ای مگ, پوست صورت

کرم آبرسان چیست ؟ هر آنچه باید در مورد کرم آبرسان بدانید

کرم آبرسان | هر آنچه باید در مورد کرم آبرسان بدانید

پوست تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چهره و جذابیت دارد. پوست خشک، زبر و شکننده، تاثیر منفی بر روی ظاهر شما می گذارد. در عوض پوست جوان، با طراوت و شفاف سبب زیبایی صورت شما می شود و نشانگر سلامت و شادابی شماست. خشکی پوست در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود، مهترین عامل ایجاد خشکی پوست استفاده از شوینده های نامناسب و وراثت است. اما جای نگرانی نیست. خشکی پوست قابل درمان و پیشگیری است و با محصولات آبرسان (لوسیون، سرم و کرم آبرسان) به آسانی رفع می شود.

محصولات آبرسان فقط مختص پوست خشک نیستند، بلکه هر فرد، با هر نوع پوستی می تواند برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود از این محصولات استفاده نماید. پس برای داشتن پوستی شاداب و جوان، لازم است همه ی افراد، محصولات آبرسان را در روتین پوستی خود قرار دهند و به صورت روزانه از آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کرم آبرسان بپردازیم و فواید آن را ذکر نماییم. با ما همراه باشید.

فواید کرم آبرسان

به چه محصولی کرم آبرسان می گویند؟

برخی از افراد معتقدند، کرم های آبرسان همان کرم های مرطوب کننده هستند. اما باید بگوییم این دو محصول تفاوت زیادی با هم دارند و حتی تاثیر آن ها بر روی پوست هم یکسان نمی باشد. معمولا محصولات آبرسان حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک موجود در این محصولات، وظیفه ی رطوبت رسانی به پوست و حفظ رطوبت پوست را دارد، بنابراین با حفظ رطوبت پوست، سبب شادابی و طراوت آن می شود.

کرم های آبرسانی قدرت نفوذ بالایی دارند و به عمیق ترین لایه های پوستی نفوذ می کنند و رطوبت مورد نیاز این لایه های را فراهم می نمایند. این کرم ها خشکی پوست را به طور کامل برطرف می کنند و از شدت یافتن آن جلوگیری می نماید. کرم های آبرسان برای دسته ی خاصی از افراد تهیه نشده است و محدودیت سنی ندارد، بنابراین هر فردی می تواند از این کرم در روتین پوستی روزانه ی خود استفاده نماید. البته لازم به ذکر است، استفاده از کرم های آبرسان برای افراد بالای 30 سال ضروری است، زیرا از پیری پوست و بروز چین و چروک در این افراد جلوگیری می کند.

کرم آبرسان | هر آنچه باید در مورد کرم آبرسان بدانید

کاربرد کرم آبرسان چیست؟

پوست بدن انسان دارای 30 درصد چربی و آب می باشد و در صورتی که مقدار قابل توجهی از چربی و آب را از دست بدهد، خشک شده و دیگر شاداب نمی باشد. به همین دلیل لازم است که از محصولاتی که رطوبت پوست را حفظ می کنند، استفاده کنید. کاربرد کرم آبرسان جذب آب و حفظ شادابی پوست می باشد. کرم آبرسان در مرحله اول پوست را تقویت کرده و سپس با تحریک بافت های کلاژن ساز پوست از ایجاد چین و چروک پوست و پیری زودرس جلوگیری می کند. کرم آبرسان دارای موادی از جمله گلیسرسین، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک می باشد و به این صورت باعث جذب آب توسط سلول های پوستی شده و موجب نرمی و لطافت پوست می شود.

کرم آبرسان چه فوایدی دارد؟

در زیر به مهمترین فواید کرم های آبرسان اشاره شده است:

1. تقویت پوست

کرم های آبرسان معمولا حاوی ترکیبات، ویتامین ها و مواد مغذی برای پوست هستند، بنابراین به تقویت پوست می پردازند. این محصولات با ایجاد یک لایه ی حفاظتی، سد دفاعی پوست را تقویت می کنند و ضمن محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی آسیب رسان از تبخیر رطوبت پوست هم جلوگیری می کنند.

2. شفافیت پوست

پوستی که به خوبی توسط محصولات آبرسان، رطوبت رسانی شده باشد، به راحتی سم زدایی انجام می دهد. در واقع سلول های این نوع پوست، قادرند سموم و محصولات جانبی متابولیسم که موجب کدر شدن و تیرگی رنگ پوست می شوند را خارج کنند و سبب شفافیت و روشن شدن پوست گردند، بنابراین کرم های آبرسان با رطوبت رسانی پوست، به درخشان شدن و روشن شدن پوست شما کمک می کنند.

3. پیشگیری از پیری پوست

آبرسانی مداوم و مرتب پوست سبب کاهش چین و چروک های پوستی می شود. در واقع آبرسانی پوست موجب می شود تا سلول هایی که کوچک و  بی آب بوده اند، با دریافت آب حجیم شوند و چروک های سطحی و ریز پوست را پر کنند و سبب صاف شدن پوست صورت گردند.

4. افزایش الاستیسیته ی پوست

یکی از بارزترین تغییراتی که پس از استفاده از محصولات آبرسان احساس می کنید، افزایش الاستیسیته ی پوست است. زیرا هنگامی که پوست رطوبت کافی داشته باشد، بسیار انعطاف پذیر است و به راحتی کش آمده و به حالت اولیه ی خود باز می گردد. بر خلاف آن، پوستی که خشک و بی آب است، حالت کشسانی خود را از دست داده و ظاهری خسته و چروک دارد.

فواید کرم آبرسان

روش استفاده از کرم آبرسان چیست؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد، که چگونه و روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنم؟ در این قسمت به این سوالات پاسخ می دهیم. تعداد دفعات استفاده از کرم آبرسان در روز به دهیدراته شدن پوست شما بستگی دارد. پوست دهیدراته نرمی و لطافت کمتری دارد. عواملی مانند سردی و گرمی هوا، افزایش سن و تغییر هورمون ها بر روی دهیدراته بودن پوست تاثیر می گذراند.

جهت استفاده از کرم آبرسان لازم است که صورت خود را به خوبی با مواد شوینده مناسب بشویید. برای شستن صورت خود بهتر است از آب گرم استفاده نکنید، زیرا پوستتان زودتر خشک می شود. جهت خشک کردن صورت نیز می توانید از پارچه کتان سفید یا دستمال کاغذی استفاده کنید. حوله باکتری و میکروب زیادی به خود جذب می کند، بنابراین استفاده از آن توصیه نمی شود.

بعد از شستن پوست صورت خود کرم آبرسان را به آرامی با ضربات آهسته به صورت بزنید. دور لب ها را نیز به خوبی کرم بزنید تا خشک و سیاه نشوند. در آخر پوست را به صورت دورانی ماساژ دهید. به این منظور می توانید انواع ماساژ صورت را از اینترنت یاد بگیرید.

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

اغلب افراد معتقدند کرم های آبرسان و مرطوب کننده کاملا شبیه به هم هستند، اما این کرم ها تفاوت های زیادی با هم دارند. فرمولاسیون کرم های آبرسان و مرطوب کننده تا حد زیادی مشابه هم می باشد. اما عملکرد این دو محصول کاملا متفاوت است. در واقع کرم های آبرسان و مرطوب کننده از روش های مختلفی برای فراهم نمودن رطوبت مورد نیاز پوست استفاده می کنند. اما نتیجه ی استفاده از هر دوی این محصولات کاملا یکسان است، به همین دلیل اغلب افراد تصور می کنند این دو محصول هیچ تفاوتی با هم ندارند!

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنم؟

کرم های مرطوب کننده بر پایه ی روغن تولید شده اند و دو ماده ی اصلی آن ها نرم کننده و روغن است. روغن موجود در فرمولاسیون کرم های مرطوب کننده، از خارج شدن رطوبت پوست جلوگیری می کند و بدین صورت سبب حفظ رطوبت پوست می شود، بنابراین کرم های مرطوب کننده برای آن دسته از افرادی که مبتلا به خشکی شدید پوست هستند، بسیار مناسب است. بر خلاف کرم های مرطوب کننده، کرم های آبرسان بر پایه ی آب تولید شده است و دارای ترکیباتی نظیر گلیسیرین و هیالورونیک اسید هستند. این نوع کرم ها برای پوست های کم آب و دهیدراته بسیار مناسب است.

بهترین زمان و سن استفاده از محصولات آبرسان

استفاده از محصولات آبرسان هیچ محدودیت سنی ندارد و هر فرد با هر سن و جنسیتی می تواند از این محصولات برای آبرسانی پوست خود استفاده نماید. استفاده از محصولات آبرسان برای افرادی که بالای سی سال هستند، لازم و ضروری است. زیرا با افزایش سن، قدرت بازسازی و ترمیم کنندگی پوست تا حدودی کاهش می یابد و به مرور زمان کمتر می شود. این امر موجب پیری و بروز چین و چروک می شود. آبرسانی پوست، روند پیری پوست را آهسته تر می کند و مانع چین و چروک های زود رس می شود.

بهترین زمان استفاده از کرم های آبرسان صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از خوابیدن است. برای این کار، صبح ها پس از پاکسازی پوست با شوینده و آب، قبل از اینکه پوست به طور کامل خشک شود، از محصولات آبرسان استفاده کنید و به خوبی کرم را ماساژ دهید تا جذب پوست گردد. شب ها نیز پس از پاکسازی پوست به همین صورت می توانید از کرم های آبرسان استفاده کنید.

بهترین زمان و سن استفاده از محصولات آبرسان

کرم آبرسان برای پوست چرب

در صورتی که پوست چربی دارید، باز هم نیاز دارید تا از کرم آبرسان استفاده کنید. فواید کرم آبرسان برای پوست چرب همانند پوست های مختلط و خشک می باشد و موجب حفظ شادابی و طراوت پوست می شود، همچنین از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند. پوست چرب نیز در اثر شرایط آب و هوایی، سن و تغییر هورمون ها دهیدراته می شود و به آبرسانی نیاز دارد. کرم آبرسان برای انواع پوست در سایت النو موجود می باشد. اگر نگران جوش زدن پوستتان هستید، می توانید از کرم های آبرسان مخصوص پوست های چرب استفاده کنید.

بهترین کرم آبرسان پوست چرب

بهترین کرم آبرسان پوست چرب، آبرسانی است که دارای ساختاری سبک باشد؛ زیرا پوست های چرب خود لایه سنگین چربی روی پوست خود دارند. بهتر است افراد با پوست چرب از کرم آبرسانی استفاده کنند که احساس سنگینی و چربی روی پوستشان ایجاد نکند تا پوست بهتر آبرسانی شود. ضمنا این کرم باید چربی پوست صورت را متعادل کند و باعث بهبود ساختار پوست چرب شود.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه بهترین کرم آبرسان پوست چرب مراجعه کنید.

کرم آبرسان چیست

بهترین کرم آبرسان خارجی

بهترین مارک های کرم آبرسان صورت به خصوص برند های خارجی، پوست را به بهترین نحو آبرسانی کرده و سبب حفظ رطوبت در بافت پوست می شوند. لازم است برای حفظ شادابی و سالم نگه داشتن پوست، از بهترین برند های خارجی برای آبرسانی پوست خود استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید و از خشکی و آسیب پذیر بودن آن رنج می برید، باید از کرم های آبرسان قوی با برند معروف استفاده کنید تا از خشکی و آسیب پذیر بودن بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. حال با وجود برند های گوناگون که همه ادعای هیدراته کردن پوست را دارند؛ چگونه بایدبهترین کرم آبرسان خارجی را مطابق جنس پوست و مشکلات آن شناسایی کرد؟!

برای اطلاعات بیشتر به صفحه بهترین کرم آبرسان خارجی مراجعه کنید.

سخن آخر

اگر به دنبال روشی برای حفظ سلامت پوست و پیشگیری از پیری زود رس آن هستید، حتما از محصولات آبرسان به صورت روزانه استفاده کنید. اگر آبرسانی پوست خود را به شیوه ی صحیح انجام دهید، پوستی سالم، شفاف، صاف و بدون جوش خواهید داشت.

خرید اسکراب صورت در کنار کرم آبرسان و استفاده از آن باعث شفافیت و شادابی پوست شما می شود. قیمت اسکراب صورت به همراه مشخصات کامل انواع آن در سایت النو قرار داده شده است. به این صورت شما می توانید مناسب ترین محصول را با توجه به پوست و بودجه خود خریداری کنید.

خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از سایت النو بسیار ساده و راحت می باشد. تمامی محصولات به همراه مشخصات و قیمت در سایت موجود می باشد. شما با انتخاب و خرید محصول مورد نظر، آن را در مکان مورد نظر تحویل می گیرید. در صورتی که نیاز به مشاوره برای انتخاب دارید، نیز می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما بر اساس نیاز و نوع پوست شما بهترین محصول را به شما معرفی می کنند. امیدواریم ابهام شما در خصوص اینکه کرم آبرسان چیست، برطرف شده باشد.

 

دیدگاهی در مورد “کرم آبرسان چیست ؟ هر آنچه باید در مورد کرم آبرسان بدانید

  1. blank sadeghi گفت:

    وقت بخیر من پوستم چرب و جوش دار هست استفاده از آبرسان باعث تحریک جوش ها که نمیشه؟؟

  2. blank فاطمه داووی پناه گفت:

    مقاله بسیار خوبی بود

  3. blank سعادتی راد گفت:

    لطفا چند نمونه آبرسان خوب معرفی کنید

  4. blank بهاره بهدادی نیا گفت:

    سلام
    کرم های آبرسان برای هر پوست متفاوته؟؟

  5. blank ناهید مشفق گفت:

    چه مارک کرم آبرسان برای پوست معمولی پیشنهاد میدید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *