پوست صورت

چگونه پوست را در هوای سرد نرم نگه داریم؟

چگونه پوست را در هوای سرد نرم نگه داریم

چگونه پوست را در هوای سرد نرم نگه داریم؟

در فصول پاييز و زمستان، استفاده از وسايل گرما‏زا در منزل، محل کار و … و هواي سرد بيرون، باعث از بين رفتن رطوبت پوست مي‏شود.

چگونه پوست را در هوای سرد نرم نگه داریم؟ براي اينکه پوست تان در طي فصول سرد سال، سالم و طبيعي باقي بماند، بايستي يک برنامه مراقبت از پوست را در پيش بگيريد که بر اساس استفاده از مواد شوینده پوست مثل: ژل شست و شو، میسلار و تونیک ملايم و مراقبت بعد از آن به وسیله مرطوب کننده‏ ها، کرم های شب و روز و سرم های درمانی باشد.
استفاده از مواد تميز کننده، لايه‏ بردار و مرطوب کننده، سه روش اصلي براي مرطوب و درخشان نگه داشتن پوست در هواي سرد هستند.

چگونه پوست را در هوای سرد نرم نگه داریم

دستورالعملهای مراقبتی :

1) زياد آب بنوشيد. حفظ رطوبت و تغذيه مناسب محيط داخلي بدن، نخستين روش جلوگيري از خشکي پوست، به خصوص در هواي سرد است. لذا آب و مايعات زيادي بنوشيد و از مصرف زياد قهوه و کولا (مواد حاوي کافئين) پرهيز کنيد. به همين منظور نوشيدن 6 تا 8 ليوان آب در روز توصيه مي‏شود.

2) بدن خود را با کيسه نخی بشوييد. يک بار در هفته، موقع حمام کردن، کيسه بکشيد.

3) از آب داغ استفاده نکنيد. شستن پوست با آب داغ و صابون باعث از بين رفتن چربي طبيعي آن مي‏شود و پوست را خشک مي‏کند.

4) از صابون‏هاي شيميايي قوي استفاده نکنيد، بلکه سعي کنيد نوع صابون شما ملايم باشد، مثل صابون‏هايي که داراي روغن و عصاره گياهي سالم هستند. خيلي مراقب پوست صورت خود باشيد، شست و شوي زياد صورت با آب و صابون، پوست را خشک مي‏کند. پس تنها يک بار در روز مي‏توانيد صورت‏تان را با صابون بشوييد. سعي کنيد هر شب با يک کرم مخصوص تميز کننده، آلودگي‏هاي صورت خود را برطرف کنيد (مثل شيرپاک کن) و سپس به آن نرم ‏کننده بزنيد.
صبح روز بعد، صورت خود را با آب ولرم خالي (بدون صابون) بشوييد. اين کار از بين رفتن چربي پوست، به خصوص در فصل سرما جلوگيري مي‏کند.
همچنين لازم نيست در هر بار حمام کردن (اگر فواصل بين حمام کردن‏ها کم باشد) تمام بدن خود را با صابون بشوييد، بلکه فقط مي‏توانيد قسمت‏ هايي را که خيلي عرق مي‏کنند و کثيف مي‏شوند با صابون بشوييد. اين قسمت‏ها شامل زير بغل، کشاله‏ ران، دست‏ها و پاهاي شماست.

5) بعد از حمام کردن يا شستن دست و صورت، با يک نرم‏کننده‏ ي مناسب پوست خود را مرطوب کنيد. آلوئه ‏ورا، روغن نارگيل، روغن آرگان و روغن کنجد داراي اثرات نرم‏ کنندگي فوق ‏العاده‏اي هستند. شما مي‏توانيد شب‏ها از کرم و روزها از لوسيون استفاده کنيد.

6)شب‏ها نرم ‏کنند ه به دستها و پاهايتان بماليد.

7) لب‏هاي خود را نيز چرب کنيد. پوست لب‏ها کمتر از ساير قسمت‏هاي بدن، رطوبت را در خودش نگه مي ‏دارد. ترک لب , ناشی از شرایط بد محیطی و معمولا متعاقب تماس با سرما یا گرما ی شدید اتفاق میافتد.

در این حالت پوست لب حالت ارتجاعی و طراوات خود را در سطح از دست داده و دچار ترک و پوسته ریزی میشود که در اثر لیس زدن و یا کندن پوسته های آن و دست کاری، بدتر میگردد. متاسفانه گاهی اوقات شاهدیم به علت مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژ لب، واکنشهای حساسیتی به وجود می آید که میتواند باعث بروز اگزماهای تماسی و التهاب لب ها شود.

حتی در مواردی خمیر دندان و دهانشویه ها نیز ممکن است عامل التهاب لبها باشند
براي حفظ رطوبت و نرمي لب‏ها، از يک کرم مخصوص لب‏ استفاده کنيد. اگر لب‏هاي شما خيلي خشک است، از يک کرم دارويي مخصوص لب، تحت نظر پزشک استفاده کنيد که داراي مقدار زيادي مواد نرم‏ کننده است. وازلين طبي هم نرم‏ کننده‏ي خوبي است.

8) موقع خريد نرم ‏کننده به ياد داشته باشيد که کرم‏هاي قوي و سنگين (خيلي چرب) بهتر است در شب استفاده شوند، و لوسيون‏هايي که حاوي ضد آفتاب هستند، براي استفاده در روز بهترند.

zUxNWFmMmFhZ

شما می توانید این محصول را با ضمانت اصالت کالا و اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی الینو تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *