اخبار سلامتی

موهات موخوره گرفته و دو شاخه شده؟! راه حل اینجاست

موخوره

موخوره ( دوشاخه شدن مو )

موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) یا آسیب شیمیایی به مو است و در بانوان شایع‌تر است. لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می‌رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می‌شود. این آسیب می‌تواند از سشوار زدن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و… ناشی شود. موهای خشک و خیلی چرب بیشتر دچار این مشکل می‌شوند.

مو خوره
مو خوره مشکل شایعی برای مو است، به این صورت که قسمت  انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود.
موخوره نیز اگر دقیق تر بیان کنیم به علت آسیب کولیتول مو ( لایه پوشاننده بیرونی مو ) رخ می دهد. هر عاملی که به کوتیکول مو آسیب برسانه باعث مو خوره می شود.
توجه داشته باشید هنگامی که موها بسیار بلند می شوند به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می بینند و مو خوره می شوند.

هر 3 ماه یک بار نوک موهاتون رو کوتاه کنید.

برای اینکه موهاتون به موخوره دچار نشه، باید موهاتون رو هر سه ماه یک بار حتی به میزان نیم سانتی متر کوتاه کنید. این کار کوتاهی مو محسوب نمی شه اما با این حال سلامت و مقاومت موها بالا می ره. در نتیجه با همین میزان نیازی نیست که بعدا مجبور به کوتاه کردن تمام موهاتون بشید.

کوتاه کردن مو

از شامپوهای مناسب استفاده کنید.

استفاده از شامپوی مناسب در مراقبت از مو، بسیار حائز اهمیت است. شامپوهایی که در مواد تولید کننده آن، سولفات وجود داره، با وجود اینکه در بارهای اول استفاده موها رو بسیار تمیز و براق می کنه اما رفته رفته موها رو خشک و شکننده می کنه.
توصیه می کنیم از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید و آن را فقط به پوست سرتان بزنید و آن را به نوک موها نزنید، چون کفی که ایجاد می کند، برای تمیزی تمام موها کافی است.

شامپوی مناسب

از ماسک مو و سرم مو مناسب استفاده کنید.

​اگه به فکر زیبایی، نرمی و لطافت مو هاتون هستید و می خواید که از ابتلا به موخوره جلوگیری کنید، می بایست به طور منظم از ماسک مو و سرم مو های مناسب استفاده کنید تا موهای بسیار سالم و خوبی داشته باشید. استفاده از ماسک مو و سرم مو باعث می شه که رطوبت مو حفظ بشه و از خشکی مو جلوگیری کنه. بدین ترتیب باعث می شه که موخوره دیگه سراغ موهاتون نیاد.

ماسک مو

با ملایمت موهاتون رو خشک کنید.

اگه می خواید که موهاتون سالم بمونه باید مالش دادن موها با حوله رو کنار بذارید و به جای این کار موها رو به آرومی با یه حوله نرم فشار بدید تا آب اضافه آن ها خارج بشه.

​اگه که برای خشک شدن موهاتون عجله دارید و می خواید که با سشوار سریع تر خشک بشه، می بایست باد سشوار رو روی حرارت باد ملایم ( نه خیلی داغ ) ترجیحا باد خنک بذارید و سشوار رو با فاصله از موهاتون بگیرید و سپس موها رو خشک کنید. این کار باعث می شه که سشوار، آسیب کمتری به موهاتون بزنه.

موهاتون رو با برس مناسب شانه کنید.

شانه و برس مناسب برای پیشگیری و یا حتی جلوگیری از افزایش موخوره بسیار موثر است. برای اینکه شانه و برس مناسب انتخاب کنید، نیازی نیست که به سراغ گران ترین ها برید. اما از شانه های چوبی و برس با الیاف طبیعی استفاده کنید. هر شب قبل از خواب با دقت از ریشه تا نوک موها را شانه کنید تا چربی طبیعی پوست سر، موهاتون رو به طور عمقی مرطوب کند.

برس مو

توجه داشته باشید که برس و شانه زدن موها می بایست به آرامی و با صبر و حوصله انجام بشه و از شانه کردن موها با خشونت و تندی بپرهیزید.!

از موهاتون در زمان خواب مراقبت کنید.

​بدین معنا که زمانی که می خواید بخوابید، می بایست موهاتون رو یا ببافید و یا اینکه به حالت گوجه ای ببندید و از باز گذاشتن موهاتون بپرهیزید. این کار باعث می شه که از دوشاخه شدن و شکنندگی موها جلوگیری بشه.

همچنین می تونید از بالش با پارچه ساتن و کلاه مخصوص خواب هم استفاده کنید.

آب بنوشید.

موخوره ارتباط زیادی با کم آبی بدن و خشک شدن موها دارد. مو هم مثل قسمت های دیگه بدن به آب نیاز دارد و باید از خشک شدن موهامون جلوگیری کنیم. بنابراین لازمه که روزانه حداقل شش تا هشت لیوان آب بنوشیم. حتما روی میز کارتون یک بطری آب داشته باشید و در طول روز جرعه جرعه بنوشید.

 

الینو مگ در اینستاگرام
الینو مگ در پینترست
الینو مگ در توئیتر
الینو مگ در یوتیوب
الینو در آپارات

از اینکه در این مقاله با « موهات موخوره گرفته و دو شاخه شده؟! راه حل اینجاست » همراه ما بودید صمیمانه سپاسگذاریم. امیدواریم که بتوانیم در راستای سلامت، مد و زیبایی شما مفید باشیم

eleeno logo

همچنان در مجله مد و زیبایی الینو بمانید

روز جهانی موفرفری ها
روز جهانی زن
تاثیرات شادی بر سلامتی
15 عامل تقویت موی سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *