ای مگ, پوست صورت

عادت هايی كه باعث پيری پوست صورت می شوند

پوست صاف

پیشگیری از پیری پوست

‎عادت به شیرینی جات یکی از عادت های نامناسب و رایج در بسیاری از ماست. مانند مصرف انواع کیک، کلوچه، شیرینی، بستنی، شکلات یا حتی آبمیوه‌های صنعتی سرشار از شکر به‌ عنوان میان وعده صبح یا عصر. این در حالی است که تحقیقات جدید نشان می‌دهند مولکول‌های شکر در بدن، خودشان را به فیبرهای پروتئینی می‌چسبانند و باعث ایجاد «گلیکاسیون» در بدن می‌شوند. گلیکاسیون هم عاقبتی جز ایجاد تیرگی دور چشم، از دست رفتن درخشندگی پوست، پف کردن پوست (مخصوصا دور چشم‌ها)، به وجود آمدن چین و چروک های فراوان و درنهایت پیری پوست صورت را ندارد.

 

میوه

 

ویتامین ها و درمان پیری پوست صورت

به جای خوراکی های نامبرده از انواع میوه‌ها و آبمیوه های طبیعی در میان ‌وعده ‌ها استفاده کنید. این محصولات دارای بالاترین حجم از انواع آنتی ‌اکسیدان ها هستند که می‌توانند علاوه بر مبارزه با رادیکال‌ های آزاد در بدن، پوستتان را هم شاداب و زیبا کنند. اگر پوستتان خشک است یا بالای 25 سال سن دارید، استفاده از کرم دور چشم را پشت گوش نیندازید. پوست اطراف چشم نسبت به پوست سایر نقاط بدن، کمی خشک ‌تر، حساس ‌تر و نازک ‌تر است. از این ‌رو، شانس چروکیدگی آن در سنین پایین ‌تر و پیر نشان داده شدن پوست در اثر ایجاد این چروکیدگی ‌ها هم بیشتر خواهد بود.

ویتامین A

بهتر است یک کرم دور چشم حاوی ویتامین A خریداری کنید و روزی 2 مرتبه دور چشم‌ هایتان استفاده کنید. ویتامین A به حفظ انعطاف ‌پذیری و ساخت کلاژن در پوست دور چشم کمک زیادی می‌کند. همچنین زمانی که برای مدت طولانی در معرض تابش نور مستقیم هستید حتما از کرم ها و روغن های محافظت کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید قرار گرفتن بیش از حد در برابر آفتاب، حتی هنگام استفاده از محصول ضد آفتاب خطر جدی برای سلامتی به شمار می آید.

ادامه این مطلب را در اینجا بخوانید:

[av_button_big label=’عادت هایی که باعث پیری پوست صورت می شوند – قسمت دوم’ description_pos=’below’ link=’post,7017′  icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_font=’#ffffff’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ color_hover=’theme-color-subtle’ custom_bg_hover=’#444444′][/av_button_big]

منبع: Carroten.ir

 

[av_productgrid categories=’1120′ columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ sort=’0′ paginate=’no’]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *