ای مگ

بهترین مواد غذایی برای پر‌پشت شدن مو

بهترین مواد غذایی برای پر‌پشت شدن مو

در کنار استفاده از محصولات درمانی و مراقبتی مو، تغذیه مناسب نیز عامل مهمی برای داشتن موهایی سالم و پر‌پشت است. پروتئین‌‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های محلول در چربی، ویتامین‌های گروه B و آهن از موثرترین ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که به پر‌پشت شدن مو کمک می کنند. از این رو مصرف غذاهای حاوی میوه، سبزیجات انواع گوشت سفید و قرمز یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌ها است.

غذاهای فرآوری شده همچون سوسیس، کالباس و انواع کنسروها حاوی مقادیر فراوانی نیترات، مواد افزودنی و مواد مصنوعی هستند که به سلامت دستگاه گوارش آسیب زده و مانع از جذب مواد مغذی به بدن شده و می توانند موجب ریزش مو شوند. همچنین برخی افراد به دلیل مصرف بی رویه مکمل های غذایی که معمولا حاوی مقادیر خیلی زیاد بیوتین و ویتامین های B هستند دچار مشکلات هورمونی و ریزش مو می شوند.

برخی مواد غذایی نقش موثری برای پر پشت شدن موها و درمان ریزش مو دارند که قصد داریم در این مقاله آنها را معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای پر‌پشت شدن مو چه بخوریم؟

1. ماهی سالمون برای تقویت رشد مو

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که می تواند علاوه بر تقویت رشد مو، به حجم دهندگی مو نیز کمک کرده و موجب کاهش التهابات پوستی و تقویت سیستم عصبی بدن نیز بسیار شود.

بهترین مواد غذایی برای پر‌پشت شدن مو

 

2. تخم مرغ برای پر‌پشت شدن مو

تخم مرغ به سبب داشتن مواد مغذی نظیر پروتئین، بیوتین و ویتامین های A ، D یکی از مهمترین مواد غذایی برای تقویت رشد مو و حفظ سلامت موها محسوب می شود. هر دو بخش زرده و سفیده تخم مرغ برای پر‌پشت شدن مو، سلامت پوست، ناخن و چشم‌ها مفید بوده به خصوص زرده تخم مرغ که به دریافت بیشتر ویتامین D نیز کمک می کند.

3. بادام زمینی و کره بادام زمینی موثر در رشد مو

بیوتین یکی از ضروری ترین مواد مغذی برای تقویت رشد مو است و بادام زمینی به جهت دارا بودن مقادیر قابل توجه بیوتین یکی از موثرترین منابع غذایی جهت تقویت رشد مو است. علاوه بر این بادام زمینی حاوی پروتئین فراوانی نیز می باشد و می تواند جایگزین عالی برای گوشت در گیاهخواران باشد.

4. اسفناج پر‌پشت کننده موها

اسفناج جزو یکی از بهترین سبزیجات پر‌پشت کننده مو است. این ماده غذایی سرشاره از منیزیم، آهن، ویتامین C و A و ویتامین های گروه B بوده و علاوه بر تقویت و پر‌‌پشت شدن موها به حفظ سلامت و آبرسانی پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش گلبول های قرمز خون نیز کمک می کند.

بهترین مواد غذایی برای پر‌پشت شدن مو

 

5. ماهی ساردین جهت پر‌پشت شدن مو

ماهی ساردین با دارا بودن مقادیر فراوان امگا ۳ و ویتامین D نیز از جمله غذاهای دریایی موثر در تقویت رشد مو است. این ماهی به دلیل جیوه پایینی که دارد بهترین جایگزین برای انواع ماهی چرب بوده و می توان از آن در انواع غذاها و سالادها استفاده نمود.

6. دانه‌های چیا موثر در رشد مو

دانه‌های چیا یکی از غنی ترین دانه های گیاهی جهت تقویت مو هستند. این دانه ها با دارا بودن مقادیر فراوان امگا ۳، فیبر، آنتی اکسیدان و پروتئین علاوه پر‌پشت شدن مو و ضخیم شدن آنها، برای پوست صورت نیز مفید بوده و موجب درخشان شدن چهره می شوند.

7. کدو حلوایی تقویت کننده موها

کدو حلوایی نیز از جمله مواد غذایی حاوی آهن، ویتامین A و بتاکاروتن بسیار فراوان می باشد که به شدت برای رشد و تقویت مو موثر می باشند. علاوه بر این کدو حلوایی به سبب داشتن ویتامین های C و E سرشار از آنتی اکسیدان بوده و نقش موثری در ترمیم بافت های آسیب دیده بدن دارد.

موثرترین مواد غذایی برای حجیم شدن مو

 

8. آواکادو پر‌پشت کننده موها

آواکادو منبع غنی ویتامین E بوده و سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این حاوی مقادیر بالایی چربی های سالم و بیوتین بوده و می تواند به پر‌پشت شدن مو  و تقویت و ترمیم موها کمک کند.

9. انگور محرک رشد مو

یکی از بارزترین خواص انگور بالا بودن مقادر آنتی اکسیدان آن است که از آسیب دیدگی سلول های بدن به ویژه سلول های مو پیشگیری می کند. همچنین حاوی پروآنتوسیانیدین های الیگومریک (OPC) می باشد که علاوه بر کنترل ریزش مو نقش موثری در تقویت رشد فولیکول های مو داشته و از بافت های مو در برابر التهاب نیز محافظت می کند.

10. پر‌پشت شدن مو با گندم سیاه

گندم سیاه یکی از بهترین غلات کامل برای بهبود رشد مو است. این ماده غذای فاقد گلوتن بوده و حاوی 75 درصد کربوهیدرات، روی (زینک)، ویتامین A، ویتامین های گروه B، آنتی اکسیدان و فیبرهای ضروری برای بدن است که برای رشد مو بسیار موثر می باشند.

موثرترین مواد غذایی برای حجیم شدن مو

 

11. تخم کتان تقویت کننده پوست و موی سر

تخم کتان حاوی مقادیر بسیار بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که به تقویت و تغذیه پوست سر کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند. این ماده غذایی بسیار با ارزش است به طوری که ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری از آن با یک عدد تخم مرغ برابری کرده و برای افرادی که محصولات حیوانی استفاده نمی کنند جایگزین بسیار مناسبی است.

12. سیب زمینی شیرین آبرسان مو

سیب زمینی شیرینی ماده غذایی زرد رنگی است که نسبت به سیب زمینی سفید، علاوه بر بتاکاروتن حاوی درصد بالایی فیبر و ویتامین A می باشد. این ماده غذایی به شدت برای بدن مفید بوده و می تواند علاوه بر پیشگیری از خشکی و بدحالتی مو، به تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت بینایی نیز کمک کند.

موثرترین مواد غذایی برای حجیم شدن موها

 

13.  نقش حبوبات در پر‌پشت شدن مو

حبوباتی همچون نخود، عدس، لوبیا و نخود فرنگی سرشار از اسید فولیک هستند که نقش موثری در حفظ سلامت مو و تقویت رشد مو دارد. علاوه بر این به دلیل پروتئین و فیبر گیاهی بسیار بالایی که دارند می توانند در رژیم غذایی جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت باشند.

14. مارچوبه

ویتامین های گروه B نقش موثری در ساختار فولیکول های مو داشته و به تقویت رشد مو کمک می کنند. از این رو هر ماده غذایی حاوی ویتامین B می تواند به پر پشت شدن مو کمک کند. مارچوبه یکی دیگر از منابع غذایی سرشار از ویتامین B است که می تواند کمک زیادی به بهبود رشد مو کند.

موثرترین مواد غذایی برای حجیم شدن موها

 

15. ماست یونانی موثر در رشد مو

ماست یونانی یکی از انواع ماست های پروبیوتیک است که مقادیر بالایی پروتئین داشته و موجب تحریک رشد مو می شود. علاوه بر این به دلیل پروبیوتیک بودن به جذب بهتر مواد مغذی در بدن نیز کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *