پوست صورت, ای مگ

نکاتی که در مورد اسکراب صورت نمیدانید

چیزهای که در مرد اسکراب صورت نمیدانید

اسکراب چیست؟

اسکراب فرایندی است که طی آن به پاک سازی و اصطلاحا لایه برداری از صورت می پردازند. به طور کلی اکثرا پوست هایی که چرب هستند
در قسمت هایی از صورت، آرنج، قوزک پا و زانو دچار تجمع پوست های مرده روی هم می شوند که استفاده از اسکراب این پوسته ها را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد
اسکراب خط های سطحی ایجاد شده روی پوست را نیز از بین می برد

اسکراب صورت

در این روش به زدودن سلول های مرده و آلودگی ها از منافذ پوست، برای ایجاد پوستی نرم و لطیف می پردازند.اسکراب باید درست و دقیق انجام شود، در غیر این صورت آسیب های جدی به پوست وارد می سازد
برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود با پوست خود به آرامی و ملایمت رفتار کنید و بیش از اندازه از اسکراب استفاده نکنید

با منافذ باز صورت چیکار کنیم؟

اسکراب صورت

مزایای اسکراب پوست

اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست می شود.اسکراب سلول های مرده ای که روی پوست ایجاد شده اند را از پوست شما جدا کرده و با سلول های جدید جایگزین میکند.

اسکراب کردن را لایه برداری از پوست نیز می نامند.لایه ‌برداری از پوست روشی ساده است و اگر با دقت انجام شود هیچ آسیبی به پوست وارد نمی سازد

مراحل انجام اسکراب

دقت داشته باشید که فقط یکبار در هفته از اسکراب استفاده کنید. استفاده روزانه و افراطی از آن باعث آسیب های پوستی می شود و پوستتان را خشک و خشن خواهد کرد و اگر پوست شما حساس باشد نتایج بدتری حاصل خواهد شد

روش انجام اسکراب

• ابتدا پوست خود را با آب مرطوب کنید
• پوستتان را به اسکراب آغشته کنید و خوب ماساژ دهید
• کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ دهید،در هنگام انجام اینکار به آرامی ماساژ را انجام دهید زیرا پوست این نواحی از بدن بسیار حساس است
• حالا صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از سطح پوستتان پاک شده باشد
• حالا با حوله ای نرم به آرامی و با ملایمت پوست خود را خشک کنید
• بعد از انجام دادن اسکراب خواهید دید که پوستتان سبک و خنک شده و از حالت خشکی و پوسته پوسته شدن خارج شده و نرم و لطیف خواهد شد

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از اسکراب ها صورت گیرد، چیست؟

• پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
• پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
• شست و شوی مناسب پوست
• عدم استفاده از تونرها
• پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
• پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
• عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از این محصول
• دوری از آفتاب
• پرهیز از انجام لیزر و وکس

خواص اسکراب صورت

در زمان خرید اسکراب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید اسکراب باید به آنها توجه شود، می توان موارد زیر را نام برد:
• اسکراب دارای پروانه بهداشت باشد
• بسته بندی مناسبی داشته باشد و بر روی آن تاریخ درج شده باشد
• باید دارای منشا گیاهی طبیعی باشد
• میزان مواد شیمیایی به کار گرفته شده در اسکراب باید رو به صرف باشد و در ترکیبات به حداقل برسد
• همچنین اسکراب باید فاقد هر گونه اسانس و عطر شیمیایی باشد

آیا استفاده از اسکراب برای همه افراد مناسب می باشد؟

در رابطه با این موضوع باید گفته شود که استفاده از آن برای همه ضروری نیست و افرادی که دارای التهابات پوستی مانند: زگیل، آکنه و یا تبخال هستند، ممکن است که در صورت استفاده از این محصول دچار خارش و یا سوزش شوند.

به همین دلیل بهتر است که آن دسته از افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، برای استفاده از این محصول به پزشک مراجعه کنند و از پزشک مشورت بگیرند.

چه تفاوت هایی در میان لایه بردار ها و اسکراب ها وجود دارد؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که اسکراب ها سطح پوست را اصلاح می کنند و لایه های ضخیمی که بر اثر آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی پوست ایجاد می شوند را از بین می برد. در رابطه با این محصول لازم به ذکر است که با استفاده از آن نمی توان جوش های چرکی و یا لکه های دیگر را کاهش داد.

اما در مقایسه با اسکراب ها، لایه بردارها به گونه ای هستند که به همه لایه های مرده پوست می رسند و به پوست کمک می کنند تا جوان تر به نظر آید. همچنین لازم به ذکر است که لایه بردار ها می توانند به صورت مستقیم در داخل حفره ها نفوذ کنند و منافذ باز پوست را بهبود بخشند که هیچ اسکرابی قادر به انجام این کار نیست.

طریقه استفاده از اسکراب صورت

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که اسکراب صورت چه فایده ای دارد و خواص ژل اسکراب صورت چیست. اسکراب یک محصول مراقبتی پوست است که فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. در ادامه به برخی از این فواید اشاره شده است:

پاکسازی پوست

اسکراب فواید زیادی دارد. یکی از مهمترین خواص اسکراب صورت پاکسازی آن است و باعث تمیزی پوست می شود. برای پاکسازی می توان از انواع اسکراب شنی دانه درشت، دانه متوسط یا دانه ریز استفاده کرد. البته، طرز استفاده اسکراب صورت و زمان ماساژ پوست نیز برای پاکسازی پوست مهم است.

جلوگیری از خشکی پوست

یکی دیگر از خواص اسکراب صورت، نرم و لطیف کردن پوست می باشد. اسکراب مانع از پوسته پوسته شدن پوست و خشکی آن می شود. در واقع با اسکراب، پوسته پوسته شدن پوست از بین می رود. اسکراب حاوی ذرات بسیار ریزی است که خاصیت نرم کنندگی پوست را دارند و از پیری پوست نیز جلوگیری می کنند. توجه داشته باشید برای رفع خشکی پوست باید طریقه استفاده از اسکراب صورت را با دقت انجام دهید.

لایه برداری

اسکراب صورت چه فایده ای دارد؟ اسکراب به برداشتن سلول های مرده کمک می کند. اسکراب لایه برداری پوست را به صورت سطحی انجام می دهد و باعث می شود مشکلات سطحی پوست کمتر شوند. همچنین، حاوی مواد مغذی و آبرسان است که هنگام لایه برداری پوست را تغذیه می کند.

البته اولین قدم برای لایه برداری انتخاب اسکراب مناسب پوست شماست. طریقه استفاده از اسکراب صورت و نوع آن برای لایه برداری بسیار مهم است. اسکراب های موجود در بازار بسیار متنوع هستند و این باعث شده تا انتخاب اسکراب مناسب لایه برداری کمی سخت باشد. برای خرید اسکراب صورت مناسب ابتدا باید به چرب، خشک یا معمولی بودن پوست خود دقت کنید.

شفاف سازی پوست

اسکراب ها بهترین گزینه برای شفاف سازی پوست می باشند و خواص ژل اسکراب صورت بسیار زیاد است. اسکراب به پوست درخشش و شفافیت می بخشد. آنها با لایه برداری سطحی و حذف لایه های شاخی و مرده پوست به شما پوستی جوان و شاداب هدیه می دهند. با طرز استفاده اسکراب صورت صحیح می توان در مدت زمان کوتاهی پوستی زیبا و شفاف داشت.

از بین بردن جای جوش

از جمله خواص ژل اسکراب صورت از بین بردن جای جوش ها می باشد. اسکراب به نوعی ساینده پوست است و به مرور جای جوش را از بین می برد و آن را کم رنگ تر می سازد. افرادی که پوست چربی دارند و مدام صورتشان جوش می زند با انجام اسکراب صورت چند روز در هفته می توانند جوش صورت خود را از بین ببرند. همچنین بعضی از اسکراب های پوست مخصوص جوش های سرسیاه هستند. آنها لکه های صورت را نیز کمتر کرده و مانع از جوش های سر سیاه و چرب شدن پوست می شوند. با طرز استفاده اسکراب صورت صحیح می توانید با کمترین هزینه از شر جوش های صورت خود خلاص شوید.

رده سنی مناسب برای پاک سازی این یک واقعیت است که براساس سن نوع پوست تغییر می کند. بنابراین شروع سنین محافظت و مراقبت از پوست و همچنین در سنین مختلف با هم تفاوت دارد. اسکراب پوست باید در سنین نوجوانی آغاز شود تا منافذ پوستی را تمیز کرده و از بروز جوش جلوگیری کند همچنین سلول های مرده را از سطح پوست پاک کند. چه پوست شما خشک باشد چه چرب، بهتر است از اواسط سالهای نوجوانی، برای داشتن پوستی صاف تر از لایه بردارها استفاده کنید.

بهبود بافت پوست

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟ اسکراب مواد مغذی مورد نیاز را به بافت پوست می رساند و بدین ترتیب بافت پوستتان را بهبود می بخشد. اسکراب برای پوست ما فواید زیادی دارند. برای اینکه همیشه پوستی شاداب داشته باشیم بهتر است اسکراب صورت را چند بار در هفته استفاده کنیم.

روشن کردن رنگ پوست

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟ اسکراب ها رنگ پوست را روشن و شفاف می کند. برای روشن شدن پوست با اسکراب باید اسکراب صورت چند روز در هفته انجام شود تا تاثیر ان را مشاهده کنید. دانستن اینکه چه زمانی از اسکراب صورت استفاده کنیم و اسکراب مرتب به شما پوستی روشن و زیبا می بخشد.

جلوگیری از رشد موهای زائد

بعضی از اسکراب ها می توانند از از رشد موی زیرپوستی روی صورت و بدن جلوگیری کنند. مثل اسکراب آرد برنج و اسکراب سبوس گندم. معمولا با توجه به نوع پوست مشتری ماساژ اسکراب بین 5 تا 20 دقیقه طول می کشد. سپس با آب ولرم شسته شده و از یک روغن ماساژ و ماسک صورت برای پاکسازی بهتر پوست استفاده می شود. زیرا پاکسازی کامل و عالی پوست فقط با اسکراب کردن صورت امکان پذیر هست.

کاهش چربی پوست

یکی دیگر از خواص اسکراب صورت تنظیم چربی پوست است. استفاده اسکراب صورت چند روز در هفته به طرز معجزه آسایی باعث از بین بردن چربی اضافی صورت و متعادل کردن شرایط پوستی می شود و باعث کاهش باکتری های مولد آکنه از روی پوست خواهد شد. هنگام خرید باید علاوه بر قیمت اسکراب صورت به جنس پوست خود نیز دقت کنید و اسکرابی را خریداری نمایید که مخصوص پوست شماست.

عوارض این محصول چه چیزهایی می تواند باشد؟

اسکراب صورت فقط به منظور پاکسازی منافذ پوستی انجام می گیرد و به هیچ عنوان لایه برداری از پوست انجام نمی دهد.

بنابراین در هنگام اسکراب صورت باید به این موضوع دقت داشته باشید و پوست را بیش از حد و با فشار زیاد ماساژ ندهید تا اسکراب پوست باعث لایه برداری یا قرمز شدن پوست نشود. اسکراب صورت را در نزدیکی چشم ‌ها استفاده نکنید و بیشتر از یک دقیقه هم روی پوست ماساژ ندهید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت روی پوست شود.

از دیگر عوارض جانبی که ممکن هست بعد از اسکراب صورت با آن ها مواجه شوید عبارتند از:

• تحریک شدن پوست

• قرمزی پوست

• خشکی پوست

• ایجاد خراش و زخم روی پوست

• پوسته پوسته شدن پوست

اسکراب برای انواع پوست:

انتخاب درست و استفاده صحیح از اسکراب برای همه نوع پوستی اعم از خشک، چرب، حساس و مختلط معجزه‌ می‌ آفریند.

پوست معمولی: افراد دارای پوست معمولی می‌توانند از لایه‌بردارهای فیزیکی ملایم و لایه‌بردارهای شیمیایی مانند اسید گلیکولیک استفاده کنند. استفاده از چنین محصولاتی باعث می‌شود سلول‌های مرده از سطح پوست دور شوند.

پوست خشک: پوست این افراد به خوبی به لایه‌بردارهای شیمیایی مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک پاسخ می‌دهد. اسید لاکتیک باعث افزایش رطوبت و بهبود رنگ پوست می‌شود. از طرف دیگر، این دسته از افراد نباید به سراغ اسکراب‌های حاوی سالیسیلیک اسید بروند؛ زیرا پوست را خشک‌ تر می‌ کند.

پوست حساس: افراد دارای پوست حساس به خوبی به اسید لاکتیک پاسخ می‌دهند، زیرا ملایم‌تر از سایر لایه‌بردارهای شیمیایی است. از طرف دیگر، این دسته از افراد نباید به سراغ اسید گلیکولیک و لایه‌بردارهای فیزیکی بروند، زیرا پوست را بیشتر می‌کنند.

پوست چرب و مختلط: افراد دارای پوست چرب و مختلط، به دلیل تولید بیش از حد سبوم در پوست، مستعد آکنه و جوش‌های سر سیاه هستند. بهترین اسکراب برای این دسته از افراد، اسید سالیسیلیک یا اسکراب ‌های فیزیکی است.

اسکراب برای انواع پوست

رده سنی مناسب برای پاک سازی

این یک واقعیت است که براساس سن نوع پوست تغییر می کند. بنابراین شروع سنین محافظت و مراقبت از پوست و همچنین در سنین مختلف با هم تفاوت دارد.

اسکراب پوست باید در سنین نوجوانی آغاز شود تا منافذ پوستی را تمیز کرده و از بروز جوش جلوگیری کند همچنین سلول های مرده را از سطح پوست پاک کند. چه پوست شما خشک باشد چه چرب، بهتر است از اواسط سالهای نوجوانی، برای داشتن پوستی صاف تر از لایه بردارها استفاده کنید.

زمان استفاده از اسکراب های صورت:

از جمله مهمترین مواردی که هنگام اسکراب باید به آن توجه کنید زمان استفاده از اسکراب صورت است.از اسکراب فقط یک‌ یا دو بار در هفته استفاده نمایید. استفاده هر روزه از آن، منجر به آسیب‌های پوستی خواهد شد، پوست شما خشک و خشن شده و اگر دارای پوستی حساس باشید، قطعا نتایج بدتری حاصل می‌شود.

بهترین زمان استفاده از اسکراب صورت پس از استحمام می باشد که منافذ پوست باز بوده و پوست نیز تمیز است. با این حال اگر ترجیح می دهید زمان استفاده از اسکراب صورت در زمان دیگری باشد باید قبل از اسکراب ابتدا پوست صورت خود را خیس کنید.

بی توجهی به اینکه چه زمانی از اسکراب صورت استفاده کنیم باعث می شود نتیجه دلخواه را نگیریم. بنابراین انتخاب زمان مناسب و همچنین دانستن اینکه چگونه از اسکراب صورت استفاده کنیم به ما کمک می کند پوستی سالم تر داشته باشیم.

تفاوت اسکراب با لایه بردار در چیست؟

جای لایه بردار چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟ بعضی از افراد تصور می کنند که اسکراب همان لایه بردار است. اما این دو با هم متفاوت هستند. تفاوت اسکراب با لایه بردار به این صورت است که اسکراب پوست به معنای لایه برداری سطحی پوست (لایه های شاخی و سلول های مرده پوست) است که با لایه برداری متفاوت است. لایه برداری کلمه ای عام است که شامل لایه های عمقی تر پوست نیز می شود. البته لایه برداری های عمیق پوست باید توسط پزشک انجام شود و افراد نباید خودسرانه اقدام به این نوع لایه برداری کنند. گرچه طریقه استفاده از اسکراب صورت و لایه بردارها مشابه هم است اما اسکراب صورت به صورت سطحی و لایه بردار به صورت عمقی پوست را لایه برداری می کنند. با دانستن اینکه چگونه از اسکراب صورت استفاده کنیم می توان به راحتی در خانه پوست را لایه برداری کرد.

چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم

چند بار در هفته از اسکراب صورت استفاده کنیم

اینکه چند بار در هفته از اسکراب صورت استفاده کنیم تاثیر زیادی بر روی بهبود پوست صورت دارد. در واقع، اسکراب بخش مهمی از مراقبت پوست از که باید به صورت مرتب انجام شود. به همین دلیل باید اسکراب صورت را چند بار در هفته استفاده کنیم. اما تعداد دفعان آن بسته به نوع پوست متفاوت می باشد. اکثر متخصصان وقتی از آنها پرسیده می شود که چند بار در هفته از اسکراب صورت استفاده کنیم 2 تا 3 روز در هفته را پیشنهاد می کنند. اما خوب است بدانید که اگر اسکراب بیش از حد استفاده شود پوست شما آسیب می بیند.

بنابراین، در صورتی که پوست ظریف و حساسی دارید یا اولین بار است که از اسکراب استفاده می کنید ابتدا باید بدانید چگونه از اسکراب صورت استفاده کنیم. در هفته اول تنها یک بار در هفته از اسکراب استفاده کنید. سپس تعداد دفعات آن را به دو بار در هفته تغییر دهید. اینکه اسکراب صورت را چند بار در هفته استفاده کنیم به نوع پوست، نوع اسکراب ( دانه ریز، دانه متوسط یا دانه درشت بودن شن ها)، فصل سال و زمان اسکراب نیز بستگی دارد. بنابراین، مهمترین مرحله برای اینکه بدانیم چه زمانی از اسکراب صورت استفاده کنیم شناخت نوع پوست خودمان می باشد.

چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم به سوال پاسخ بدهیم که چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟ اسکراب صورت چه فایده ای دارد؟ باید آن را به نفس کشیدن و تغذیه پوست تشبیه کرد. شما وقتی هفته ای دو بار اسکراب انجام می دهید به پوست خود مواد مغذی می رسانید و باعث شادابی و جوانی بیشتر آن می شوید. بعلاوه، با اسکراب به پوستتان فرصت نفس کشیدن می دهید. مراقبت از پوست، آبرسانی، تنفس پذیری بیشتر پوست، حفظ سلامت و زیبایی پوست از جمله مواردی است که می توان در پاسخ به این سوال که چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم به آنها اشاره کرد.

تفاوت اصلی بین اسکراب صورت و ماسک صورت چیست؟

اسکراب صورت و ماسک صورت هر دو می توانند سلولهای مرده پوست را از پوست شما جدا کنند و برخی اوقات افراد در انتخاب اسکراب صورت و ماسک طبیعی صورت سردرگم هستند.

به طور معمول ، اسکراب های صورت محصولی مبتنی بر کرم هستند که حاوی مقدار کمی لایه بردار است. بسیاری از انواع ماسک های صورت نیز همین کار را انجام می دهند.

تفاوت در این است که اسکراب های صورت دارای دانه هایی به عنوان لایه بردار هستند که از  دانه های طبیعی ساخته شده اند (هسته زردآلو ، دانه ها/پوسته های طبیعی  و غیره) یا دانه ساخته شده ی مصنوعی (بلورهای اکسید آلومینیوم ، دانه های پلی اتیلن و غیره) هستند.

اما ، ماسک های صورت انواع بسیار بیشتری دارندد و ماسک های صورت طبیعی تنها ماسک هایی هستند که بسیار شبیه اسکراب های صورت هستند.

تفاوت اصلی بین ماسک های صورت و اسکراب صورت در ترکیبات موجود در آنها است. ماسک های صورت طبیعی از خاک رس یا ذغال ساخته شده اند. اگر لایه بردارصورت طبیعی در ترکیبات خود دانه خاک رس یا ذغال سنگ نداشته باشد ، به احتمال زیاد یک اسکراب صورت است.

مشاهده سایرمحصولات در الینو:

ماسک چای شیرین و لیمو فریمن
ماسک خاکستر آتشفشانی فریمن

برندهای روز دنیا را در فروشگاه اینترنتی الینو مقایسه، بررسی و تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *