روغن آرگان را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید.

سپس این ترکیب را به لب‌ها مالیده و آرام ماساژ دهید. با استفاده از این مخلوط اسکراب، سلول های مرده پوست لبانتان از بین می‌رود و لب ها صاف و درخشان خواهند شد.

پیشگیری و درمان آکنه از دیگر خواص روغن آرگان برای پوست

همانطور که پیش از این هم گفتیم، روغن آرگان آنتی اکسیدان و ویتامین E دارد و یک ماده ضد التهاب بسیار خوب به شمار می‌آید. ضد التهاب بودن این روغن می‌تواند به رفع التهابات ناشی از آکنه هم کمک کند.

یعنی اگر از جمله افرادی هستید که به آکنه دچارید و از آن رنج می‌برید، می توانند برای مقابله و پیشگیری از آکنه از روغن آرگان استفاده کنید. از دیگر مزایای عالی استفاده از این روغن می‌توان گفت در صورتی که مداوم مصرف شود، به تدریج جای جوش ها را هم از بین خواهد برد.

ترمیم ترک های پوستی

یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای پوست کمک به بهبود ترک‌های پوستی است. اگر ترک های ایجاد شده روی پوست بدنتان را دوست ندارید می توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود بمالید و خیلی آرام آن را ماساژ دهید.

با این روش از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص خواهید شد. روغن آرگان دارای تری ترپنوئید بوده و به کمک این ماده، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری خواهد کرد. یکی از روغن‌های خوب در این زمینه روغن گیاهی رپلر است که حاوی روغن آرگان بوده و مناسب ترمیم ترک پوستی و جای زخم می‌باشد.

درخشان کردن ناخن ها با روغن آرگان

داشتن ناخن های صاف و درخشان یکی از معیارهای زیبایی است و بیشتر خانم‌ها به خصوص دختران جوان به دنبال راهی برای هر چه زیباتر کردن دستان خود هستند. ناخن های براق و صورتی علاوه بر زیبایی، نشان دهنده سلامت شما نیز هستند.

اگر شما هم می‌خواهید ناخن های صاف و درخشان داشته باشید از روغن آرگان غنی شده با ویتامین E استفاده کنید. فقط کافیست هر روز ناخن هایتان را با روغن آرگان ماساژ دهید. این کار، باعث می‌شود ساختار ناخن هایتان تقویت و درخشان و زیبا شود.

یک کرم طبیعی برای اصلاح صورت

اگر در زمان اصلاح صورتتان از کرم های اصلاح استفاده می‌کنید و هر بار برای خرید این کرم‌ها هزینه زیادی صرف می‌کنید باید بگوییم دست نگه دارید تا یک پیشنهاد خوب برایتان داشته باشیم و آن هم استفاده از روغن آرگان به جای کرم اصلاح است.

روغن آرگان می تواند حتی دو برابر کرم های اصلاح کارایی داشته باشد. فقط لازم است چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز خود بمالید و اصلاح کنید. حتی می توانید به جای افتر شیو (کرم بعد از اصلاح) هم از این روغن استفاده کنید.

تا به اینجا با خواص روغن آرگان برای پوست صورت و بدن آشنا شدید. در ادامه در مورد خواص شگفت انگیز این روغن برای مو، با شما صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با خواص روغن آرگان:

همان گونه که در بالا نیز توضیح داده شد، این روغن برای پوست صورت و مو بسیار مفید می باشد. در زیر برخی از خواص این روغن عنوان شده است:

۱- مرطوب کنندگی:

در ساختار روغن فوق مقادیر بسیار زیاد اسید های چرب اشباع شده به همراه ویتامین  E وجود دارند که مجموع این دو عنصر برای رطوبت رسانی به پوست کافی هستند. این دو ماده معدنی باعث می شوند تا پوست صورت بسیار نرم و لطیف به نظر برسد.

با ماساژ چند قطره از روغن آرگان بر روی پوست صورت خود می توانید حس آرامش و نرم کنندگی این محصول را متوجه شده و درک نمایید. البته این روغن را می توان برای پوست تمام اندام های بدن مورد استفاده قرار داد.

۲- جوان سازی پوست صورت:

با توضیحات بالا متوجه شدیم که این روغن می تواند به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل نمایید. لذا با تزریق آب مورد نیاز بافت به سلول های پوستی، خاصیت چسبندگی از بین رفته و موجب کاهش چین و چروک پوست می شود. ز همین رو، روغن آرگان می تواند نقش اساسی در جوانسازی پوست داشته باشد. برای اینکه از این خاصیت روغن فوق بهره ببرید، لازم است هر شب قبل از خواب، مقداری از روغن را بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید که جذب پوست شود. ماساژ‌صورت خود به تنهایی تأثیرات فوق العاده ای روی پوست دارد.

خواص روغن آرگان برای پوست

این روغن طبیعی در ساختار خود ویتامین E دارد لذا افرادی که از اگزمای پوستی رنج می برند، می توانند از خواص روغن فوق بهره ببرند تا میزان التهاب پوستی کاهش یافته و پوست خشک آنان بافت نرم و لطیفی پیدا کند.

۳- درمان جوش صورت:

روغن آرگان تاثیر مثبتی بر روی کنترل چربی صورت دارد از همین رو افرادی که دارای پوست های چرب هستند، با کمک این روغن می توانند میزان ترشح چربی را بر روی پوست خود کاهش دهند که این امر موجب می شود تا منافذ بسته شوند.

ادامه این روند در روتین پوستی موجب درمان جوش و آکنه خواهد شد. برای استفاده از این ویژگی محصول مذکور می توانید در روز دو بار روغن را بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید سپس اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند.

پس از این مدت می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو نمایید.

۴- لایه برداری پوست:

یکی دیگر از خاصیت های روغن آرگان، ویژگی لایه برداری پوست است. با کمک این محصول می توان سلول های مرده سطح پوست را جدا نمود و اجازه تنفس را به لایه های زیرین داد. برای اینکه روغن آرگان چین و چروک و لایه های مرده پوست را جدا کند، لازم است تا مقداری شکر قهوه ای را با چند قطره روغن آرگان مخلوط کرد و سپس بر روی صورت ماساژ داد. پس از 5 دقیقه پوست صورت خود را با آب ولرم ماساژ دهید تا خاصیت خارق العاده آن را مشاهده کنید.

۵- درمان التهاب پوستی:

این روغن طبیعی برای درمان خارش، قرمزی و التهاب های پوستی بسیار موثر است. بسیاری از آقایان برای حفاظت از پوست صورت خود، پس از اصلاح از این روغن بهره می برند تا میزان قرمزی و التهاب آن را کاهش دهند.

جالب است که بدانید، ترکیباتی که در روغن آرگان وجود دارد، می تواند همانند یک محافظ عمل نماید و از آسیب رساندن اشعه ماورا بنفش به پوست جلوگیری کند.

۶- رفع ترک پوستی:

این روغن دارای میزان زیادی ویتامین E در ساختار خود است. ویتامین E باعث می شود تا میزان الاستیسیته پوست افزایش یابد . اگر افراد و مخصوصا خانم های باردار به صورت منظم از این محصول بهره ببرند، موجب می شود تا بر روی پوست آنان هیچ گونه ترکی ایجاد نشود.

۷- رفع چروک دور چشم:

پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است لذا نمی توان از هر کرمی برای این بخش ها استفاده کرد. عملکرد این روغن بسیار ملایم می باشد و باعث رفع چین و چروک دور چشم می شود.عموما برای این کاربرد پیشنهاد می شود تا مقداری از روغن را هر روز صبح در اطراف چشم ماساژ دهید.

رفع چروک دور چشم

تشخیص روغن آرگان اصل

اگر می‌خواهید هنگام استفاده از روغن آرگان از تمامی خواص گفته شده آن بهره مند شوید حتما از روغن آرگان خالص و اصل استفاده کنید. اما، چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم:

1- به مواد تشکیل دهنده دقت کنید

اضافه کردن مواد افزودنی به روغن آرگان، خواص آن را از بین می‌برد پس باید روغن آرگانی را انتخاب کنید که مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و رایحه نداشته باشد.

2- بسته بندی روغن شیشه ای و تیره باشد

روغن آرگان اگر واقعا خالص باشد فقط در بطری‌های شیشه‌ای تیره رنگ دیده می شود. چون اگر نور به آن بتابد، خواصش از بین خواهد رفت.

4- به عطر و رایحه روغن توجه کنید

بوی روغن آرگان اصل تقریبا شبیه بوی ملایم فندق تازه است و رایحه آن بعد از استفاده روی پوست و مو از بین می‌رود چون خیلی زود جذب می‌شود.

5- بافت روغن آرگان

روغن آرگانی که اصل باشد شفاف، روان، غیر چرب و کمی غلیظ است.

6- به رنگ روغن آرگان دقت کنید

روغن آرگان آرایشی رنگ طلایی روشن دارد و روغن آرگان مخصوص آشپزی، طلایی تیره است.

7- برچسب روی بطری روغن آرگان

روغن آرگانی که می‌خرید، باید مجوز های لازم را داشته و روی آن عباراتی مانند «صد در صد خالص» یا «ساخت مراکش» حک شده باشد.

8- محل تولید و فروش کالا

هنگام خرید به کارخانه تولید کننده روغن آرگان دقت کرده و این محصول را فقط از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کنید.

تشخیص روغن آرگان اصل

مشاهده روغن آرگان در الینو:

روغن آرگان شوارتسکف

روغن آرگان ماکادمیا دلوکس

روغن آرگان او جی ایکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *