ای مگ, اخبار سلامتی

اسپری ضدعفونی کننده دست کرونا را واقعا شکست میدهد؟ + تصاویر

lazy

اسپری ضدعفونی کننده دست

این روزها دنیا شرایط عجیبی را تجربه میکند! ویروس عجیب و ناشناخته ای از یک شهر دور افتاده در چین به نام ووهان منتشر شد! میگویند که منشا این ویروس مهلک خفاش است! اما دلایل علمی و رسمی نیست که بر این ادعا صحه بگذارد! تنها ساختار این ویروس با ژن خفاش و مورچه خوار همخوانی دارد! از طرفی میگویند احتمال حمله ی بیولوژیکی وجود دارد! اصلا اینها چه اهمیتی دارد؟ مهم این است که این ویروس مرگبار انتشار یافته و اکنون پشت در خانه هایمان است! مهم این است که با اسپری ضدعفونی کننده دست و یا ژل ضدعفونی کننده دست مدام دست هایمان را پاکیزه نگه داریم. اما چرا دست ها تا این اندازه مهم هستند؟

اسپری ضدعفونی کننده دست

جنس کرونا!

کرونای بدجنس از نوعی لیپید (چربی) است! دقیقا مانند سایر هم خانواده های نحس خود! اما این مرگبار کوچولو، از بقیه هم خانواده ها در انتشار بی نهایت سریعتر، در کشندگی قدری ضعیف تر، در مخفی ماندن زرنگتر و در نهایت از نظر وزن سنگین تر است. در صورتی که این ویروس قابلیت ماندن در هوا بیش از 1.5 متر حتی در زمان عطسه را ندارد! پس میتوان گفت که اگر به همین اندازه فاصله را از اطرافیان نگه داریم، به ما منتقل نمیشود! اما رعایت فاصله به تنهایی کافی نیست ، چرا که دشمن اصلی ما در انتقال این ویروس دست های خودمان هستند!

دست به عنوان پرکابرد ترین عضو بدن، هر لحظه با محل های مختلفی در تماس است. همین حالا که مشغول خواندن این مطلب هستید، دست شما در تماس با جایی است! کرونا هم عاشق سطوح است! به گونه ای که روی سطوح تا 96 ساعت زنده میماند! پس این دست مبارک شما که در تماس با سطوح است، ممکن است در یکی از همین تماس ها به دست شما بچسبد! اینجاست که اهمیت اسپری ضدعفونی کننده دست بیشتر میشود. باید مرتبا دست های خود را ضدعفونی کنید. از آنجایی که دشمن چربی آب و مواد شوینده است، شستشوی مرتب دست میتواند این کوچولوی تنبل را به اعماق فاضلاب ببرد!

با استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست کرونا را شکست میدهیم

شستشوی دست ها

 

دستامو نشورم چی میشه؟

خب! زمانی که فکر کنید کرونا با شما شوخی میکند و فقط برای بقیه خطرناک است، تصمیم میگیرید که دست هایتان را نشوئید و از اسپری ضدعفونی کننده دست و یا ژل ضدعفونی کننده دست استفاده نکنید! در این صورت کرونا عاشق شما میشود و خواستگاری شما می آید! دست های پر ویروس خود را به چشم ها، دهان و بینی خود میزنید (اتفاقی که روزانه صدها بار ناخود آگاه انجام میشود) و این وصلت سر میگیرد! کرونا به بدن شما رسیده و از طریق مخاط وارد بدن شما میشود! حالا شما یک مبتلا به کرونا هستید و حتی ممکن است تا 15 روز از ابتلا، متوجه این موضوع نباشید! حتما سوال است که پس از ابتلا چه اتفاقی می افتد؟! در ادامه همراه ما باشید

کرونا ابتدا به قسمت های حساس بدن شما مانند شریان های تنفسی ورود میکند. این اتفاق با گرفتگی گلو آغاز میشود. احتمالا به آن بی توجهی میکنید! چون به استفاده از اسپری ضدعفونی کننده دست هم بی توجهی کردید! بعد از آن که کرونا بی توجهی شما را دید (در این مرحله میتوانید با قرقره کردن آب داغ و نمک در انتهای گلوی خود، کرونا را در همان ابتدا از پای درآورید) وارد ریه های شما میشود. در اینجا دیگر کار از کسی بر نمی آید، چون ویروس ناشناخته است! اگر بدن شما مقاومت کند، کرونا به شما آسیب نمیزند. اما اگر ضعف داشته باشید، ریه های شما سفید میشود که کار از کار گذشته است!

منو نمیکشه! جوونم!

آمار منتشر شده حکایت از آن دارد که آمار مرگ و میر کرونا در افراد بالای 65 سال بسیار بیشتر از سنین پایین تر است! چند نکته در این آمار وجود دارد. اول اینکه میگویند این ویروس برای افراد مسن طراحی شده تا هزینه های دولت ها کم شود! این فرضیه کاملا غلط است! چون همین حالا هزینه های سرسام آوری بر دوش دولت ها گذاشته و اقتصاد جهان رو به افول وحشتناکی است. اما چرا آمار در این سنین بالاتر است؟ دقت کنید که کرونا با افراد مسن کاری ندارد! هدف این ویروس سیستم تنفسی است. یعنی هر کسی ممکن است در معرض این خطر باشد. در افراد مسن به دلیل فرسودگی بافت های بدن، این ویروس قوی تر ظاهر میشود. حال ممکن است افراد جوان تر هم مشکلات تنفسی داشته باشند

اما این انتهای ماجرا نیست که بگویید خب، ایراد تنفسی هم ندارم! کرونا ممکن است بعد از حمله به ریه ها، به قلب ، کلیه و سایر دستگاه های حیاتی بدن شما حمله ور شود. کما اینکه چندین مورد ایست قلبی حتی پس بهبود کرونا را شاهد بودیم! اما اصلا چرا بگذاریم کار به اینجا برسد؟ چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ دستهای خود را مرتبا بشویید و از اسپری ضدعفونی کننده دست و یا ژل ضدعفونی کننده دست مرتبا استفاده نمایید. این راه کم هزینه ترین و عاقلانه ترین پیشنهاد الینو به شماست!

توصیه ی پایانی

کاری به درصد کشندگی کرونا نداریم. کاری به قشر هدف کرونا هم نداریم! کاری به سیاست های غلطی که دولت ایران برای پیشگیری از کرونا در نظر گرفته و ادامه میدهد هم نداریم! کاری به هیچ چیزی نداریم! فقط بدانید و میدانیم که شما با هر شرایطی که دارید، هر میزان ثروت و موقعیت اجتماعی، هر شخصیت و گذشته ای که دارید، جزئی از سرمایه های ایران و بشریت هستید و در عین فردیت، دنیای بزرگی در شما نهفته است که ممکن است روزی اثرات بزرگی در جهان بگذارد. در کنار این، همه ی ما در نزدیکی خود افراد مسن را داریم و میشناسیم که برای ما عزیز هستند. پدران و مادرانی که شرایط حضور ما در این دنیا را فراهم کرده اند و نباید اجازه بدهیم نگرانی به دل آنها نفوذ کند! راستی چه میشود اگر بیشتر مراقب باشیم؟؟ فقط همین 2 ماه….

اسپری ضدعفونی کننده دست مراقبت از سالمندان

با استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست کرونا را شکست میدهیم

مصطفی طاهری

الینو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

الینو مگ در اینستاگرام
الینو مگ در پینترست
الینو مگ در توئیتر
الینو مگ در یوتیوب
الینو در آپارات

از اینکه در این مقاله با « اسپری ضدعفونی کننده دست کرونا را واقعا شکست میدهد؟ » همراه ما بودید صمیمانه سپاسگذاریم. امیدواریم که بتوانیم در راستای سلامت، مد و زیبایی شما مفید باشیم.

eleeno logo

همچنان در مجله مد و زیبایی الینو بمانید

روز پدر مبارک!! آیا میدانید قبل از انقلاب چه روزی روز پدر بود؟
روز جهانی زن و هر آنچه باید درباره این روز فوق العاده بدانید
خرید آنلاین آثار هنری
کرونا بازار مشاغل کوچک را با تعطیلی مواجه کرده است
طراحی وبسایت حرفه ای
خرید کتاب روانشناسی، موفقیت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *