ای مگ

کرم دور چشم چه فواید و کاربردی دارد؟ چه کسانی باید استفاده کنند؟

کرم-دور-چشم-نرفع-سیاهی-چشم

کرم دور چشم چه فواید و کاربردی دارد؟ چه کسانی باید استفاده کنند؟

پوست دور چشم یکی از حساس‌ترین و ضعیف‌ترین نقاط بدن انسان محسوب می‌شود و به همین خاطر طرز برخورد با این قسمت از پوست اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که به این ناحیه رسیدگی نکنید یا در صورت رسیدگی، با پوست زیر چشم خشن برخورد کنید، به زودی دچار بروز چین و چروک و سیاهی در این قسمت خواهید شد. از آنجا که چشم‌ها در زیبایی صورت نقش ویژه‌ای دارند، پوست اطراف چشم‌ها هم اهمیت خاصی پیدا می‌کند. هر چه بیشتر به این ناحیه توجه و رسیدگی شود، صورت شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر خواهد رسید. یکی از راه‌های مراقبت از پوست اطراف چشم، استفاده از کرم‌های مخصوص این ناحیه است. اگر می‌خواهید درباره کاربرد کرم دور چشم ، بیشتر بدانید، با این مقاله از الینو رو همراه ما باشید.

پوست دور چشم به دلیل اینکه با باقی پوست صورت متفاوت است و حساسیت بیشتری هم دارد، نیاز به نوع دیگری از محصول برای مراقبت دارد. برای رفع تیرگی اطراف چشم که بسته به ژنتیک و عوامل محیطی مثل رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های خورشید است، موثر است. از طرفی از پیری پوست اطراف چشم هم پیشگیری می‌کند

به گفته متخصصین زیبایی برای مرطوب کردن دور چشم باید از کرم مخصوص به خودش استفاده کنید. مشکلاتی که در ناحیه دور چشم ممکن است به وجود بیاید و همچنین مراقبت‌های این ناحیه از دیگر بخش‌های پوست صورت متفاوت است چون هم حساس‌تر است و هم ظریف و نازک‌تر، استعداد بیشتری برای خشکی دارد و زودتر هم دچار چین و چروک می‌شود. گاهی هم مایعات بین بافتی زیر پوست جمع می‌شوند و باعث پف‌دار شدن نواحی اطراف چشم می‌گردند. برای مثال تیرگی اطراف چشم یکی از این مشکلات است که در دیگر بخش‌های صورت دیده نمی‌شود. کرم دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم بسته به ژنتیک و ارثی است و عواملی مانند نور خورشید، سن و ترکیبات خونی هم در ایجاد آن نقش دارد، موثر است.
کرم دور چشم تنها برای جلوگیری از چین و چروک و پیری نیست بلکه این کرم خشکی دور چشم، پف آن و حلقه های تیره دور چشم را هم از بین می برد.
کرم دور چشم چه فواید و کاربردی دارد
یکی از متخصصین پوست و مدرسان دانشگاه NYU می گوید: اگر کمتر از ۲۵ سال دارید و همیشه از کنار محصولاتی که از پوست محافظت می کنند به صورت گذری رد می شوید باید بگوییم که هیچ وقت برای شروع استفاده از کرم دور چشم زود نیست. برای کسانی که سن کمتری دارند و به تازگی از سختی های دوران بلوغ و مشکلات پوستی آن دوران عبور کرده است،شاید استفاده از کرم دور چشم توجیه پذیر نباشد ولی لازم به ذکر است که کرم دور چشم تنها برای جلوگیری از چین و چروک و پیری نیست بلکه این کرم خشکی دور چشم، پف آن و حلقه های تیره دور چشم را هم از بین می برد. پس اگر درگیر هر یک از این مشکلات هستید، وقت آن است که از کرم ضد چروک دور چشم استفاده کنید.

دقت کنید که از محصولاتی که برای بقیه بدن طراحی شده اند در اطراف چشم هایتان استفاده نکنید زیرا این محصولات اسیدی تر بوده و به پوست حساس و نازک اطراف چشم صدمه وارد می کنند. همچنین محصولاتی که مخصوص چشم هستند به گونه ای طراحی می شوند که اگر داخل چشم رفتند نیز مشکلی به وجود نیاورند. برای از بین بردن سلول های مرده اطراف چشم می توانید از محصولات حاوی گلیکولیک اسید که برای پوست های حساس مناسب بوده و به منافذ نفوذ می کند باعث می شود که پوست لطیف و زیبا به نظر رسد.

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که در اطراف چشم هایتان خطوطی به وجود آمده و یا هنوز خطی به وجود نیامده ولی شما نگران این مشکل هستید نیز می توانید از کرم های دور چشم که خاصیت ضد پیری دارند، استفاده کنید. بعضی از حرکات صورت مانند لبخند زدن، خندیدن و اخم کردن باعث به وجود آمدن خطوطی در چهره می شوند.

در حال حاضر انواع کرم دور چشم در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز پوست و خواصی که به دنبال آنها هستید، بهترین گزینه را انتخاب نموده و با استفاده منظم منتظر مشاهده نتایج مثبت باشید.

آیا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت است! کرم‌های دور چشم اگرچه در دهه‌های قبلی محصولاتی کاربردی و رایج شناخته نمی‌شدند اما امروزه به لطف تاثیر مثبتی که بر روی پوست ناحیه اطراف چشم دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. تغییر سبک زندگی، عادات غذایی و آلودگی‌های زیست محیطی نظیر افزایش شدت تابش اشعه‌های ماورابنفش خورشید تاثیرات نامطلوبی بر روی زندگی و به طور خاص پوست انسان می‌گذارند.

اشتباهات استفاده از کرم دور چشم: 

 

1)استفاده زیادی از آن:

به خاطر داشته باشید که پوست اطراف چشمان شما در واقع یک ناحیه بسیار کوچک و نازک و حساس است، به طور کلی مقداری به اندازه یک نخود از کرم چشم باید برای پوشاندن پوست زیر هر دو چشم کافی باشد،

وقتی نوبت درمان و کرم می رسد، همه کمی سخت می گیرند، علاوه بر این، اکثر کرم های چشم دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر محصولات زیبایی هستند، بنابراین این راهی است که بیش ترین ضربه برای بودجه و هزینه شما خواهد داشت ، پس هم به دلیل هزینه و هم اثر بخشی بیشتر مقداری را که اعمال می کنید، کم باشد .

2)استفاده از آن روی پوست خشک:

این یکی دیگر از نکاتی است که مردم به اندازه کافی درباره اش نمی دانند:اگر می خواهید از مرطوب کننده خود بیش ترین استفاده را بکنید، باید آن را بر روی پوست مرطوب اعمال کنید، به این دلیل که اعمال مرطوب کننده بر روی پوست خیس و یا مرطوب می تواند منجر به گیر افتادن رطوبت شود و همین قانون می تواند برای کرم چشم اعمال شود،

بنابراین قبل از این که از حوله استفاده کنید، کرم را ت وقتی صورتتان هنوز مرطوب است، در زیر چشمان خود بمالید .

3)اعمال محصول بیش از حد نزدیک به چشم ها:

اگر شما این محصول را به پلک ها یا نزدیک مژه های خود اعمال می کنید، کارتان اشتباه است، به سادگی محصول را در امتداد استخوان گرد چشم، درست زیر ابرو و زیر چشمان خود در یک شکل نیمه دایره ای در حدود 1 سانت پایین تر از خط مژه تان قرار دهید، وقتی شما کرم چشم را به نزدیکی چشم ها می زنید، چشمانتان را به خطر می اندازید و ممکن است داخل چشمان شما برود، که می تواند منجر به تحریک آن ها شود.

4)سایش بیش از حد:

پوست اطراف چشم ها نازک ترین پوست صورت شما است، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که به شدت رویش سخت کار کنید، در عوض، کرم چشم ها را با نوازش و حرکات دست نرم و لطیف، تنها با استفاده از نوک انگشت حلقه خود بزنید، که در مقایسه با انگشتان دیگر، لمس بسیار ظریف تری دارد.

5)حرکت خیلی سریع:

قبل از آرایش کردن و استفاده از کرم پودر، زمان بیشتری را برای چشم خود اختصاص دهید و کرم چشم را با دقت و حوصله بیشتری بزنید و بعد به آرایش خود ادامه دهید.

6)صبح کرم نزدن:

درست همان طور که باید پوست خود را تمیز کنید و دو بار در روز مرطوب کننده بزنید، همچنین باید صبح و شب از کرم چشم خود نیز استفاده کنید و آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید .

7)عدم استفاده به صورت پیشگیرانه:

یک تصور غلط دیگر این است که شما تنها باید زمانی از کرم چشم استفاده کنید که پوست تان نشانه هایی از پیری قابل مشاهده را دارد، اما واقعاً هیچ دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد!

حتی اگر خطوط و چروک ها در واقع نگرانی اصلی شما نباشند، شما باید از یک کرم دور چشم به طور مرتب استفاده کنید، تا زیر چشم خود را مرطوب نگه دارید، کرم را در نقاط کوچک اطراف چشم خود بمالید و تا زمانی که جذب شود صبر کنید، این کار را هر روز صبح و شب اعمال کنید و آرام باشید.

8)انتخاب کرم دور چشم براساس قیمت:

ما معتقدیم که این یک قاعده است که باید در هنگام خریدن انواع محصولات مراقبت از پوست در نظر بگیریم:فقط به این دلیل که چیزی گران تر است، ضرورتاً به این معنی نیست که بهتر عمل می کند، به جای آن که فقط به قیمت کرم چشم نگاه کنید، به مواد اولیه اش نیز نگاه کنید، مراقب ترکیبات، مرطوب کننده قوی باشید و نه فقط برچسب قیمت که مواد بسیار مهم تر می باشند .

توجه نکردن به مشکلتان:

همه کرم های چشمی یک سان نیستند، در حالی که استفاده از هر کرم چشمی خیلی بهتر از استفاده نکردن است، اما اگر از کرم خاص مشکل خودتان استفاده نمی کنید، پس کار خاصی انجام نمی دهید، به عنوان مثال، اگر بزرگ ترین نگرانی شما سیاهی زیر چشم ها است، با استفاده از یک کرم که بر روی این مشکل تمرکز دارد ، به سراغ آن بروید.

 

مزایای اصلی استفاده از کرم‌های دور چشم

 

مزایای اصلی استفاده از کرم‌های دور چشم

کاهش چین و چروک‌ها :

بسیاری از خانم‌ها این روزها حتی در سنین جوانی شاهد نشانه‌های پیری پوست هستند. دلایل زیادی مانند قرارگیری در معرض نور آفتاب، خشکی پوست و عادات غلطی مانند کشیدن و مالش دادن پوست وجود دارند که باعث می‌شوند این نشانه‌ها زودتر از زمانی که باید، بر روی پوست فرد ظاهر شوند. بنابراین، به توصیه بسیاری از متخصصین زیبایی، خانم‌ها باید از سنین جوانی و حتی نوجوانی اقدامات پیش‌گیرانه را در دستور کار قرار دهند.

استفاده از کرم‌های دور چشم، به طور موثری در کاهش خطوط سطحی و چین و چروک‌ها در این ناحیه، تاثیرگذار باشد. اما علاوه بر این، این کرم‌ها در به تعویق انداختن بروز نشانه‌های پیری پوست نیز نقش موثری دارند.

بهبود بافت پوست :

پوست ناحیه اطراف چشم فوق‌العاده حساس بوده و نسبت به پوست سایر نقاط صورت، نیازمند مراقبت بیشتری است. از آنجایی که تمام افراد از پوست یکسانی برخوردار نیستند، برای کسب بهترین نتیجه باید حتما از کرم دور چشم مخصوص خودتان استفاده کنید. این محصولات معمولا شامل ترکیبات مشخصی هستند که به خوبی با علائم پیری و سایر آسیب‌های رایج پوست مبارزه کرده و از بروز آن‌ها در آینده نزدیک نیز جلوگیری می‌کنند.

اگر پوست خشکی دارید باید از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که از پوست شما در برابر خشکی و خشنی بیشتر و ایجاد التهاب‌های ناشی از آن، محافظت کند.

افرادی که پوست چرب دارند با توجه به توانایی کرم دور چشم در کنترل چربی اضافی پوست، می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

کاهش سیاهی دور چشم :

یکی از بهترین روش‌ها برای رفع تیرگی دور چشم استفاده از کرم‌های مخصوص چشم است. این کرم‌ها نسبت به کرم‌های معمولی بافت سبک‌تری داشته و به همین دلیل استفاده از آنها بر روی پوست حساس ناحیه اطراف چشم بسیار ساده‌تر خواهد بود. کرم چشم حاوی مواد مخصوصی است که می‌توانند حلقه‌های تیره اطراف چشم را روشن کرده و همچنین پف زیر چشم را کاهش دهد. در ترکیبات کرم‌های مخصوص چشم از مواد حساسیت‌زا نظیر اسانس‌های عطری استفاده نشده و به همین دلیل بر روی پوست این ناحیه هیچ تاثیر بدی ندارند.

تامین رطوبت :

کرم‌های دور چشم برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم انتخابی فوق‌العاده عالی هستند. مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه به جوان و سالم‌تر به نظر رسیدن چهره شما کمک زیادی می‌کند. ترکیباتی که در این نوع از کرم‌ها وجود دارد بر روی نتیجه کل روتین مراقبت از پوستتان، تاثیر مثبت و محسوسی خواهد گذاشت. برای کسب بهترین نتایج باید کرم دور چشمی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را ارائه دهد.

محافظت در برابر سایر آسیب‌ها :

بسیاری بر این باورند که کرم‌های دور چشم تنها در به تعویق انداختن بروز نشانه‌های پیری پوست موثرند. اما باید بدانید این باور تا حد زیادی اشتباه است. در واقع، کرم‌های دور چشم در پیشگیری و محافظت از پوست اطراف چشم در برابر سایر مشکلات و آسیب‌های پوستی نیز بسیار موثر هستند. علاوه بر این، استفاده از این محصولات باعث نرمی و افزایش درخشندگی پوست حساس ناحیه دور چشم خواهد شد.

کرم دور چشمی با این ترکیبات برای رفع چروک مناسب ترین است

هنگام خرید و سفارش آنلاین یک کرم دور چشم باید به ترکیبات آن حتما توجه داشته باشید تا به نتیجه ی دلخواه برسید ؛ به گفته ی کارشناسان پوست اصلی ترین ترکیب برای یک کرم دور چشم ضد چروک موادی است که تولید کلاژن را در پوست تحریک کنید مثل :

ویتامین C موضعی

بارها و بارها در بخش سلامت نمناک اشاره شده است که ویتامین C نیز به افزایش تولید کلاژن کمک می کند پس با این واقعیت پیشنهاد می کنیم از کرم های اسید اسکوربیک برای رفع چین و چروک سطحی پوست تان استفاده کنید.

رتینول

رتینول در تولید کلاژن در رتبه اول جای دارد با این حال، از آنجایی که برای پوست های حساس نامناسب است، توصیه می شود قبل از مصرف محصولات حاوی رتینول حتما با پزشک متخصص مشورت کنید که ممکن است متخصص پوست با توجه به حساسیت پوست شما کرم های حاوی پپتید را برایتان تجویز کند.

چطور بهترین کرم چشم را انتخاب کنیم ؟

به دنبال کرم های چشمی بگردید که حاوی ترکیبی از انواع ترکیبات ضد پیری هستند ، که پوست همه به آن نیاز دارند:آنتی اکسیدان ها، مواد پر کننده پوست، و مواد غذایی برای بازیابی و ترمیم .

مثال ها شامل گلیسرین، سدیم هیالورونات، سرامید، عصاره های گیاهی بی بو، روغن و کره، ویتامین ها، رتینول، اسیدهای چرب، و تری گلیسیرید می باشند، چنانچه در بخش سلامت نمناک میخوانید هر گونه کرم دور چشم که شما استفاده می کنید باید بدون عطر باشد،این که آیا طبیعی (مانند روغن های گیاهی) یا مصنوعی باشد، منبع قوی واکنش آلرژیک و آلرژی است، به خصوص برای محصولاتی که به چشم نزدیک می شوند.

بایدها و نبایدهای استفاده از کرم دور چشم برای اثرگذاری بیشتر :

بایدها:

ضربه و یا ماساژ؛ماساژ نرم و نوازش نرم هر دو عالی هستند.” شما می توانید کرم را فشار دهید، می توانید کمی ماساژ دهید، حرکات چرخشی را امتحان کنید، یا حتی می توانید آن را روی یک پارچه پنبه ای قرار دهید و برای چند دقیقه زیر چشم خود بگذارید.

بگذارید تا پوستتان خیس بخورد؛کرم چشم خود را در حدود یک دقیقه (یا بیشتر، اگر ممکن است) اجازه دهید بماند تا جذب شود و بعد رویش آرایش کنید، به این ترتیب، پودر یا کانسیلر شما از پایه نرم کننده اضافی در کرم چشم بد فرم نخواهد شد.

نبایدها:

کشیدن پوست؛پوست زیر چشم یک ساختار متفاوت نسبت به بقیه صورت دارد، پوست زیر چشم نازک ترین پوست کل بدن است. بنابراین اگر شما واقعاً پوست خود را هنگام مالیدن کرم به اطراف بکشید، احتمالاً این کار را خیلی سخت تر در واقع انجام می دهید.

از کرم های چرب استفاده نکنید؛این روغن های سنگین می توانند بافت پوست ظریف ناحیه چشم را کاهش دهند و در طول زمان، فیبرهای الاستین را کاهش دهند و باعث چین و چروک زودرس شوند.

استفاده از کرم دور چشم در سنین مختلف:

درسنین جوانی
از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا ceramides باشد. از این محصولات با توجه به خشکی پوست خود روزی یک یا دو مرتبه استفاده کنید. همچنین ، مطمئن شوید که حساسیتی به آن کرم ها نداشته باشید.

بعد از 30سالگی
همزمان با استفاده از کرم دور چشم، مصرف ویتامین c ، چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این کار باعث می شود که اطراف چشم روشن تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع شود. شب‌ها از کرم دور چشم استفاده کنید. البته می‌توانید صبح ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید.

در سنین بین 40 تا 50 سالگی
در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد، تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرم‌های حاوی رتینول فقط شب‌ها استفاده کنید، اگر پوستتان خشک است، می توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

از میانسالی به بعد
در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورهای رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( egf) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلول های پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند. ( به عنوان یک مثال سلول های بنیادی سیب ) یا به طور مصنوعی تولید می‌شوند.

 

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *