ای مگ, پوست صورت

آبرسانی به پوست را جدی بگیرید!

آبرسانی به پوست را جدی بگیرید!

آشنایی با انواع روش های آبرسانی پوست

پوست بیرونی‌ترین اندام بدن است که نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایر اندام‌ها است و عدم توجه به این عضو باعث خشک شدن و آسیب پذیری بالای آن خواهد شد. آبرسانی به پوست یکی از راه‌هایی است که برای رفع خشکی پوست و محافظت از آن استفاده می‌کنند.

ظاهر پوست شما نشانگری است كه نشان ميدهد بدن شما تا چه حد کم آب (دهیدراته) است. کم آبی، پوست را خسته و کدر و بیشتر از سن واقعی نشان میدهد. در مطالب پیشن “تمامی راههای جوانسازی پوست” را بیان کردیم. دهیدراته بودن بودن، یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست است که باید به شدت مراقبت آن بود.

هیدرودرمی یا آبرسانی به معنای رطوبت رساندن به پوست از طرق مختلف است. با آبرسانی به پوست سلول های لایه ی شاخی پوست به دلیل تورژسانس متورم شده و با افزایش آب میان بافتی، پوست شاداب و سرزنده می شود. بنابراین آبرسانی به پوست یکی از مهمترین راههای مقابله با خشکی پوست است.

آشنایی با انواع روش های آبرسانی پوست

فواید آبرسانی به پوست

مهمترین فایده ی آبرسانی به پوست افزایش خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست است که باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک های ریز پوست می شود. همچنین آبرسانی به پوست باعث از بین رفتن چربی های اضافی پوست شده و با افزایش رطوبت مانع ایجاد جوش و آکنه می شود. آبرسانی به پوست، باعث شفافیت و شادابی آن شده و تیرگی های پوست را محو می کند.

پوست آبدار هیچ وقت دچار خشکی و اگزمای پوستی نمی شود. لازم به ذکر است آبرسانی به پوست روند پیری آن را به تعویق انداخته و ظاهر پوست شما را جوان و شاداب می کند. وقتی که پوست هیدراته و آبدار است به راحتی می تواند از طریق تعریق کافی با سموم و آلودگی های محیطی که وارد آن می شود مقابله نموده و مواد زائد را از خود دور سازد. یکی دیگر از فواید هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست که برای خانم ها بسیار حائز اهمیت است خوابیدن آرایش بر روی پوست است. میکاپ و آرایش بر روی پوست هیدراته و مرطوب پوشش بهتری داشته و ظاهر زیباتری دارد. بطوریکه منافذ پوست را به خوبی پوشانده و دیرتر کیفیت خود را از دست می دهد.

راز جوان ماندن پوست چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه بعضی از افراد با وجود آنکه سن بالایی دارند از چهره ی جوان و شادابی نسبت به بقیه ی افراد برخوردارند. مهم ترین مساله در حفظ جوانی پوست محافظت آن در مقابل اشعه های مضر آفتاب همانند اشعه ی UV است. اشعه های خطرناک UV باعث پیری زودرس پوست شده و گاهی حتی منجر به سرطان می شوند. بنابراین پرهیز از آفتاب و پوشش محافظتی مناسب در ساعات آفتابی در کنار استفاده از ضد آفتاب مناسب می تواند به زیبایی و سلامت پوست شما کمک بسزایی بکند.

به گفته ی محققین و متخصصین پوست و تغذیه، افرادی که در رژیم غذایی خود از آب بیشتری استفاده می کنند و میوه جات و سبزیجات را در برنامه ی غذایی خود گنجانده اند، علاوه بر آنتی اکسیدان ها از ویتامین C بیشتری بهره برده و به سلامتی پوست خود و در نتیجه جوان ماندن آن کمک بیشتری می کنند.

یکی دیگر از رازهای جوانی پوست افزایش خاصیت کشسانی آن برای حذف چین و چروک های ریز است که این امر از طریق آبرسانی پوست میسر می شود. ماساژ صورت یکی دیگر از تکنیک های بسیار کاربردی و موثر در رفع چین و چروک های پوستی بوده و به جوان ماندن پوست کمک شایانی می کند. زیرا با ماساژ صورت خونرسانی به پوست بیشتر شده و کلاژن سازی تحریک می شود. ماساژ پوست باعث محکم شدن عضلات صورت شده و از شل شدن و افتادگی آن جلوگیری می کند. بدین ترتیب پوست حالت ایستاده و محکم خود را حفظ نموده و جوانتر به نظر می رسد.

راز جوان ماندن پوست چیست؟

آیا می دانید بهترین سن آبرسانی پوست چیست؟

کلاژن و الاستین جزو پروتئین هایی هستند که مسئولیت کشسانی پوست را به عهده داشته و جوانی و شادابی پوست را تضمین می کنند. متاسفانه با افزایش سن مقدار تولید این پروتئین ها در بدن کاهش یافته و منجر به از دست رفتن بافت عضلانی صورت می شود. یکی دیگر از فاکتورهای کاهش ساخت کلاژن و الاستین در پوست علاوه بر سن، خشکی و دهیدراته شدن آن است.

بنابراین آبرسانی به پوست با شروع کاهش تولید کلاژن و الاستین می تواند راه موثری برای حفظ جوانسازی پوست بعد از این دوره باشد. کاهش کلاژن سازی در پوست، بین افراد مختلف بر اساس فیزیولوژی بدن آنها متفاوت است و در این میان ژنتیک نقش عمده ای دارد. ولی بطور کلی بعد از سن 25 سالگی تولید پروتئین های فرم دهنده در بدن، به آهستگی شروع به کاهش می کند، و بهترین زمان استفاده از کرم های آبرسان و کرم های ضد چروک، از همین سن است. بدین ترتیب اگر افراد از سنین جوانی شروع به مراقبت از پوست خود کنند، و سبک زندگی سالمی را در برنامه ی خود قرار دهند، روند پیری پوست تا حد قابل توجهی به تعویق می افتد.

خوراکی های آبرسان را بشناسید

تامین آب مورد نیاز بدن، علاوه بر سلامت و زیبایی پوست، برای حفظ سلامت بدن نیز مورد اهمیت است. عدم مصرف آب کافی، بدن را در معرض کم آبی قرار داده و پیامدهایی از جمله خشکی پوست، درد عضلات، خستگی، سردرد، طپش قلب و … را به همراه دارد. نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان در رژیم غذایی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در ادامه می خواهیم خوراکی های آبرسان را به شما معرفی کنیم:
هندوانه یک میوه ی فوق آبرسان است.

بیش از 90 درصد وزن هندوانه از آب تشکیل شده است و حاوی الکترولیت های معدنی مفیدی شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم وسدیم است. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان بوده و سرشار از بتا کاروتن و لیکوپن است.
خیار نیز یکی از میوه های آبرسان است که علاوه بر خوردن، استفاده از آن در ماسک های زیبایی پوست نیز توصیه می شود. خیار دارای ترکیبات ضد التهابی بود و به عنوان یک آبرسان خوب بخصوص در فصل تابستان توصیه می شود.
یکی دیگر از میوه های آبدار و آبرسان پوست توت فرنگی است. توت فرنگی با درصد آب بالایی که دارد، یک آبرسان بسیار خوب و غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین C محسوب می شود.
در بین سبزیجات، کاهو، کرفس، اسفناج و گوجه فرنگی جزو آبرسان های خوب بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی لازم برای تقویت و بازسازی سلول های پوستی می باشند.

بهترین ماسک های آبرسان پوست را بشناسید

استفاده ی مداوم از ماسک های طبیعی و خانگی، یکی از بهترین روش ها برای درمان خشکی و آبرسانی پوست است. ترکیب خیار رنده شده و گلاب بر روی پوست بسیار موثر بوده و به مرور زمان باعث افزایش مقاومت سلول های پوستی و خاصیت کشسانی آن می شود.
یکی دیگر از ماسک های طبیعی آبرسان پوست، ماسک چای سبز با ماست کم چرب است. ابتدا چای سبز را پودر نموده و یک قاشق چایخوری از آن را به یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب اضافه کنید. سپس این ماسک را به مدت ده الی 15 دقیقه بر روی پوست قرار داده و بعد با آب ولرم بشویید. این ماسک سلول های مرده ی پوست را از بین برده و پوست را شفاف و درخشان می کند.

بهترین ماسک های آبرسان پوست را بشناسید

تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم های مرطوب کننده با ایجاد یک لایه ی حفاظتی بر روی پوست، مانع تبخیر آب از سطح پوست شده و با ایجاد یک لایه ی سنگین چربی روی آن باعث حفظ رطوبت در پوست می شود. در حالیکه کرم های آبرسان فاقد چربی یا مقدار چربی کمتری بوده و بسیار سریع جذب پوست می شوند. هرچند که این دو محصول مکمل یکدیگر بوده و در پوست های خشک و معمولی می توان از هردوی آن استفاده کرد. البته توصیه می شود افرادی که پوست چرب دارند از کرم آبرسان برای رفع خشکی و ایجاد شادابی در پوست خود استفاده کنند.

آیا آب مرطوب کننده خوبی است؟

آب به تنهایی یک ماده مؤثر و کافی برای مرطوب نگه داشتن پوست نیست. آب به همراه روغن‌های طبیعی پوست شما احتمال دارد در زمان ترک حمام، تبخیر شود و یا از بین بروند. در حقیقت هرچه پوست خود را بدون استفاده از مرطوب کننده یا هیدراتور بشویید، احتمال خشک شدن پوست شما بیشتر خواهد بود.

در اصطلاحات فنی به نظر می‌رسد اکلوزایدها یا نگه دارنده‌ها هستند که پوست شما را با مرطوب کننده، رطوب سازها یا آبرسان‌ها نگه می‌دارند.

مرطوب کننده‌ها از مواد روغنی تشکیل شده‌اند از جمله مواد انسدادی مانند روغن وازلین یا روغن معدنی، مواد سمی مانند استرها “esters” و روغن‌های گیاهی. آن‌ها با ایجاد یک مهر و موم (مانند چسب یا روغن) بر روی سطح پوست کار می‌کنند و از دفع آب جلوگیری می‌نمایند. همچنین آن‌ها باعث می‌شوند پوست احساس صافی و خشکی کمتری داشته باشد. هیدراتورها ماده‌ای به نام humectants دارند مانند گلیسیرین “glycerin” یا اسید هیالورونیک “hyaluronic acid”، که آب را از جو یا پوست شما جذب می‌کنند و آن را روی پوست نگه می‌دارند.

آیا آب مرطوب کننده خوبی است؟

اگر پوست کم آبی دارید، یک سرم مرطوب کننده را امتحان نمایید!

اگر پوست شما دچار کمبود آب است باید به طور فعال آب را به پوست خود برسانید. به دنبال یک سرم آبرسان با اسید هیالورونیک باشید که 1000 برابر وزن خود را آب نگه می‌دارد و یک دوز سالم هیدراتاسیون را به پوست اضافه می‌کند.

مواد جدید که می‌خواهید امتحان کنید: هیالورونیک اسید، آلوئه ورا و عسل است.

مزایای پوست هیدراته

داشتن پوست آبرسانی شده، سلامت شما را به میزان قابل توجهی نمود می‌دهد.

هیدراتاسیون کلید داشتن پوستی لطیف، پر و شاداب است. همچنین یک پوست آبرسان و مرطوب می‌تواند در مبارزه با علائم پیری، از جمله چین و چروک و پوست شل کمک کند.

پوست کم آب در واقع می‌تواند باعث لایه لایه شدن پوست شما شود زیرا آب کمتری برای محافظت در برابر گرد و غبار وجود دارد و بدن روغن بیشتری برای نگه داشتن آن می‌فرستد. این موضوع نه تنها ناخوشایند به نظر می‌رسد بلکه می‌تواند شرایط پوستی مانند آکنه یا اگزما را تشدید کند.

به کدام پزشک مراجعه کنم؟

اگر شما به شکل تخصصی می‌خواهید نوع پوست خود را تشخیص دهید و به دنبال محصولات و ترکیبات مناسب برای پوست خود هستید، حتما به یک مرکز مشاوره‌ای پوست و یا مطب متخصص پوست مراجعه نمایید. او با توجه به معاینات پوست شما و همچنین شواهد ظاهری و سوالاتی که از شما می‌پرسد بهترین گزینه را برای پوست شما تجویز کرده و شما را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی می‌کند. توجه داشته باشید که پوست شما در سنین پایین برای تشخیص و محافظت از پوست زودتر اثر می‌پذیرد.

 

به کدام پزشک مراجعه کنم؟

مشاهده محصولات آبرسان پوست صورت:

ژل آبرسان مری کی (پوست نرمال/چرب)

سرم آبرسان لیفت پلاس دیادرمین

كرم آبرسان كلينيک 72 ساعته مخصوص پوست آقايان

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *