ای مگ

چگونه رنگ مو انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ مو انتخاب کنیم؟

موها یکی از اصلی ترین اجزای صورت هستند که نقش مهمی در زیبا و جوان نشان دادن چهره بر عهده دارند؛ از این رو رسیدگی به مو یکی از بزرگترین دغدغه های بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها است. علاوه بر ظاهر زیبا و سالم موها، رنگ مو نیز می تواند نقش بسزایی در تغییر چهره داشته باشد و گزینه‌ی اصلی اغلب افراد برای تنوع در چهره، تغییر رنگ مو است. اگر شما نیز جزو این دسته هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع رنگ مو و نحوی انتخاب رنگ موی متناسب با رنگ پوست و چهره خود آشنا شوید.

 بررسی انواع رنگ مو

رنگ موها دارای انواع مختلفی هستند و افراد می توانند بر اساس میزان تغییرات و مدت زمان ماندگاری که مورد نظرشان است از رنگ موی مناسب خود استفاده کنند. انواع رنگ موها به شرح زیر می باشند:

چگونه رنگ مو انتخاب کنیم؟

 

  • رنگ موهای گیاهی

با اینکه تنوع رنگ موهای گیاهی نسبت به رنگ های شیمیایی کمتر است؛ اما به دلیل نداشتن اثرات زیان بار رنگ های شیمیایی و همچنین خاصیت تقویت و ترمیم موها، طرفداران بی شماری دارد. علاوه بر این به دلیل بی خطر بودن در دوران بارداری استفاده از آن در میان خانم‌ها نیز بسیار محبوب است.

  • رنگ موهای متالیک

رنگ موهای متالیک ظاهر نسبتا ماتی به موها می دهند اما به دلیل آسیب زیادی که به مو وارد می کنند و موجب نازکی و شکنندگی موها می شوند نمی توان به طور مداوم از آنها استفاده نمود.

  • رنگ موهای مصنوعی

این نوع از رنگ موها به سه دسته رنگ موی موقت، نیمه موقت و دائم تقسیم می شوند که ویژگی‌هایشان به شرح زیر است:

1. رنگ موهای موقت

رنگ موهای موقت با وجود اینکه جلوه ای طبیعی به مو داده و موها را درخشان می کنند اما بیشتر از یک هفته دوام نداشته و با هر بار شستن مو کم رنگ تر می شوند.

2. رنگ موهای نیمه موقت

این نوع از رنگ موها بدون حساسیت بوده و رنگی که ایجاد می کنند روشن تر از رنگ موی خود فرد است. دوام رنگ موی نیمه موقت بیشتر از رنگ موی موقت بوده و پس از 6 الی 11 بار شستشوی مو کاملا پاک می شود.

3. رنگ موهای دائمی

استفاده دائم از این نوع رنگ موها با وجود ماندگاری بالا تا چندین ماه، به دلیل آسیب دیدن مو به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

رنگ مو بر چه اساسی انتخاب می شود؟

نوع رنگ مو میزان زیبایی و جذابیت مو را تعیین می کند. از این رو سعی کنید برای انتخاب آن حتما با افراد مطلع مشورت کرده تا انتخاب مناسب تری داشته باشید؛ چرا که رنگ موها حتی رنگ موی مشکی دارای طیف های متعددی هستند و برای انتخاب نیاز به بررسی دارند. علاوه بر این برای انتخاب رنگ موی مناسب ملاک هایی مورد نظر است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

چگونه رنگ مو انتخاب کنیم؟

1.انتخاب رنگ مو بر اساس خصوصیات ظاهری فرد

علاوه بر خصوصیات ظاهری فرد شامل رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ طبیعی موی سر، اندام و سایز هیکل که نقش تعیین کننده ای در انتخاب رنگ مو دارند شخصیت و خصوصیات رفتاری یک فرد نیز می تواند در انتخاب رنگ مو نقش موثری داشته باشد.

2. انتخاب درجه مناسب رنگ موها بر اساس رنگ پوست

رنگ موها دارای تناژهای متنوعی هستند که با توجه به رنگ پوست انتخاب می شوند:

به طور کلی افراد با رنگ پوست سرد به دلیل روشن بودن پوست و چشم ها اکثر طیف های رنگی برایشان مناسب بوده و طیف هایی نظیر بلوند شکلاتی، بلوند توت فرنگی و طیف رنگ های پلاتینه انتخاب های بسیار مناسبی برایشان می باشد. علاوه بر این این افراد به دلیل سرخی رنگ پوستشان باید از انتخاب رنگ هایی که سرخی پوست آنان را بیشتر نشان می دهد خودداری کنند.

افرادی که دارای رنگ پوست گرمی هستند نیز رنگ های مشکی و تناژ خیلی تیره مناسبشان نیست و باید انتخابشان از بین طیف رنگ های قهوای مثل قهوه ای طلایی، هایلایت قرمز، طلایی گرم و سایه بلوند طلایی باشد.

چگونه رنگ مو انتخاب کنیم؟

 

برای داشتن رنگ موی زیبا رعایت نکات زیر بسیار ضروری است:

  • ابتدا هدف خود از رنگ کردن مو را مشخص کنید. چرا که همانطور که گفته شد رنگ ها از نظر ماندگاری متفاوت هستند. پس اگر هدف شما از رنگ کردن پوشاندن موهای سفید است لازم است از رنگ موهای دائمی استفاده کنید.
  • تکنیک رنگ آمیزی برای انواع مو متفاوت است. اینکه موی شما صاف است یا حالت دار در انتخاب نوع تکنیک موثر است؛ چرا که موهای صاف بیشتر از موهای حالت دار رنگ می گیرند.
  • پس از رنگ گذاری، موها کمی خشک شده و آسیب پذیر می شوند؛ برای افزایش زیبایی مو حتما مراقبت های لازم از مو را انجام داده و از نرم کننده‌ها برای  حفظ رطوبت مو استفاده کنید.

 

دیدگاهی در مورد “چگونه رنگ مو انتخاب کنیم؟

  1. blank نیکومنش گفت:

    سلام
    میگن استفاده از ماسک مو رنگ مو رو خیلی زود کدر و کم رنگ میکنه این درسته؟؟؟

  2. blank shahla zamani گفت:

    سلام. آیا انتخاب دکلره هم برای هر نوع مویی متفاوته؟ باید برای هر مدل مویی دکلر مخصوص خودش خریده بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *